• Σχόλιο του χρήστη 'Α.Α' | 20 Ιανουαρίου 2021, 18:15

    Είναι προφανές ότι ο Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό νομοθέτημα που θα διέπει το καθεστώς των Υπαλλήλων των Δικαστηρίων. Αυτός θα επηρεάζει αποφασιστικά την εύρυθμη λειτουργία των Δικαστηρίων αλλά και τις σχέσεις των υπαλλήλων μεταξύ τους. Αξίζει να επισημάνουμε κάποια σημεία που οι δικαστικοί υπάλληλοι αντιμετωπίζονται διαφορετικά από τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους. Πρίν από αυτό όμως να δοθούν απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα: 1. Γιατί οι δικαστικοί υπάλληλοι εξαιρούνται της κινητικότητας; 2. Γιατί η διοίκηση του Υπουργείου – αυθαίρετα ερμηνεύοντας το νόμο- εξαιρεί τους δικαστικούς υπαλλήλους από την ένταξή τους στο Μητρώο Επιτελικών Στελεχών, 3. Γιατί δεν προβλέπεται η καθιέρωση καθηκοντολογίου (job description) ή περίγραμμα εργασίας που είναι η στοιχειώδης και απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία της όποιας οργανωτικής μονάδας. Είναι δυνατό να μην υποχρεώνεται η διοίκηση να είναι στοιχειωδώς οργανωμένη; Θεωρώ ότι αυτή είναι μια θεμελιώδης παράλειψη για την οποία οφείλει η Διοίκηση του Υπουργείου να ζητήσει γνωμοδότηση από καθηγητή της Δημόσιας Διοίκησης και της διοικητικής επιστήμης. ( Ο καθηγητής Μακρυδημήτρης είναι ο πλέον κατάλληλος ) 4. Γιατί στους δικαστικούς υπαλλήλους δεν αναγνωρίζεται ισότιμα η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα σε αντίθεση με όλο τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα ; Η συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της ισότητας σας είναι γνωστή ; Θα χρησιμοποιήσω ένα υπεραπλουστευμένο παράδειγμα για να καταλάβετε τι νομοθετείτε: Έστω ότι έχουμε να κριθούν 2 υπάλληλοι ο Α & ο Β οι που έχουν τα παρακάτω χαρακτηριστικά: Ο υπάλληλος Α: είναι απόφοιτος Λυκείου με 20 έτη υπηρεσίας στο Δημόσιο. Συνολικός χρόνος εργασίας του Α 20 έτη Ο υπάλληλος Β: είναι ομοίως απόφοιτος Λυκείου με 16 έτη υπηρεσίας στο Δημόσιο και 7 στον ιδιωτικό τομέα. Συνολικός χρόνος εργασίας του Β 23 έτη. Στην πρώτη περίπτωση θα δούμε πως αξιολογούνται αυτοί οι δύο υπάλληλοι στο “Δημόσιο” και στη δεύτερη πώς αξιολογείται στα Δικαστήρια. Περίπτωση Α: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ Α & Β σε οποιοδήποτε φορέα του Δημοσίου που διέπεται από τον Κώδικα Κατάστασης Δημόσιων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ (ν.4369/2016 άρθρο 85) ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ Α ΜΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ 20 έτη χ 20μόρια/έτος = 400 ΜΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ : 0 ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ Α: 400 ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ Β ΜΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ: 15έτη χ 20μόρια/έτος= 300 ΜΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ: 7έτη χ 25μόρια/έτος=175 ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ Β: 475 Ο Β σε αυτή την περίπτωση έχει 75 μόρια παραπάνω από τον Α ή να το πούμε με ποσοστό % ο Β έχει 19% παραπάνω μόρια από τον Α Περίπτωση Β: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ Α & Β στα Δικαστήρια ( όχι στο Υπ. Δικαιοσύνης) από τον προτεινόμενο Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων. (Κώδικας στη διαβούλευση, άρθρο 144) ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ Α: ΜΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΣΥΝΟΛΟ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ Α ΜΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ 20 έτη χ 3,5=μόρια/έτος=70 ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ Α:70 ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ Β ΜΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ: 15έτη χ 3,5μόρια/έτος= 52,5 ΜΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ: 7έτη χ 2μόρια/έτος=14 ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ Β: 66,5 Θαύμα του Κώδικα……. Σε αυτή την περίπτωση βλέπουμε ότι ο υπάλληλος Α προκύπτει να έχει 3,5 μόρια παραπάνω από τον Β. Σας επισημαίνω ότι: Στον Κώδικα Κατάστασης Δημόσιων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ κάθε έτος προϋπηρεσίας στο Δημόσιο μοριοδοτείται με 20 μόρια ενώ στον ιδιωτικό τομέα με 25 μόρια Στον προτεινόμενο Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων κάθε έτος προϋπηρεσίας στο Δημόσιο μοριοδοτείται με 3,5 μόρια ενώ στον ιδιωτικό τομέα με 2 μόρια. Με ποιά λογική μοριοδοτείται με λιγότερα μόρια η εργασία στον ιδιωτικό τομέα; Ωστόσο μεγαλόψυχα μοριοδοτεί με 3,5 μόρια ανά έτος (ακριβώς όσο και οποιαδήποτε άλλη εργασία στο Δημόσιο πχ να είσαι δικαστικός κλητήρας) τα έτη άσκησης δικηγορίας. Όπως βεβαίως πολύ καλά γνωρίζετε ή όποια δημόσια υπηρεσία αναγνωρίζεται – με ελάχιστους περιορισμούς- για τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη του υπαλλήλου. Επανέρχομαι με παράδειγμα: Ο Α (πτυχιούχος Νομικής) έχει 5 έτη προϋπηρεσίας στο Δημόσιο και 7 έτη άσκησης δικηγορίας Ο Β (πτυχιούχος) έχει 12 έτη προϋπηρεσίας στο Δημόσιο (ό,τι και αν έχει κάνει …) Και οι δύο θα έχουν ακριβώς τα ίδια μόρια. Η επαγγελματική τους εμπειρία λοιπόν σύμφωνα με τον Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων αξιολογείται ακριβώς το ίδιο………….Ενα κώδικα που είναι αντίθετος στις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της προσωπικής αξίας. Θα πρέπει να σας προβληματίζει που νομοθετείτε ένα κώδικα κομμένο και ραμμένο να εξυπηρετεί συγκεκριμένη κατηγορία υπαλλήλων και εντελώς αναιτιολόγητα. Σε κάθε κρίσιμο σημείο υπάρχει μια διακριτική μεταχείριση που τώρα ήρθε η ώρα να κυρωθεί με Νόμο. Ντροπή Ήμουν υπερ αναλυτικός στην κριτική μου σε ένα μόνο κριτήριο (αυτό της αξιοκρατικής αντιμετώπισης της προϋπηρεσίας και της εμπειρίας) για να καταδείξω τη συντεχνιακή λογική από την οποία διέπεται ο Κώδικας που θέλετε να νομοθετήσετε. Δε θα ξανααναφερθώ σε θέματα που δικαίως ετέθησαν από συναδέλφους τις προηγούμενες ημέρες. Γ Νομοθετείτε ένα πολύ σημαντικό Κώδικα…. Νομοθετείτε για τη δημόσια διοίκηση, για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και αξία, για την εύρυθμη λειτουργία της Δικαιοσύνης, για την αποτελεσματικότητα της…. Ξαναδείτε το..