• Σχόλιο του χρήστη 'Ι.Α.' | 13 Ιανουαρίου 2021, 23:34

    1) α. Σε περίπτωση εκούσιας μετάθεσης καθίσταται απαραίτητο να μπορεί ο/η δικαστικός υπάλληλος να ενημερωθεί ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ και ΑΜΕΣΑ, χωρίς ατέρμονες γραφειοκρατικές διαδρομές, αλλά ΔΗΜΟΣΙΑ και με ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΡΟΠΟ, πού υπάρχουν στις δικαστηριακές υπηρεσίες κενά και το είδος της θέσης (περιγραφή αντικειμένου, κατηγορία εκπαίδευσης κ.λπ.). Πρέπει να υπάρξει σχετική αναφορά στον κώδικα, ώστε τα ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑΤΑ που πολύ πρόσφατα (και άγνωστο γιατί με τόση μεγάλη καθυστέρηση σε μας σε σχέση με το υπόλοιπο δημόσιο)είναι πλέον αναρτημένα ψηφιακά, να είναι συμπληρωμένα ως προς την ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ για την κάθε αναφερόμενη θέση και να ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ συνεχώς περιλαμβάνοντας κάθε υπηρεσιακή αλλαγή που συμβαίνει. β. Να υπάρξει πρόβλεψη στον κώδικα ώστε τα αιτήματα στα υπηρεσιακά συμβούλια για εντός των δικαστικών υπηρεσιών μετακινήσεις, μεταθέσεις, αποσπάσεις και μετατάξεις και άλλα αιτήματα να γίνονται από τον ενδιαφερόμενο μόνο σε ΕΙΔΙΚΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ του Υπουργείου Δικαιοσύνης που θα πρέπει να δημιουργηθεί και να περιέχει αρ.πρωτ.προτεραιότητας, στοιχεία, αίτημα κ.λπ. για αποσυμφόρηση του έργου της κεντρικής υπηρεσίας του Υπουργείου, μείωση γραφειοκρατικού χρόνου και διαφάνεια. Επομένως δέον να υπάρχει ειδική αναφορά στον κώδικα, ώστε οι αιτήσεις από τις υπηρεσίες, αλλά και από τους υπαλλήλους που αφορούν μετακινήσεις, να πραγματοποιούνται στο εξής μόνο ΨΗΦΙΑΚΑ και γενικότερα όλη αυτή η διαδικασία να παρακολουθείται από όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές ΨΗΦΙΑΚΑ. Είναι πλέον εκ των ων ουκ άνευ η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, η ΤΑΧΥΤΗΤΑ και η ΕΥΕΛΙΞΙΑ και σε αυτές τις διαδικασίες. Συνιστά ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ. Παράδειγμα άρνησης σε τέτοιου είδους αυτονόητους εκσυγχρονισμούς αποτελεί μεταξύ άλλων και η πρόσφατη αντισυνταγματική εξαίρεση των δικαστικών υπαλλήλων από το Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας, όπως αυτή αναφέρεται στον Ν. 4440/2016 Άρθρο 3, παράγραφος 4, η οποία εξαίρεση πρέπει άμεσα να αρθεί. 2) Στο υπόλοιπο Δημόσιο υπάρχουν ετήσιοι κύκλοι κινητικότητας (Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας- ΕΣΚ - Ν.4440/2016). Μέσω του ΕΣΚ δίνεται αφενός η δυνατότητα στις υπηρεσίες να ζητούν και να λαμβάνουν προσωπικό που κάθε φορά χρειάζονται λόγω κένωσης θέσεων, εκτάκτων αναγκών ή ακόμα και εξειδικευμένων αναγκών κλπ. που μπορεί να έχουν. Αφετέρου στους υπαλλήλους δίδεται η δυνατότητα να ζητούν μετακινήσεις που επιθυμούν. Είναι απαράδεκτο ένας ΚΩΔΙΚΑΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ εν έτει 2021 να μην προβλέπει και να μην αξιοποιεί ούτε στο ελάχιστο τα σύγχρονα διοικητικά και ψηφιακά δεδομένα που δοκιμάστηκαν και ισχύουν παντού, ώστε να οργανώνει με πιο ΑΠΛΟ, ΔΙΑΦΑΝΗ και ΑΜΕΣΟ τρόπο ζητήματα που αφορούν τόσο τους/τις ίδιους/ες τους/τις υπαλλήλους, όσο και κυρίως τις δικαστικές υπηρεσίες, που πλείστες όσες στενάζουν λόγω