• Σχόλιο του χρήστη 'Σ.Α.' | 20 Ιανουαρίου 2021, 23:13

    Είμαι Δικαστικός Υπάλληλος ΠΕ Α΄βαθμού με αρκετά χρόνια υπηρεσίας. Διάβασα το σχέδιο του νέου κώδικα δικαστικών υπαλλήλων και θέλω να σχολιάσω τα εξής σημεία: Α) η σύσταση των κλάδων ΠΕ Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου και ΠΕ Δικαστικής Επικοινωνίας και Διεθνών Σχέσεων (άρθρα 23-82) Παντελώς άχρηστη η σύσταση των δύο νέων κλάδων. Αυτό που έχουν ανάγκη οι δικαστικές υπηρεσίες της χώρας δεν είναι μια ελίτ δικαστικών υπαλλήλων με μεγαλύτερο μισθό και διαφορετικό αντικείμενο από τους «κοινούς» δικαστικούς υπαλλήλους ( διότι σύμφωνα με το άρθρο 52 δεν επιτρέπεται η ανάθεση σε αυτούς καθηκόντων άλλου κλάδου) αλλά ενδυνάμωση του ήδη υπάρχοντος προσωπικού με προσλήψεις για την ισότιμη διαίρεση του φόρτου εργασίας των γραμματειών των δικαστηρίων σε όλους τους δικαστικούς υπαλλήλους. Θα έχουμε πιο γρήγορη απονομή της δικαιοσύνης αν οι ΠΕ Τεκμηρίωσης βρίσκουν και ομαδοποιούν τις συναφείς αποφάσεις των δικαστηρίων και τις δίνουν έτοιμες στον δικαστικό λειτουργό για να βγάλει την δική του απόφαση; Ή είναι τόσο μεγάλης σημασίας η εκπροσώπηση όλων των δικαστικών υπηρεσιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (βλέπε facebook και tweeter) για να έχουμε τους ΠΕ Δικαστικής επικοινωνίας να ασχολούνται με αυτό; Σύμφωνα με το άρθρο 24 οι υπάλληλοι του Κλάδου ΠΕ Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου έχουν τα ακόλουθα καθήκοντα: α) Επικουρούν άμεσα τους δικαστικούς και εισαγγελικούς λειτουργούς στο έργο τους. (το ίδιο κάνουν και οι υπόλοιποι δικαστικοί υπάλληλοι) β) Απασχολούνται στην ταξινόμηση και την προκαταρκτική επεξεργασία των υποθέσεων, εφόσον αυτό προβλέπεται στον κανονισμό του οικείου δικαστηρίου ή εισαγγελίας. (το ίδιο κάνουν και οι υπόλοιποι δικαστικοί υπάλληλοι) γ) Εφόσον προβλέπεται στον κανονισμό του οικείου δικαστηρίου ή εισαγγελίας, επεξεργάζονται τη νομολογία του δικαστηρίου ή της εισαγγελίας τους και συντάσσουν ευρετήρια και δελτία νομολογίας εθνικών, ενωσιακών, διεθνών και αλλοδαπών δικαστηρίων, καθώς και νομοθεσίας, βιβλιογραφίας και αρθρογραφίας. Με απόφαση της Διοικητικής Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, στην οποία μετέχει χωρίς ψήφο και ο Γενικός Επίτροπος της Επικρατείας των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, μπορεί να ανατίθεται το έργο της ευρετηρίασης της νομολογίας του Συμβουλίου της Επικρατείας και σε υπαλλήλους του Κλάδου που υπηρετούν στα τακτικά διοικητικά δικαστήρια. Με απόφαση της Διοικητικής Ολομέλειας του Αρείου Πάγου μπορεί να ανατίθεται το έργο της ευρετηρίασης της νομολογίας του Αρείου Πάγου και σε υπαλλήλους του Κλάδου που υπηρετούν στα πολιτικά και ποινικά δικαστήρια και εισαγγελίες (Δικαστικοί υπάλληλοι όχι απαραίτητα με γνώσεις νομικής συντάσσουν καθημερινά κατηγορητήρια στις Εισαγγελίες της χώρας, μια ευρετηρίαση δεν θα μπορούν να κάνουν; Και αν θεωρήσουμε ότι αυτοί δεν μπορούν οι ΠΕ Πληροφορικής ή οι ΠΕ Βιβλιοθηκονομίας δεν μπορούν; Μόνο οι ΠΕ Νομικής τα μπορούν όλα;) Άρθρο 