• Σχόλιο του χρήστη 'Ειρήνη Συμεωνίδου' | 1 Ιουνίου 2017, 02:16

    Οι γονείς των ΛΟΑΤΚΙ παιδιών καλωσορίζουμε τον «Εθνικό Μηχανισμό» για το παιδί και ευελπιστούμε πως πρωταρχικό του μέλημα θα ειναι να εξασφαλίζει και να διαφυλάσσει τα δικαιώματα που απορρέουν απο την ∆ιεθνή Σύµβαση για τα ∆ικαιώµατα του Παιδιού (1989) που αποτελεί ελληνικό νόμο. Σύμφωνα με αυτήν: -αρθ.2 "Όλα τα παιδιά είναι ίσα. Έχουν δικαίωμα να τα αντιμετωπίζουν χωρίς διακρίσεις λόγω της φυλής,του φύλου, της γλώσσας, της θρησκείας, των απόψεων, της περιουσίας, της κατάστασης, των ιδιαίτερων αναγκών ή της εμφάνισής τους." (Για τα ΛΟΑΤΚΙ παιδιά το δικαίωμα να αντιμετωπίζονται χωρις διακρίσεις λόγω του φύλου, των αποψεων, της κατάστασης, των ιδιαιτέρων αναγκών και της εμφάνισης τους, σημερα [2017] εξακολουθεί να καταπατείται καθημερινα σε πολλά εκπαιδευτικά ιδρύματα της επικράτειας και σε κατηχητικά σχολεία) -αρθ.3: το συμφέρον του παιδιού "Όταν οι μεγάλοι παίρνουν αποφάσεις που αφορούν τα παιδιά, πρέπει να υπολογίζουν πριν από όλα το συμφέρον των παιδιών. Η Πολιτεία πρέπει να προστατεύει και να φροντίζει τα παιδιά, αν οι γονείς τους δεν μπορούν να το κάνουν." (Οι μη αναστρέψιμες αισθητικές επεμβάσεις στην ανατομία των ιντερσεξ παιδιών σε βρεφική ηλικία δυστυχώς συνεχίζονται ακόμα νόμιμα στην Ελλάδα, ενώ αρκετές χώρες τις έχουν ήδη απαγορεύσει ως αναποτελεσματικές και κακοποιητικές που καταστρατηγούν το συμφέρον των παιδιών και που τα παιδιά δεν ερωτήθηκαν ποτέ γι'αυτές. Τέτοιες επεμβάσεις, αλλά και ερήμην του παιδιού ορμονοθεραπείες "κανονικοποίησης" φύλου οφείλουν να απαγορεύονται για το συμφέρον του παιδιού, μέχρι την ηλικία που το παιδί να είναι σε θέση να δώσει την ενημερωμένη του (για τις εναλλακτικές) συναίνεση. Επίσης συμβαίνει πολλά ΛΟΑΤΚΙ παιδιά να βασανίζονται ή και να διώχνονται από τις οικογένειες τους, λόγω της έμφυλης διαφοροποίησης τους, οπότε η Πολιτεία πρέπει να προστατεύει και να φροντίζει και αυτά τα παιδιά, αν οι γονείς τους δεν μπορούν να το κάνουν χωρίς να τα βλάπτουν.) -αρθ.6: δικαίωμα στη ζωή "Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στη ζωή, την επιβίωση και την ανάπτυξη." (Στα υγιή ίντερσεξ έμβρυα προχωρημένης κύησης, δεν διασφαλίζεται το δικαίωμα στη ζωή και στην επιβίωση, καθώς υπάρχουν ακόμα μαιευτήρες στην Ελλάδα που συνιστούν επίμονα στους γονείς τον τερματισμό τους λόγω της χρωμοσωμικής τους διαφοροποίησης. Τέτοιες "συστάσεις" δίνονται επίσημα από ομοφοβικούς ή ανενημέρωτους γιατρούς, χωρίς να υπάρχει κανένας απολύτως ιατρικός λόγος. Οι πρακτικές αυτές είναι παραβιαστικές του δικαιώματος στη ζωή και δεν διαφέρουν σε τίποτε από ευγονική γενοκτονία.) -αρθ.8: ταυτότητα "Η Πολιτεία πρέπει να βοηθά τα παιδιά να διατηρούν την ταυτότητα, την ιθαγένεια και τις οικογενειακές τους σχέσεις." (Αλλά για να διατηρήσουν την ταυτότητα τους τα ΛΟΑΤΚΙ παιδιά θα πρέπει να έχουν την