• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΔ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ' | 8 Απριλίου 2016, 12:44

    • ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: • Η υπαγωγή στο πεδίο εφαρμογής του νόμου όλων των διαφορών που ανακύπτουν κατά την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων έργων, υπηρεσιών και προμηθειών ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ποσού/φύσης/τύπου, εκτιμούμε ότι δεν θα συμβάλλει στην ταχεία και αποτελεσματική παροχή έννομης προστασίας στο πεδίο αυτό, αφού ΜΟΝΟ ΑΡΜΟΔΙΟ ΟΡΓΑΝΟ για την επίλυση των εν λόγω διαφορών στο στάδιο της προδικασίας ορίζεται η συνιστώμενη με τον νόμο αυτό ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΠΡΟΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ και ΜΟΝΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ για την παροχή της αντίστοιχης δικαστικής (προσωρινής και οριστικής) προστασίας, το Συμβούλιο της Επικρατείας. Ακόμα και αν η εκδίκαση των προδικαστικών προσφυγών όλων των διαφορών που θα αναφύονται στην ανάθεση των δημοσίων συμβάσεων εν γένει από την ΑΕΠΠ θα είναι άμεση (εντός των προθεσμιών που προβλέπουν οι διατάξεις του άρθρων 21 παρ. 4 κα 23 παρ. 1 του ν/σ), αντίστοιχο αποτέλεσμα δεν μπορεί να αναμένεται για το ΣτΕ, το οποίο έχει ήδη μεγάλο φόρτο και δεν μπορεί να επιβαρυνθεί περαιτέρω και με τις παραπάνω διαφορές ανεξάρτητα αν το οικονομικό τους αντικείμενο είναι κάτω από τα όρια εφαρμογής των Κοινοτικών Οδηγιών και αν έχουν διοικητικό ή ιδιωτικό χαρακτήρα. • Προτείνεται να απαλειφθεί η πρόβλεψη της παρ. 3 για εφαρμογή των ρυθμίσεων του νόμου ( δηλ. άσκηση προδικαστικής προσφυγής ενώπιον της ΑΕΠΠ – αίτησης αναστολής /αίτησης ακύρωσης ενώπιον του ΣτΕ) σε διαφορές οι οποίες αφορούν σε «τροποποίηση δημόσιας σύμβασης ή παραχώρησης η οποία απαιτεί την διεξαγωγή νέας διαγωνιστικής διαδικασίας», διότι η αόριστη και γενική της διατύπωση επιτρέπει, χωρίς κανένα περιορισμό, σε κάθε τρίτο να δημιουργεί κωλύματα στην εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων κάθε φορά που διαπιστώνει μεταβολή οποιουδήποτε συμβατικού όρου αυτής.