• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτης Βαρλάγκας' | 7 Νοεμβρίου 2009, 22:54

    Επίσης, να προσθέσω στο προηγούμενο σχόλιό μου για την ιδέες από ξένες χώρες σχετικά με φορολογικά κίνητρα και τρόπους ανακούφισης των κατώτερων και μεσαίων εισοδηματικών στρωμάτων. Υπάρχει μια ιδέα που εφαρμόζεται στο εξωτερικό και η οποία συνδυάζει ("μ’ ένα σμπάρο δυο τρυγόνια") α) ΚΑΙ την προστασία του περιβάλλοντος, μέγιστο μέλημα! (αλλά δευτερευόντως και την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση αυτή καθ’ εαυτή...) β) ΚΑΙ την ενίσχυση, ως επί το πολύ, των χαμηλών και μέσων εισοδηματικά στρωμάτων! Αυτό είναι το σύστημα για ΕΚΠΤΩΣΗ ΦΟΡΟΥ για τη χρήση ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ("Tax Credit for Public Transit" -http://www.transitpass.ca/home_e.asp και http://www.cra-arc.gc.ca/whtsnw/tms/trnst-eng.html ), η οποία ισχύει στον Καναδά ήδη από 1 Ιουλίου 2006 (δηλ. εδώ και 3,5 χρόνια). Πώς λειτουργεί το σύστημα αυτό: * ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΔΑΠΑΝΑΤΑΙ ΓΙΑ ΜΗΝΑΙΕΣ ή μακρότερης διάρκειας (π.χ. ΕΤΗΣΙΕΣ) ΚΑΡΤΕΣ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ για λεωφορεία, τραμ, μετρό, προαστειακό κ.λπ. πολλαπλασιάζεται επί (x) τον χαμηλότερο φορολογικό συντελεστή (έστω 15% αν θεσπιστεί τελικά αυτός), και ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ. Στην πορεία προστέθηκαν και οι 5ΗΜΕΡΗΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΚΑΡΤΕΣ * ΤΟ ΠΟΣΟ ΤΟΥ/ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ και ΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΤΕΚΝΩΝ ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Έστω τετραμελής οικογένεια χαμηλού εισοδήματος που ζεις στο Περιστέρι και αμφότεροι οι σύζυγοι μετακινούνται στη δουλειά με τα μέσα μεταφοράς (λεωφορείο ΚΑΙ μετρό), ο δε μεγαλύτερος γιος που πάει στην Γ’ Λυκείου έχει βγάλει και αυτός κάρτα απεριορίστων γιατί πάει και 3 φορές την εβδομάδα στο κέντρο της Αθήνας για φροντιστήριο. Έστω ότι οι γονείς έχουν από 2 ετήσεις κάρτες για όλα τα μέσα, ενώ ο γιος βγάζει 10 μηναίες κάρτες μόνο για το μετρό. Συνολικό κόστος σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ: (2 ετήσιες κάρτες για όλα τα μέσα) x (350 € / κάρτα ) = 700 € (10 μηνιαίες κάρτες για το μετρό) x (30 € / κάρτα) = 300 € ----------------------------- ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΟΛΟ: 1000 € ακριβώς Με το σύστημα της ΕΚΠΤΩΣΗΣ ΦΟΡΟΥ (1000 €) x 15% = ***150 €*** θα αφαιρούνταν από τον φόρο που θα είχε να πληρώσει αυτή η οικογένεια. Έτσι, και οι χαμηλόμισθοι που κατ’ εξοχήν, αναγκαστικά χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα είχαν μια μικρή ανάσα, αλλά και ο κάθε πολίτης θα είχε ένα ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΚΙΝΗΤΡΟ να πάρει το μετρό ή το λεωφορείο. ------------------------------------------------------- Ιδού πως οι Καναδοί αιτιολογούν τη θέσπιση αυτής της έκπτωσης φόρου (από το ανωτέρω link: "Γιατί δίνει η κυβέρνηση έκπτωση φόρου για τη χρήση των δημοσίων συγκοινωνιών" Οι Καναδοί ανησυχούν για την κυκλοφοριακή συμφόρηση και τις επιβλαβείς εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου που τη συνοδεύουν. Η αύξηση της χρήσης των δημοσίων συγκοινωνιών, των προαστειακών σιδηροδρόμων [κ.λπ.], θα βοηθήσει στην ελάφρυνση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στις αστικές μας περιοχές και θα μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση που μολύνει τον αέρα μας και επηρεάζει την υγεία μας. Η έκπτωση φόρων για τη χρήση των δημοσίων συγκοινωνιών καθιστά τις δημόσιες συγκοινωνίες πιο προσιτές για τους Καναδούς και παρέχει καθαρό αέρα στις κοινότητές μας. Η ενθάρρυνση της μεγαλύτερης χρήσης των δημοσίων συγκοινωνιών είναι ένα από τα στοιχεία της περιβαλλοντικής ατζέντας της Κυβέρνησης του Καναδά για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και τη δημιουργία καθαρής ατμόσφαιρας."