δυνατότητα κατ αρχήν να την δηλώνουν, ελεύθερα και χωρίς στιγματισμό) -αρθ.12: ελευθερία γνώμης "Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να εκφράζουν ελεύθερα τις απόψεις τους. Οι μεγάλοι πρέπει να ακούν και να παίρνουν σοβαρά υπόψη τους τη γνώμη των παιδιών για θέματα που τα αφορούν, ανάλογα με την ηλικία και την ωριμότητά τους." (Τα ΛΟΑΤΚΙ παιδιά στην πλειοψηφία τους δεν ακούγονται απο τους μεγάλους και δεν έχουν καμιά ελευθερία γνώμης απο την στιγμή που δεν τους επιτρέπεται να δηλώνουν επίσημα την γνώμη τους ούτε για τον ίδιο τους τον εαυτό: να δηλώνουν δηλαδή ελεύθερα την διαφορετική έμφυλή τους ταυτότητα ή έκφραση πριν συμπληρώσουν τα 18 έτη) 13: ελευθερία έκφρασης "Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να αναζητούν, να μαθαίνουν και να μεταδίδουν πληροφορίες και ιδέες, και να εκφράζονται ελεύθερα, μέσα από τον γραπτό ή προφορικό λόγο, την τέχνη ή άλλους τρόπους, αρκεί να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων." (τα ΛΟΑΤΚΙ παιδιά όταν εκφράζονται ελεύθερα και μεταδίδουν πληροφορίες και ιδέες που τα αφορούν, στοχοποιούνται και κινδυνεύουν ποικιλότροπα. Για την ασφάλεια τους εξαναγκάζονται να μην εκφράζονται ελεύθερα, να κρύβουν τις ιδέες τους και τις αναζητήσεις τους) -αρθ.16: ιδιωτική ζωή "Κανείς δεν μπορεί να επεμβαίνει αυθαίρετα ή παράνομα στην ιδιωτική ζωή, την οικογένεια, την κατοικία ή την αλληλογραφία ενός παιδιού, ούτε να προσβάλλει την τιμή και την υπόληψή του." (Η τιμή και η υπόληψη των ΛΟΑΤΚΙ παιδιών προσβάλλεται συχνά απο τους φονταμενταλιστές εκπροσώπους της επίσημης θρησκείας, από φοβικούς εκπαιδευτικούς ή από μη επαρκώς ενημερωμένους επαγγελματίες υγείας (ιατρούς, ψυχιάτρους, ψυχολόγους) που ενδεχομένως εφαρμόζουν "θεραπευτικά πρωτόκολλα" σ αυτά τα παιδιά, αντί να τα υποστηρίζουν στην επιβεβαίωση της έμφυλης τους ταυτότητας και έκφρασης φύλου (Gender affirmation https://www.kidsinthehouse.com/teenager/sexuality/transgender/gender-affirmation?qt-more_videos=1#qt-more_videos ) Η τιμή και η υπόληψη των παιδιών αυτών επίσης προσβάλλεται από την εως τωρα απουσία οδηγιών και καλών πρακτικών συμπερίληψης των ΛΟΑΤΚΙ μαθητών στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και από αρνητικές αναφορές προς τις ταυτότητες τους που ενυπάρχουν ακόμα διάσπαρτες σε σχολικά συγγράμματα. -αρθ.29: σκοποί εκπαίδευσης "Η εκπαίδευση πρέπει να βοηθάει τα παιδιά να αναπτύσσουν τις ικανότητες και την προσωπικότητά τους και να μαθαίνουν να σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα, τους διαφορετικούς πολιτισμούς και το φυσικό περιβάλλον." (Ως τώρα το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα -με εξαιρεση μεμονωμένους ανοιχτόμυαλους και ενημερωμένους εκπαιδευτικούς- δεν πληρεί τους παραπάνω σκοπους εκπαιδευσης για τα ΛΟΑΤΚΙ παιδιά αφού δεν υποστηρίζει, ουτε συμπεριλαμβάνει την ανάπτυξη των ικανοτήτων και της