34 παρ. 1. Οι δικαστικοί υπάλληλοι του Κλάδου αμέσως μετά από την ανάληψη υπηρεσίας, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 15, παρακολουθούν δωδεκάμηνη εισαγωγική εκπαίδευση. (Εγώ όταν διορίστηκα σε δύο εβδομάδες ανέβηκα έδρα να κρατήσω πρακτικά στο χέρι χωρίς κανένας να μου κάνει καμία εκπαίδευση. Να οριστεί για όλους τους νέους δικαστικούς υπαλλήλους υποχρεωτική εισαγωγική εκπαίδευση τουλάχιστον ενός μηνός) Και Άρθρο 38 παρ. 2 Η διδασκαλία διαρκεί ημερησίως έξι (6) διδακτικές ώρες. Η κάθε διδακτική ώρα διαρκεί σαράντα πέντε (45) λεπτά. (Αν κάνεις καθημερινά 6 ώρες μάθημα για δώδεκα μήνες, αυτό δεν σημαίνει ότι θα πληρώνεσαι χωρίς να εργάζεσαι για ένα χρόνο; Έχει γίνει αυτό ποτέ για υπαλλήλους των άλλων κλάδων;) Το ίδιο και για τους ΠΕ Δικαστικής επικοινωνίας οι οποίοι σύμφωνα με το άρθρο 72 παρ. 2 θα τελειώσουν την εκπαίδευση τους σε 18 μήνες. ‘Αρθρο 123 παρ. 3 …Η μετεκπαίδευση/επιμόρφωση έχει ως σκοπό την απόκτηση από τον υπάλληλο γενικών ή ειδικών γνώσεων που είναι απαραίτητες για την άσκηση των καθηκόντων του και μπορεί να ορίζεται ως υποχρεωτική… ( Αν θέλετε σωστά καταρτισμένους δικαστικούς υπαλλήλους αλλάξτε το άρθρο 3 παρ. 3 ως προς το η μετεκεπαίδευση/επιμόρφωση ορίζεται ως υποχρεωτική. Μέχρι σήμερα ποτέ η Υπηρεσία μου με δική της πρωτοβουλία δεν με έστειλε για επιμόρφωση. Όλα τα σεμινάρια που έχω κάνει μέχρι σήμερα και τα οποία είναι σχετικά με το αντικείμενο της εργασίας μου τα έχω κάνει με δική μου πρωτοβουλία εκτός ωρών εργασίας και έχω πληρώσει δίδακτρα για αυτά) Άρθρο 39 παρ. 5 Ο χρόνος άσκησης του δικηγορικού λειτουργήματος λογίζεται ότι έχει διανυθεί σε θέση υπαλλήλου του Κλάδου, στο σύνολό του όσον αφορά στα πρώτα έξι (6) έτη στον βαθμό του (Και εγώ έχω προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα πριν διοριστώ στον δημόσιο η οποία δεν μου αναγνωρίστηκε ποτέ ενώ σε όλο τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα αναγνωρίζεται) Β) η αλλαγή του τρόπου αξιολόγησης και επιλογής των προϊσταμένων (άρθρα 130-134, 142-144) Άρθρο 133 παρ. 13-16 Θετικό το ότι πλέον ένας προϊστάμενος θα αξιολογείται και από τους υφιστάμενούς του αλλά κατά τα υπόλοιπα θεωρώ πολύ πολύπλοκο και χρονοβόρο τον τρόπο επιλογής των προϊσταμένων Γ) ο τρόπος μοριοδότησης των τυπικών προσόντων ( άρθρα 142-144) Δεν μπορεί η απόκτηση ενός πανεπιστημιακού πτυχίου τετραετούς το λιγότερο φοίτησης να βαθμολογείται με 30 μόρια και η παρακολούθηση ενός επιμορφωτικού σεμιναρίου εξάμηνης διάρκειας το περισσότερο με 100 μόρια Εν κατακλείδι, μην απαξιώνετε τους ήδη υπηρετούντες δικαστικούς υπαλλήλους και δώστε τους κίνητρα είτε είναι αυτά χρηματικά (επίδομα ειδικών συνθηκών, πόρος, πληρωμή υπερωριών) είτε μη χρηματικά (καλό εργασιακό περιβάλλον, δηλαδή, πρόσληψη ή μετάθεση αναγκαίου αριθμού νέων υπαλλήλων για να μοιραστεί ισότιμα ο φόρτος εργασίας, δίκαιη και έντιμη μεταχείριση από τους προϊσταμένους τους, δημόσια αναγνώριση των προσπαθειών τους) ώστε να αισθάνονται ότι αξίζει να βρίσκονται και να εργάζονται για το Υπουργείο Δικαιοσύνης.