• Σχόλιο του χρήστη 'Εύη Λύγουρη Δικαστική Υπάλληλος ΤΕ' | 21 Ιανουαρίου 2021, 09:30

    Το νομοσχέδιο αφορά τον Κώδικα Δικαστικών Υπάλληλων, είναι ξεκάθαρο και μόνο από τον τίτλο ότι θα έπρεπε να αφορά τις υποχρεώσεις, τα δικαιώματα, την εκπαίδευση κ.α των Δ.Υ. και την λειτουργία της Γραμματείας των Δικαστηρίων. Αντί αυτών προστίθενται δύο νέοι α) Κλάδος ΠΕ Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου και (β) Κλάδος Δικαστικής Επικοινωνίας και Διεθνών Σχέσεων, αναφέροντας συγκεκριμένες θέσεις για αυτούς σε συγκεκριμένα δικαστήρια της χώρας, με την προοπτική αύξησης του αριθμού υπαλλήλων των νέων κλάδων και για τη σύσταση θέσεων και σε άλλες δικαστικές υπηρεσίες ανάλογα με τις υπηρεσιακές ανάγκες άρθρο 23§2. Προτείνονται δύο νεοι κλάδοι ενώ υπάρχουν αποφάσεις α) του τακτικού συνεδρίου της Ο.Δ.Υ.Ε. 24-11-2018, β) πρωτοβάθμιων συλλόγων της Χώρας που μπορεί κανείς να τις αναζητήσει στην ιστοσελίδα της ΟΔΥΕ και γ) Το 554/09-12-2020 έγγραφο της Ένωσης Δικαστικών και Εισαγγελέων που τάσσονται κατά την δημιουργία τους. Με τον διορισμό των δύο νέων κλάδων θα υπάρξουν προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών και τελικά τίθεται το ερώτημα οι υπάλληλοι αυτοί θα είναι ΦΘΗΝΟΙ δικαστικοί λειτουργοί ή ΑΚΡΙΒΟΙ δικαστικοί υπάλληλοι;;; Ο Κώδικας είναι ένα κείμενο 198 σελίδων από τον οποίο οι 58 σελίδες αναφέρονται στην δημιουργία των νέων κλάδων με αναλυτική περιγραφή στην εκπαίδευση αυτών των δύο νέων κλάδων (άρθρο 34 προβλέπει 12 μήνες εκπαίδευση). Όντας Δ.Υ. 22 χρόνια περίπου σας ενημερώνω ότι ποτέ δεν έλαβα καμία εκπαίδευση για τα αντικείμενα με τα οποία έχω ασχοληθεί, όπως και όλοι οι συνάδελφοι που έχω συνεργαστεί κατά την υπηρεσιακή μου θητεία, με λύπη διαπιστώνω ότι για τους Δικαστικούς Υπαλλήλους στον νέο Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων η εκπαίδευση των νέων αλλά και των νυν υπηρετούντων Υπαλλήλων επαφίεται στην εκπαίδευση των παλαιότερων υπαλλήλων. Οι δικαστικοί υπάλληλοι πρέπει να εκπαιδεύονται συνεχώς με σεμινάρια στο Ε.Κ.Δ.Δ.Α, να γίνει ειδικό τμήμα επιμόρφωσης για τους Δικαστικούς Υπαλλήλους. Και να αφαιρεθεί από το άρθρο 128 η δεύτερη παράγραφος που αναφέρει περιορισμό του ορίου ηλικίας διότι η εκπαίδευση μπορεί να υλοποιείται μέχρι την συνταξιοδότηση. Με το άρθρο 40 προβλέπονται μεγαλύτερες αποδοχές για τους νέους κλάδους, εδώ να θυμίσουμε ότι ισχύει για τους Δ.Υ. το ενιαίο μισθολόγιο (Ν.4354/2015), δύο μέτρα δύο σταθμά;;;; στον χώρο της Δικαιοσύνης; Στο άρθρο 144 στην παρ. 1, θα πρέπει όλα τα πτυχία να μοριοδοτούνται ίσα με τα πτυχία που δέχεται το ΑΣΕΠ στους διαγωνισμούς προσλήψεων για να μην υπάρχουν αδικίες. Επίσης, στο ίδιο άρθρο και σε ότι αφορά την συνάφεια πρέπει να ορισθεί ενιαία και όχι να αποφασίζει το κάθε υπηρεσιακό συμβούλιο, αναλόγως την περίπτωση, όπου πολλές φορές μπορεί να μην συμπίπτουν οι αποφάσεις του. Άρθρα 142, 143, 144 Διαδικασίας επιλογής Διευθυντών Προϊσταμένων – Τμηματαρχών ότι ισχύει στο υπόλοιπο δημόσιο τομέα, δοκιμασμένο και με πλήρη διαύγεια. Άρθρο 155, α) Να επιτρέπεται η απόσπαση Δικαστικών Υπαλλήλων για συνυπηρέτηση με στρατιωτικούς οι οποίοι αποτελούν ιδιαίτερη κατηγορία Υπαλλήλων επειδή μετακινούνται κάθε 2 με 3 χρόνια, β) ο Ν.2946/2001 προβλέπει την απόσπαση για συνυπηρέτηση με στρατιωτικούς, κατά παρέκκλιση από τις ισχύουσες διατάξεις, για όλες τις κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων καθώς και Δικαστικούς Λειτουργούς αλλά όχι για Δικαστικούς Υπαλλήλους.Τα παραπάνω πρέπει να υλοποιηθούν για να μην αντιμετωπίζουν προβλήματα οι οικογένειες. Επίσης θα έπρεπε στο σχέδιο νόμου να προκύπτει ότι οι Δικαστικοί Υπάλληλοι θα έπρεπε να συμπεριληφθούν στην κινητικότητα, πολλές οι κενές οργανικές θέσεις στα δικαστήρια της χώρας. Οι Δικαστικοί Υπάλληλοι επίσης θα έπρεπε να συμπεριληφθούν στο μητρώο στελεχών του Δημοσίου. ΆΜΕΣΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΛΥΣΗ!!!! Απόσυρση του νομοσχέδιου, διότι θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα στην λειτουργία των δικαστηρίων.