υποστελέχωσης και «κακοστελέχωσης», και δεν έχουν άλλο τρόπο να τη «θεραπεύσουν», πέραν των προσλήψεων που είναι πλέον λίγες, χρονοβόρες και δύστοκες. Είναι απολύτως προς το ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ, τον ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟ, την ΕΠΑΡΚΗ ΚΑΙ ΣΩΣΤΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ και την ΕΥΡΥΘΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ της ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ να ακολουθηθούν στο πεδίο της διοικητικής της λειτουργίας, της κατάστασης προσωπικού κ.λπ. τα σύγχρονα δεδομένα που ισχύουν σε όλη την υπόλοιπη Δημόσια Διοίκηση. Οι οποιεσδήποτε μετακινήσεις, μετατάξεις και αποσπάσεις από και προς τα δικαστήρια πρέπει να βασίζονται στην ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ, την ίδια αυτή δηλαδή χρησιμοποιείται από όλο τον υπόλοιπο Δημόσιο Τομέα στα πλαίσια του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας (με σύμφωνη γνώμη Υπηρεσιακού Συμβουλίου για εμάς). Αυτή η αυτονόητη λύση (μέσω ΕΣΚ) καθίσταται πλέον ακόμη πιο επιτακτική αφ’ ης στιγμής είναι εμφανές μέσα από τις - ομολογουμένως τραγικά πολλές- σελίδες του σχεδίου Νέου Κώδικα ότι υπάρχει βούληση προσέλκυσης στον κλάδο εργαζομένων με εξειδίκευση στις νομικές σπουδές (βλ. Επίκουροι, πριμοδότηση πτυχίου νομικής). Αλλά και από το γεγονός ότι η αναφερόμενη στο σχέδιο επιμόρφωση των ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων κατατείνει αποκλειστικά και μόνο στο αντικείμενο της υπηρεσίας, δηλαδή σε νομικά ζητήματα (υποθέτω δικονομίας κ.λπ.) σε αντίθεση με το υπόλοιπο Δημόσιο, όπου υπάρχει σαφώς μεγαλύτερη γκάμα θεματικών επιμόρφωσης. Δεν θα ήταν λοιπόν προτιμότερο, πιο πρακτικό και πιο εξυπηρετικό για το δημόσιο συμφέρον, εφόσον σύμφωνα με τον υπό διαβούλευση κώδικα υπάρχει σαφώς αυτή η τάση εξειδίκευσης στη νομική επιστήμη, να προσελκυσθούν και μέσω του ΕΣΚ πτυχιούχοι νομικών επιστημών, και αντίστοιχα να μεταταγούν σε σχετικές με το αντικείμενο των σπουδών τους θέσεις, εφόσον το επιθυμούν, σε άλλες υπηρεσίες δικαστικοί υπάλληλοι ΠΕ που ανήκουν σε άλλα επιστημονικά πεδία (ανθρωπιστικών, κοινωνικών, θετικών, οικονομικών κλπ επιστημών) αντί να επιμορφώνονται σε γνωστικά πεδία στα οποία δεν έχουν προηγουμένως εκπαιδευτεί ,ούτε έχουν ποτέ επιλέξει; Τη στιγμή μάλιστα που μέσα στους κόλπους των ΠΕ του κλάδου δικ. υπαλλήλων υπάρχουν και αρκετοί/-ες με μεταπτυχιακά και διδακτορικά διπλώματα συναφή με τα αρχικά αντικείμενα σπουδών τους, άρα όχι νομικών σπουδών; Τα οποία πέραν του παραγκωνισμού τους λόγω της βαρύτητας που δίνεται εμφανώς στα πτυχία νομικών επιστημών, απαξιώνονται έτι περισότερο όταν ο κώδικας επιτρέπει να ισοφαρίζονται στην περίπτωση επιλογών σε θέσεις ευθύνης με αμφιβόλου ποιότητας εξ αποστάσεως σεμινάρια(!!), με μία συνέντευξη (!!!) και με γραπτές εξετάσεις (!!!!). Εν τοιαύτη περιπτώσει το ΕΣΚ είναι όχι μόνο αυτονόητη λύση, αλλά είναι και δίκαιη και η πλέον τελέσφορη. Είναι επιβεβλημένη. Γενικώς χρειάζεται άμεσα η έλευση νέων τεχνολογιών και λογικών στις υπηρεσίες μας, όχι μόνο όσον αφορά το αντικείμενο εργασίας μας καθεαυτό, αλλά και για την υπηρεσιακή μας κατάσταση. Αυτά πρέπει να προβλεφθούν και να αναφέρονται στον νέο κώδικα.