• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Μάργαρης, Αντιπρόεδρος ΔΕΔΔΗΕ' | 8 Απριλίου 2016, 11:44

    Η ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ, ως σύγχρονη ανώνυμη εταιρεία η οποία, ήδη, είναι πλήρως εναρμονισμένη με τη λειτουργία της απελευθερωμένης αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, με θεσμικές διαδικασίες οι οποίες πρωτίστως απαιτούν ταχύτητα και ευελιξία στις διενεργούμενες από την εταιρεία μας διαγωνιστικές διαδικασίες, καθώς βασική μέριμνα μας, είναι, η, στο πλαίσιο της νομιμότητας, ταχύτερη δυνατή και με όρους οικονομικότητας και αποτελεσματικότητας, διενέργεια και ολοκλήρωση των διαγωνισμών. Η ανάγκη διεξαγωγής με ταχύτητα και ευελιξία των διαγωνιστικών διαδικασιών που διενεργεί η εταιρεία μας, ως αναθέτων φορέας, συνδέεται με την ύπαρξη συστήματος αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας σε συνδυασμό με ένα κατάλληλα προσαρμοσμένο σύστημα αξιολόγησης. Οι επιμέρους προθεσμίες που τίθενται από την κατάθεση της προδικαστικής προσφυγής μέχρι την έκδοση απόφασης επ’ αυτής, καταλήγουν σε υπερδιπλάσιο και σε κάποιες περιπτώσεις υπερτριπλάσιο χρονικό διάστημα από αυτό το οποίο έχει προβλεφθεί στην Οδηγία 2007/66, γεγονός που καθιστά σαφές ότι δεν επιτυγχάνεται η βέλτιστη αποτελεσματικότητα των διαδικασιών προσφυγής στον ελάχιστο προβλεπόμενο από την εν λόγω Οδηγία χρόνο. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, σύμφωνα με την Οδηγία 2007/66, ο ελάχιστος χρόνος που μεσολαβεί από την άσκηση της προδικαστικής μέχρι και την έκδοση απόφασης επί αυτής από την αρμόδια επιτροπή της ΔΕΔΔΗΕ είναι περίπου 30 ημέρες ενώ στις διατάξεις του παρόντος Βιβλίου αυτού, ο προβλεπόμενος χρόνος κυμαίνεται μεταξύ 70 – 75 ημερών. Στο Βιβλίο ΙV του παρόντος Σχεδίου Νόμου, προβλέπεται η θεσμοθέτηση, για πρώτη φορά, και πολύ πέραν των όσων προβλέπονται από τις σχετικές Οδηγίες της ΕΕ, αρμοδιοτήτων κρατικού οργάνου στην εκδίκαση των προδικαστικών προσφυγών. Ειδικότερα, το συγκεντρωτικό σύστημα εκδίκασης των Προδικαστικών Προσφυγών από την ΑΕΠΠ, πιθανολογείται μετά βεβαιότητας ότι θα οδηγήσει: α) σε καθυστερήσεις, εξαιτίας του μεγάλου όγκου προδικαστικών προσφυγών προς εκδίκαση, και μάλιστα σε εξειδικευμένα, σύνθετα και αμιγώς τεχνικά αντικείμενα στα οποία δραστηριοποιούνται οι αναθέτοντες φορείς και β) θα δημιουργήσει ζητήματα αστοχιών αναφορικά με την εκδοθείσα απόφαση της ΑΕΠΠ, οφειλόμενα στη δυσχερή κατανόηση, στάθμιση και συνεκτίμηση των εκάστοτε αναφυομένων πραγματικών δεδομένων. Ως προς την παρ. 1 α και β του άρθρου όπου εισάγεται η υποχρέωση κοινοποίησης σε κάθε ενδιαφερόμενο τρίτο, η διάταξη είναι προδήλως αόριστη καθώς, μολονότι στην παρ. 7 αναγράφεται ότι θα εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα σχετικό: α) τίθεται ζήτημα αν η κοινοποίηση θα είναι μόνη υποχρέωση ή θα συνυπάρχει και με επίδοση και β) το κόστος, το οποίο αυτό θα επιφέρει στην Εταιρεία μας από τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν. Κόστος, το οποίο θα επιβαρύνει τον τελικό καταναλωτή ηλεκτρικής ενέργειας. Ι. Μάργαρης, Αντιπρόεδρος ΔΣ, ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.