• Παραγρ.1: Να καταργηθεί το βέτο του μειοψηφούντος δικαστικού οργάνου έναντι του πλειοψηφούντος Συμβουλίου - ως εξόχως αντιδημοκρατική διάταξη. Παραγρ.2: Η εκπαιδευτική άδεια πρέπει να χορηγείται σε όλους τους κρατούμενους α)ως μέσο ουσιαστικής εμπλοκής στην εκπαιδευτική διαδικασία (η οποιία εξ αντικειμένου συμβάλλει στον σωφρονισμό) β)ως κίνητρο γ)ως επιβράβευση (κάτι που προβλέπει ο νέος Σ.Κ.) και δ)ως μέσο κοινωνικοποίησης μέσω της ένταξης σε ένα προνομιακό κοινωνικό περιβάλλον με το οποίο πολλοί κρατούμενοι δεν θα είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν/επηρεαστούν. Παραγρ.3: Να καταργηθεί η διάταξη, καθώς ο κρατούμενος είναι ελεύθερος να επιλέξει σπουδές σε όποιο εκπαιδευτικό ίδρυμα, ακόμη και κατώτερης βαθμίδας είτε διότι αναζητεί περισσότερο πρακτικές ή εύκολες ή επαγγελματικά ενδιαφέρουσες δεδομένων των τρεχουσών συνθηκών διαβίωσής του. Παραγρ.4: Αντιστρατεύεται τις εκπαιδευτικές προσπάθειες των κρατουμένων, ακυρώνει τη λειτουργία της άδειας που εκτέθηκε στον σχολιασμό της παραγρ.2, προτρέπει σε πλημμελή φοίτηση στις θεωρητικές σχολές, δεν συνδράμει τους πασχίζοντες κατ' ιδίαν να τελειώσουν το λύκειο εξ αποστάσεως και ως εκ τούτων πρέπει να απαλειφθεί. Παραγρ.5: Η εκπαιδευτική άδεια δεν πρέπει να διακόπτεται ή να αποτελεί διαπραγματευτικό μέσο. Το κατάστημα κράτησης διαθέτει ήδη άλλες ποινές για πειθαρχικά παραπτώματα. Η κακή επίδοση δεν νοείται να αποτελεί λόγο ανάκλησης της άδειας, δεδομένων των δυσκολιών μελέτης σε κοινό θάλαμο κλπ