προσωπικότητας τους. Για να συμπεριλάβει τα ΛΟΑΤΚΙ παιδιά η εκπαίδευση θα πρέπει να υιοθετήσει άμεσα κατευθυντήριες γραμμές για τη διαχείριση μιας σειράς από καθημερινά ζητήματα που προκύπτουν στη σχολική ζωή ΛΟΑΤΚΙ παιδιών, λόγω στάσεων και συμπεριφορών που στηρίζονται σε κοινωνικές προκαταλήψεις γύρω από τον σεξουαλικό προσανατολισμό, την ταυτότητα φύλου και τα χαρακτηριστικά φύλου, αφορούν τη διαχείριση των πιο συνηθισμένων καθημερινών ζητημάτων που μπορεί να οδηγήσουν σε διακρίσεις κατά των ΛΟΑΤΚΙ παιδιών. Τέτοια ζητήματα είναι: 1. Ορατότητα, κοινωνική αποδοχή και «coming out» Άρνηση ή και απαγόρευση σε ΛΟΑΤΚΙ παιδιά να μιλήσουν για τις σχετικές σκέψεις, τα συναισθήματά τους και την ταυτότητά τους. 2. Αρνητικές αναφορές, σχόλια και υποτίμηση για τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα ή ΛΟΑΤΚΙ θέματα επικαιρότητας. 3. Να αποφεύγονται συμβουλές και παροτρύνσεις «θεραπευτικού» περιεχομένου ή ειδικούς ψυχικής υγείας προς ΛΟΑΤΚΙ παιδιά. 4. Επικοινωνία εκπαιδευτικών με γονείς: Το ενδεχόμενο να παρουσιαστεί η ΛΟΑΤΚΙ ταυτότητα ενός παιδιού από το εκπαιδευτικό προσωπικό ως πρόβλημα ή με λάθος τρόπο. 5. Σχέσεις μεταξύ παιδιών: Διαχωρισμός και απομόνωση παιδιών που έχουν εκφράσει συναισθήματα σε άτομο του ίδιου φύλου ή εμφανίζουν στη σχολική κοινότητα στοιχεία ρομαντικής αγάπης μεταξύ τους. 6. Διακρίσεις λόγω άγνοιας απέναντι σε παιδιά που η έκφραση ή η ταυτότητα φύλου τους διαφοροποιούνται από το φύλο που αναγράφεται στα έγγραφά τους: Αρνητικές αντιδράσεις και αποκλεισμός λόγω προκαταλήψεων ή άγνοιας. 7. Συμπερίληψη διαφορετικών οικογενειακών δομών: Πρόσληψη αρνητικών μηνυμάτων από τα παιδιά που στη σύνθεση της οικογένειάς τους έχουν ΛΟΑΤΚΙ γονείς ή άλλα ΛΟΑΤΚΙ άτομα. 8. Λεξιλόγιο και προσδιορισμοί: Προβληματισμός για τη χρήση λέξεων και προσδιορισμών σχετικά με τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα στο σχολικό χώρο. 9. Πραγματοποίηση σχετικών προγραμμάτων, ένταξη ΛΟΑΤΚΙ θεμάτων σε σχετική διδακτέα ύλη και σε σχετικές εκδηλώσεις.: Προτάσεις ένταξης ΛΟΑΤΚΙ θεμάτων με στόχο την ενημέρωση κι την ευαισθητοποίηση. 10. Αναγνώριση και καταγραφή των σχετικών περιστατικών διακρίσεων, βίας ή εκφοβισμού με βάση τα χαρακτηριστικά τους: Αναγνώριση, ανάδειξη και καταγραφή περιστατικών διακρίσεων και βίας κατά των ΛΟΑΤΚΙ παιδιών με στόχο την ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας. http://rainbowschool.gr/wp-content/uploads/2017/01/kateuthindiries-grammes.pdf Ο Εθνικός Μηχανισμός για το παιδί σύμφωνα με τις αρμοδιότητες του (βλ.αρθρο 11 του παρόντος) οφείλει να συμπεριλάβει στα πρωτα Σχέδια Δράσης του τα ΛΟΑΤΚΙ παιδιά και να να προτρέπει και να παρακολουθεί την Πολιτεία και τους θεσμούς της να μεριμνούν για τα παραπάνω δικαιώματα ΟΛΩΝ των παιδιών και να διασφαλίζει αυτά για ΟΛΑ τα παιδιά, συμπεριλαμβανομένων των ΛΟΑΤΚΙ παιδιών. Ευελπιστούμε γιαυτό.