• Σχόλιο του χρήστη 'Αντώνης Μπαλτάς' | 2 Μαρτίου 2011, 19:55

    Η διάταξη χρήζει οπωσδήποτε συσταλτικής ερμηνείας [πιθανότατα με μεταχείριση των "παραδοσιακών" εννοιών της ζημίας και του εννόμου συμφέροντος], αν όχι και επαναδιατύπωσης. Εάν ληφθεί κατά το γράμμα της, σε περίπτωση δίκης λ.χ. με αντικείμενο αντισημιτικό, δικαίωμα παράστασης πολιτικής αγωγής έχει η Ένωση (γυναικών) συζύγων αξιωματικών του Νιγηριανού Στρατού (οργάνωση που πράγματι απολαμβάνει ειδικό συμβουλευτικό καθεστώς στον κατάλογο που τηρείται από το Οικονομικό και Κοινωνικό Συμβούλιο (ECOSOC) του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών)! Πηγή ο ίδιος ο κατάλογος: List of non-governmental organizations in consultative status with the Economic and Social Council as of 1 September 2010 [http://esango.un.org/paperless/reports/E2010INF4.pdf]. Σημειωτέον ότι με βάση την παρούσα διάταξη υπάρχει, το ακραίο έστω, ενδεχόμενο να υπάρξει παράσταση πολιτικής αγωγής από την "Federation of Western Thrace Turks in Europe (2006)" [Ομοσπονδία των εν Ευρώπη Τούρκων της Δυτικής Θράκης],η οποία συμπεριλαμβάνεται στον ίδιο κατάλογο [σελ. 28]. Διαβάζοντας δε "στα γρήγορα" τον εν λόγω κατάλογο, από οργανώσεις που δραστηριοπούνται στην Ελλάδα διαπιστώθηκε η καταγραφή δύο ονομάτων: α) Helsinki Foundation for Human Rights (έτος συμπερίληψης στον κατάλογο 2007), και β) Marangopoulos Foundation for Human Rights (1998). Κλείνοντας, πάντως, το παρόν, η διάταξη, από τη στιγμή που αφενός επιτρέπει συμμετοχή στην ποινική δίκη οργανώσεων, οι οποίες έχουν στο πεδίο δράσης τους τα σχετικά ζητήματα, αφετέρου, όμως, "στενεύει" την ενεργητική νομιμοποίηση αυτών, ώστε να αποφεύγεται η παράσταση οργανώσεων, οι οποίες [ενδεχομένως] θα κάνουν τη σχετική ποινική δίκη να παρεκτραπεί, κινείται μάλλον σε θετικό πλαίσιο, με επιφύλαξη του να μη περιλαμβάνονται στον εν λόγω κατάλογο οργανώσεις για συγκεκριμένα πεδία δραστηριότητας.