• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος Λυντέρης' | 29 Ιανουαρίου 2010, 00:49

    Η παρούσα διάταξη, όπως και το σύνολο σχεδόν του σχεδίου νόμου, εμφανίζεται μάλλον επικοινωνιακού χαρακτήρα και ουδόλως κατοχυρώνει, έστω και κατ' ελάχιστο, την ανεξαρτησία της ηγεσίας της δικαιοσύνης. Νομίζω ότι είναι μάλον προσχηματική προς τον σκοπό αυτόν δεδομένου ότι, αφενός το Υπουργικό Συμβούλιο και ο Υπουργός δεν δεσμεύονται από την γνώμη του Προεδρείου της Βουλής και , αφετέρου, το Προεδρείο καλείται να γνωμοδοτήσει μεταξύ έξι ήδη προεπιλεγμένων από το Υπουργικό Συμβούλιο προσώπων. Μάλιστα, όπως ορίζεται στις επόμενες διατάξεις, τα ίδια περίπου συμβαίνουν και με τους αντιπροέδρους, ενώ, επιπλέον, είναι δυνατή η επιλογή της ηγεσίας ακόμη και χωρίς την γνώμη του Προεδρείου. Εάν πράγματι η κυβέρνηση επιδιώκει την κατοχύρωση της ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης, οφείλει να θεσπίσει την εκλογή της ηγεσίας με εκλογή από τις ολομέλειες των ανωτάτων δικαστηρίων. Επειδή όμως σήμερα κάτι τέτοιο προσκρούει στο Ελληνικό Σύνταγμα, μέχρι την αναθεώρηση του σχετικού άρθρου του Συντάγματος η κυβέρνηση μπορεί να θεσμοθετήσει την εν λόγω εκλογή με την μορφή έκφρασης ελεύθερης γνώμης ως απαραίτητο στάδιο της διαδικασίας εκλογής την οποία η ίδια, θα δεσμευτεί πολιτικά ότι θα σεβαστεί απολύτως. Επιπλέον, το κόμμα των Δημοκρατικών έχει προτείνει την καθιέρωση απολύτως συγκεκριμένων αντικειμενικών κριτηρίων (μορίων) για τις προαγωγές των δικαστών, το πλήρες ασυμβίβαστο των δικαστών με θέσεις εκτελεστικής εξουσίας, την ενίσχυση του θεσμού των ενόρκων, το αμετάθετο των δικαστών, την θέσπιση δικαστικής αστυνομίας, την πλήρη αποχή της εκτελεστικής εξουσίας από την άσκηση πειθαρχικών διώξεων των δικαστών και την επαναφορά του αυτοδιοίκητου, το οποίο ευτυχώς επανέρχεται με το παρόν σχέδιο. Δυστυχώς, για τα περισσότερα εξ αυτών απαιτείται συνταγματική αναθεώρηση, πράγμα αδύνατον μέχρι το έτος 2013!