Αρχική Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής ΔικονομίαςΠΡΩΤΟ ΒΙΒΛΙΟ – ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ – ΠΕΜΠΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΈγκλησηΣχόλιο του χρήστη ΠΕΛΟΠΙΔΑΣ ΑΝΔΡΕΟΥ | 27 Μαρτίου 2019, 16:45
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Εσφαλμένη η κατάργηση παραβόλου, δεδομένου ότι αποτελούσε αποτρεπτικό μέσο για υποβολή εγκλήσεων προδήλως αβάσιμων από πρόσωπα που έχουν τάση να υποβάλουν αβάσιμες εγκλήσεις. Επίσης, αμφιβάλλω εάν η πρόβλεψη ενός παραβόλου ποσού 50 Ευρώ θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι αποκλείει την πρόσβαση στη δικαιοσύνη, δεδομένου ότι αφενός μεν το ποσό δεν είναι δυσθεώρητο, αφετέρου δε η μη καταβολή παραβόλου υπό το ισχύον δίκαιο οδηγεί σε απόρριψη της έγκλησης κατ'άρθρο 47 Κ.Π.Δ. από τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών, οι δε Εισαγγελείς, μετά το Σύνταγμα του 1975, είναι δικαστικοί λειτουργοί και ασκούν δικαιοδοτική εξουσία. Τέλος, σε ό,τι αφορά το υφέρπον επιχείρημα περί αποκλεισμού πρόσβασης στη δικαιοσύνη, να αναφέρω μόνο ότι και άλλες έννομες τάξεις, όχι λιγότερο εξελιγμένες, φιλελεύθερες ή δημοκρατικές από τη δική μας, γνωρίζουν μηχανισμούς για την αποτροπή της καταχρηστικής άσκησης του ως άνω δικαιώματος, λ.χ. την έννοια "vexatious litigation", που μπορεί να οδηγήσει σε δραστικό περιορισμό του δικαιώματος πρόσβασης στη δικαιοσύνη, ενώ στη Γερμανία αδικήματα ήσσονος σημασίας τίθενται στο Αρχείο για το λόγο αυτό και μόνο κατ'εφαρμογή του άρθρου 153 του οικείου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας