• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννα Λαμπίρη' | 28 Ιανουαρίου 2010, 23:25

    Στην παρ. 5 του παρόντος άρθρου αναφέρεται ως προτεινόμενη ρύθμιση το αμετάθετο του Προέδρου και των τακτικών μελών του τριμελούς συμβουλίου διεύθυνσης των μεγάλων δικαστηρίων. Θα πρέπει, ίσως, να διακριθεί η περίπτωση της μετάθεσης από αυτή της τοποθέτησης λόγω προαγωγής. Στην πρώτη περίπτωση (δικαστικός λειτουργός που δεν έχει προαχθεί) συμφωνώ ότι πρέπει να θεσπισθεί το αμετάθετο για όλα τα μέλη των τριμελών συμβουλίων με τους προβλεπόμενους περιορισμούς. Στη δεύτερη περίπτωση δηλ. προαγωγής δικαστικού λειτουργού και τοποθέτησής του σε δικαστήριο της Επικράτειας, δεν πρέπει να ισχύσει η μη απομάκρυνσή του από τον τόπο του δικαστηρίου, στη διοίκηση του οποίου συμμετέχει, δεδομένου ότι στο παρελθόν εκδήλωσαν επιθυμία εκλογής όχι δικαστές με πραγματικό ενδιαφέρον για τη λειτουργία της υπηρεσίας, αλλά υπό προαγωγή δικαστές με μοναδικό κίνητρο τη μη απομάκρυνσή τους από το τόπο, όπου μέχρι τότε υπηρετούσαν. Επίσης, το γεγονός ότι τα μέλη των τριμελών συμβουλίων ασκούν τα καθήκοντά τους μέχρι τη λήξη της θητείας του είναι πρόσφορο να δημιουργήσει προβλήματα στη λειτουργία δικαστηρίων με περιορισμένο αριθμό οργανικών θέσεων, στα οποία, ενδεχομένως, θα τοποθετηθούν με την προαγωγή τους. Στην παρ. 6 περ. δ προτείνεται η μη επανεκλογή, στον ίδιο βαθμό δικαιοδοσίας, όσων στο παρελθόν διατέλεσαν πρόεδροι ή τακτικά μέλη τριμελών συμβουλίων. Θα πρέπει, ίσως, να διευκρινιστεί ότι δικαστής, που στο βαθμό του πρωτοδίκη διατέλεσε μέλος του τριμελούς συμβουλίου, διατηρεί με την προαγωγή του στο βαθμό του Προέδρου το δικαίωμα εκλογής, στον ίδιο βαθμό δικαιοδοσίας, ως Πρόεδρος του τριμελούς συμβουλίου, καθώς πρόκειται για προνόμιο που συνδέεται με την προαγωγή του.