• Σχόλιο του χρήστη 'ANONIMOS' | 4 Φεβρουαρίου 2010, 12:31

    Ως προς το χρόνο της θητείας των εκλεγομένων λεκτέα τα εξής : Η διετία πάντοτε ήταν ένα χρονικό διάστημα που πέτυχε στην πράξη. Μάλιστα, ακόμα και όταν λάμβανε χώρα νομοθετική μεταρρύθμιση του καθεστώτος του αυτοδιοίκητου, πάντοτε η θητεία της προηγούμενης διοίκησης δεν μειωνόταν, αλλά αντίθετα παρατείνετο μέχρι να ισχύσει το νέο νομοθετικό καθεστώς. Εδώ παρατηρείται το φαινόμενο, ότι με τις μεταβατικές διατάξεις η θητεία της νέας αυτοδιοίκησης έχει μεγαλύτερη διάρκεια από τη θητεία της δοτής εν μέρει αυτοδιοίκησης, η οποία δεν έχει διαρκέσει ούτε καν δύο έτη από τον Οκτώβριο 2008. Θα μπορούσε να κατανοήσει κάποιος την πολιτική βούληση για την κατάργηση του δοτού προΐστάμενου, αυτό όμως δεν έχει καμία σχέση με τα υπόλοιπα μέλη της αυτοδιοίκησης που έχουν εκλεγεί με νόμιμη δημοκρατική διαδικασία από τους ίδιους τους συναδέλφους τους. Οποιαδήποτε δε πρόωρη κατάργηση της θητείας των ως άνω εκλεγέντων μελών, κάτι που επιχειρείται να γίνει για πρώτη φορά απ΄ όλες εκείνες που έγιναν εν μέσω νομοθετικών τροποποιήσεων, δεν είναι σύννομη αλλά ούτε και δημοκρατική. Διότι ανακύπτει το ερώτημα πώς μπορεί να δικαιολογηθεί η πρόωρη λήξη της θητείας νομίμως εκλεγέντων δικαστών προς πραγμάτωση ή κατ΄επιταγή του αυτοδιοίκητου, όταν η εκλογή των τελευταίων έγινε προς εξυπηρέτηση αυτού του αυτοδιοίκητου. Επομένως, ή θα πρέπει να ισχύσει η νέα ρύθμιση από τη λήξη της θητείας του μικτού αυτοδιοίκητου εν συνόλω, ή να μειωθεί η θητεία αυτών σε δύο χρόνια ή να εκλεγεί νέος μόνον προϊστάμενος, εφόσον κατά το στοιχείο αυτό έχει δημιουργηθεί επέμβαση στο αυτοδιοίκητο, ή να οριστεί ότι χρέη μεταβατικού προϊσταμένου για το χρονικό διάστημα μέχρι την τριετία ή τη διετία κατά τα ανωτέρω εκτελεί ο αρχαιότερος, ενδεχομένως και κατά βαθμό ανώτερος, από τους νομίμους εκλεγέντες δικαστές κατά το σύστημα του αυτοδιοίκητου με το νόμιμο αναπληρωτή του. Τούτο μάλιστα είχε γίνει δεκτό και σε προηγούμενα μεταβατικά νομοθετικά καθεστώτα και μάλιστα δίχως να υπάρχουν πρόσωπα που έχουν εκλεγεί με νόμιμη διαδικασία στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου. Σε κάθε δε περίπτωση θα πρέπει να αποκλειστεί η πρόωρη λήξη της θητείας των μελών που έχουν ήδη εκλεγεί από τους συναδέλφους τους κατ΄επιταγή διατάξεων του αυτοδιοίκητου. Όσοι δεν μπορούν να αποδεχθούν την άποψη αυτή, για να είναι συνεπείς, θα πρέπει να σκεφτούν, αν θα μπορούσε να νοηθεί πρόωρη λήξη της θητείας ορισμένων νομίμως εκλεγέντων μελών της τριμελούς διοίκησης σε εποχές όπου και ο πρόεδρος του τριμελούς εκλεγόταν από τους δικαστές. Αν η απάντηση είναι καταφατική, τότε υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Βέβαια, οι παραπάνω σκέψεις περιττεύουν και η διαβούλευση καταλήγει να είναι υποκριτική, εάν η περισπούδαστη ταχύτητα που επιδεικνύεται για τη νομοθετική αλλαγή, ιδιαίτερα των υπαρχόντων μελών της διοίκησης, οφείλεται σε μη αποδοχή προσώπων που ασκούν τώρα τα καθήκοντά τους ή (και), συνακόλουθα σε αποδοχή προσώπων που δεν υπηρετούν τώρα το αυτοδιοίκητο, αλλά προσφέρονται να συμμετάσχουν σ΄αυτό !