• Σχόλιο του χρήστη 'lypon' | 2 Δεκεμβρίου 2009, 10:51

    Προς τους συντάξαντες το νομοσχέδιο: Αγαπητοί Κύριοι, αποδελτιώνοντας τις απαντήσεις, θα πρέπει να διαισθάνεστε κι εσείς ότι η πρόταση αυτή είναι πρόχειρη και μη λειτουργική. Πρόχειρη είναι γιατί προσπαθεί εκ των ενόντων να δημιουργήσει μια επίφαση ανεξαρτησίας, διατηρώντας παράλληλα την υπάρχουσα κατάσταση κάτω από καλύτερο (;;) έλεγχο. Γιατί αυτός θεωρώ πως είναι ο ρόλος της Μονάδας Ερευνών και Μελετών. Και δεν ασχολείται επί της ουσίας με τη λειτουργία και τις ανεπάρκειες της σημερινής ΕΣΥΕ, τη μη ανανέωση προσωπικού επί χρόνια, τους σκανδαλώδεις διαγωνισμούς και τόσα άλλα. Επίσης, δίνετε στην ΕΣΤΑ αρμοδιότητες πιστοποίησης των στατιστικών του υπόλοιπου δημόσιου τομέα (Άρθρο 1 – Σκοπός), χωρίς όμως να λέτε σε τι συνίσταται η πιστοποίηση και πως γίνεται αυτή. Τέλος, δεν διευκρινίζετε αν διατηρείτε το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, ως κριτή υπηρεσιακών θεμάτων ή μεταβιβάζετε την αρμοδιότητα στο Διοικητικό Συμβούλιο. Μη λειτουργική είναι, γιατί η Μονάδα Ερευνών και Μελετών, λειτουργώντας ως χωροφύλακας των στατιστικών, θα είναι σε μόνιμη προστριβή με τους υπάλληλους της ΕΣΥΕ. Και, επειδή ζούμε στην Ελλάδα, είναι απλά θέμα χρόνου να ξεφύγει ο έλεγχος από τη Μονάδα και να συμβεί το επόμενο ξεμπρόστιασμα από τη EUROSTAT… Που θα χρεωθεί εξολοκλήρου στο ΠΑΣΟΚ, χωρίς δυνατότητα δικαιολογίας. Από την άλλη μεριά, θα συμφωνήσω μαζί σας πως η ΕΣΥΕ χρειάζεται αναδόμηση. Έχει μείνει στο δημοσιοϋπαλληλικό τέλμα πολλά χρόνια και έχει αρχίσει πια να φαίνεται η σήψη. Όπως τα βλέπω εγώ, έχετε μια γκάμα λύσεων να επιλέξετε. Η πρώτη είναι να επιμείνετε στη λύση που έχετε προτείνει, επιλύοντας κατά το δοκούν τα προβλήματα που έχω επισημάνει. Δε μπορώ να πω πως μου αρέσει, έχει πολύ αρπακόλα μέσα. Αλλά προφανώς, δεν αποφασίζω εγώ. Μια άλλη λύση είναι εκείνη που έχει προτείνει ο Σύλλογος Εργαζομένων ΕΣΥΕ. Και η οποία είναι λειτουργική, πράγμα παράξενο για πρόταση συνδικαλιστικού συλλόγου! Γιατί επιτέλους ξεκαθαρίζει το τοπίο των στατιστικών στην Ελλάδα και μπαίνει έλεγχος και στις (ασύδοτες) εταιρείες δημοσκοπήσεων. Ουσιαστικά δηλαδή η ΕΣΥΕ και κάθε παραγωγός στατιστικής πληροφόρησης αποκτά επιτηρητή, αλλά και ένα ανώτερο όργανο, στο οποίο μπορεί να προσφύγει κάθε θιγόμενος. Η τρίτη είναι ένας συμψηφισμός των δύο προηγουμένων: Η Μονάδα Ερευνών και Μελετών διατηρείται, αλλά ως Ανώτατο Στατιστικό Συμβούλιο. Έτσι, αφενός εξυπηρετείται από την υποδομή της ΕΣΥΕ, αφετέρου ελέγχει άμεσα τόσο την ΕΣΥΕ όσο και τις εταιρείες δημοσκοπήσεων. Αν είχα επιλογή, αυτή τη λύση θα διάλεγα. Κλείνοντας, δύο σημαντικές παρατηρήσεις. Ναι, οι υπάλληλοι της ΕΣΥΕ έχουν τα επιδόματα του Υπουργείου Οικονομικών και ναι, φοβούνται να μην τα χάσουν. Δεν εξετάζω πως έφτασαν οι μισθοί να γίνουν τόσο άνισοι, αυτό ανάγεται στην παράνοια της Ελληνικής πραγματικότητας. Το γεγονός είναι ότι οι υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών έχουν ανθρώπινους μισθούς, τους οποίους καλά θα κάνει να διεκδικήσει και κάθε άλλος μισθωτός. Η τελική μου παρατήρηση είναι ότι κάθε μεταβολή στη νομική μορφή της ΕΣΥΕ θα πρέπει να συνοδευτεί από αναδιάρθρωση θέσεων και προσωπικού. Οι θέσεις ευθύνης έχουν καταληφθεί, στη μεγάλη τους πλειονότητα, από άτομα με βασικό προσόν το Ναι, σε όλες τις απαιτήσεις και σε κάθε κομματικό χρώμα. Αυτό τους έφτασε εδώ που βρίσκονται. Αυτό, και η απέραντη σιωπή όλων ανεξαιρέτως των υπαλλήλων μπροστά στη διαφθορά που βλέπανε μπροστά τους. Σιωπή, για να μη χάσουν το επίδομα…