• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΙΧΑΗΛ ΘΕΟΦΑΝΗΣ-ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ, ΔΙΚ. ΥΠ. ΠΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ' | 19 Ιανουαρίου 2021, 16:59

    Άρθρο 149 Μετάθεση για λόγους υγείας Στον ισχύοντα κώδικα προβλέπεται "Αρθρο: 76 ... 1. Μετάθεση δικαστικού υπαλλήλου για λόγους υγείας διενεργείται με βάση γνωμάτευση της οικείας πρωτοβάθμιας υγειονομικής επιτροπής, αν ο ίδιος ή προστατευόμενο μέλος της οικογένειάς του πάσχει από νόσημα, για την αντιμετώπιση του οποίου δεν υπάρχει κατάλληλο νοσηλευτικό ίδρυμα στον τόπο, στον οποίο υπηρετεί ή αν, για την αποτροπή σοβαρής βλάβης της υγείας των παραπάνω προσώπων, επιβάλλεται η απομάκρυνση τους από τον τόπο στον οποίο υπηρετεί ο δικαστικός υπάλληλος. Με τη σχετική αίτηση του δικαστικού υπαλλήλου συνυποβάλλεται πιστοποιητικό νοσοκομείου του Ε.Σ.Υ. για το είδος της νόσου." Στον προτεινόμενο κώδικα αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση "Με την παράγραφο 1 αντικαταστάθηκε η γνωμάτευση της οικείας πρωτοβάθμιας υγειονομικής επιτροπής από σαφή καθορισμό των απαιτούμενων δικαιολογητικών, με γνώμονα τόσο την απλούστευση και επιτάχυνση κατά το δυνατόν της διαδικασίας όσο και τη διασφάλιση της υπηρεσίας." ενώ στο προτεινόμενο άρθρο 149 τα δικαιολογητικά ορίζονται " ... υποβάλλονται τα εξής δικαιολογητικά: α. γνωμάτευση νοσοκομείου του ΕΣΥ ή νοσοκομείου Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος ή άλλου νοσηλευτικού ιδρύματος που εποπτεύεται από τον οικείο Υπουργό ή τον διοικητή της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας για το είδος της νόσου, β. βεβαίωση της εποπτεύουσας υγειονομικής αρχής του τόπου όπου υπηρετεί ο δικαστικός υπάλληλος ότι δεν υπάρχει κατάλληλο νοσηλευτικό ίδρυμα για την αντιμετώπιση της νόσου και γ. βεβαίωση νοσοκομείου ή κλινικής του τόπου όπου ζητεί να μετατεθεί ο υπάλληλος ότι διαθέτει κατάλληλη υποδομή προς αντιμετώπιση του νοσήματος." Άπλούστευση κι επιτάχυνση όταν από 2 έγγραφα απαιτούνται πλεον 3; Αν η αντικατάσταση της γνωμάτευσης της πρωτοβάθμιας υγειονομικής επιτροπής αφορά την βεβαίωση της εποπτέυουσας υγειονομικής αρχής έχω περιέργεια αν αυτή η βεβαίωση θα δίνεται σε διοικητικό επίπεδο με μια αίτηση ή αν στην εφαρμογή μας προκύψει ότι αυτό θα το δίνει ποιος αλλλος (?) η πρωτοβάθμια επιτροπή υγείας .... Αυτά όμως δεν έχουν και τόσο σημασία, όταν σε κάθε περίπτωση και ανεξαρτήτως απαιτουμενων ιατρικών δικαιολογητικών απαιτείται θετική εισήγηση του αρμόδιου ΥΣ. Ποιος ο ρόλος του ΥΣ απο την στιγμή που τα δικαιολογητικά είναι σαφώς ορισμένα? Ο έλεγχος γνησιότητας ή ο έλεγχος σε ιατρικό επίπεδο? Ειδικά σε συνδυασμό με την προθεσμία του ενός (1) μήνα όπως αναφέρει το άρθρο 149 "5. Η μετάθεση για λόγους υγείας πραγματοποιείται μέσα σε ένα (1) μήνα από την περιέλευση στην Υπηρεσία των πιστοποιητικών της παρ 1." μιλάμε για μια ανεφάρμοστη προθεσμία αντίστοιχη των προθεσμιών των άλλων θεμάτων των ΥΣ. Εφόσον τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι έτσι σαφώς ορισμένα, εφόσον πρόκειται ουσιαστικά για κατ εξαίρεσην μετακινήσεις που μπορεί να γίνουν και χωρίς την ύπαρξη κενής θέσης ως υπεράριθμος, αλλά και για να τηρείται η προθεσμία του ενός μήνος θα πρέπει να προστεθεί στο άρθρο η δυνατότητα στον Υπουργό να εκδόσει την σχετική πράξη χωρίς να απαιτείται η θετική εισήγηση του αρμόδιου ΥΣ.