Άρθρο 8

Δικαίωμα παράστασης πολιτικής αγωγής μόνο για την υποστήριξη της κατηγορίας έχουν και νομικά πρόσωπα ή ενώσεις προσώπων που εδρεύουν στην Ελλάδα, εφόσον συμπεριλαμβάνονται υπό οποιοδήποτε συμβουλευτικό καθεστώς στον κατάλογο που τηρείται από το Οικονομικό και Κοινωνικό Συμβούλιο (ECOSOC) του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών.

  • 2 Μαρτίου 2011, 21:55 | Δανάη Ανδριανοπούλου

    Όπα! Και άλλες εξουσίες στις ΜΚΟ!!!
    Στο τέλος θα τους κόψετε και μισθό από τον μισθό μας!
    Μα τι δημοκρατία!!!

  • 2 Μαρτίου 2011, 21:11 | Α. ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ

    Θαυμάσια! Κόψατε τις παροχές 68.000.000 ευρώ στις ΜΚΟ και τους ανοίγετε παραθυράκι να κάνουν «χορηγό» τους τον κάθε πολίτη που δεν θέλει να τον σύρουν στα δικαστήρια.

  • 2 Μαρτίου 2011, 19:55 | Αντώνης Μπαλτάς

    Η διάταξη χρήζει οπωσδήποτε συσταλτικής ερμηνείας [πιθανότατα με μεταχείριση των «παραδοσιακών» εννοιών της ζημίας και του εννόμου συμφέροντος], αν όχι και επαναδιατύπωσης. Εάν ληφθεί κατά το γράμμα της, σε περίπτωση δίκης λ.χ. με αντικείμενο αντισημιτικό, δικαίωμα παράστασης πολιτικής αγωγής έχει η Ένωση (γυναικών) συζύγων αξιωματικών του Νιγηριανού Στρατού (οργάνωση που πράγματι απολαμβάνει ειδικό συμβουλευτικό καθεστώς στον κατάλογο που τηρείται από το Οικονομικό και Κοινωνικό Συμβούλιο (ECOSOC) του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών)! Πηγή ο ίδιος ο κατάλογος: List of non-governmental organizations in consultative
    status with the Economic and Social Council as of
    1 September 2010 [http://esango.un.org/paperless/reports/E2010INF4.pdf]. Σημειωτέον ότι με βάση την παρούσα διάταξη υπάρχει, το ακραίο έστω, ενδεχόμενο να υπάρξει παράσταση πολιτικής αγωγής από την «Federation of Western Thrace Turks in Europe (2006)» [Ομοσπονδία των εν Ευρώπη Τούρκων της Δυτικής Θράκης],η οποία συμπεριλαμβάνεται στον ίδιο κατάλογο [σελ. 28]. Διαβάζοντας δε «στα γρήγορα» τον εν λόγω κατάλογο, από οργανώσεις που δραστηριοπούνται στην Ελλάδα διαπιστώθηκε η καταγραφή δύο ονομάτων: α) Helsinki Foundation for Human Rights (έτος συμπερίληψης στον κατάλογο 2007), και β) Marangopoulos Foundation for Human Rights (1998). Κλείνοντας, πάντως, το παρόν, η διάταξη, από τη στιγμή που αφενός επιτρέπει συμμετοχή στην ποινική δίκη οργανώσεων, οι οποίες έχουν στο πεδίο δράσης τους τα σχετικά ζητήματα, αφετέρου, όμως, «στενεύει» την ενεργητική νομιμοποίηση αυτών, ώστε να αποφεύγεται η παράσταση οργανώσεων, οι οποίες [ενδεχομένως] θα κάνουν τη σχετική ποινική δίκη να παρεκτραπεί, κινείται μάλλον σε θετικό πλαίσιο, με επιφύλαξη του να μη περιλαμβάνονται στον εν λόγω κατάλογο οργανώσεις για συγκεκριμένα πεδία δραστηριότητας.

  • Θεωρούμε ότι ο περιορισμός στο δικαίωμα παράστασης πολιτικής αγωγής σε νομικά πρόσωπα ή ενώσεις προσώπων μόνο όταν συμπεριλαμβάνονται σε συμβουλευτικό καθεστώς του ECOSOC, άδικη, υπερβολική και χωρίς προηγούμενο, αφού ακόμη και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, δεν τίθεται τέτοιος περιορισμός.

    Προτείνουμε την αντικατάστασή του με:

    «Δικαίωμα παράστασης πολιτικής αγωγής έχουν τα θύματα των πράξεων των παραγράφων 3 και 4, καθώς και νομικά πρόσωπα ή ενώσεις προσώπων που δυνάμει του Καταστατικού τους υποστηρίζουν ομάδες προσώπων λόγω των διακρίσεων που υφίστανται».

    Μπορείτε να δείτε όλο το κείμενο των παρατηρήσεων-προτάσεων του Σωματείου Υποστήριξης Διεμφυλικών, στο ακόλουθο λινκ:

    http://transgendersupportassociation.files.wordpress.com/2011/02/ceb5cebaceb8ceb5cf83ceb7-cf84cebfcf85-cf83cf85ceb4-ceb3ceb9ceb1-cf84cebf-ceb1cebdcf84ceb9cf81ceb1cf84cf83ceb9cf83cf84ceb9cebacebf-cebd.pdf

  • 27 Φεβρουαρίου 2011, 12:24 | Νομοκλής

    Η μη χρηματική ενίσχυση μίας ΜΚΟ Αρμενίων, τυγχάνει μόνο Αρμένικης Πολιτικής Αγωγής ή και Ευρωπαϊκής ;

    Δεν θα πρέπει να ασκήσουμε πιέσεις προς τις ελληνικές κυβερνήσεις ;

  • Στο άρθρο 8 του νομοσχεδίου προβλέπεται ότι για να ασκήσει μια ένωση προσώπων ή ένα νομικό πρόσωπο (σωματείο, αστική μη κερδοσκοπική εταιρία με νομική προσωπικότητα, ίδρυμα) το δικαιωμα παράστασης πολιτικής αγωγής σε μια δίκη, δηλαδη για να εκπροσωπηθεί μια Ένωση στο δικαστήριο σε τέτοια υπόθεση, πρέπει να έχει γραφτεί στο σχετικό μητρώο μιας υπηρεσίας του Ο.Η.Ε. Μάλιστα πρέπει η Ένωση να έχει «συμβουλευτικό καθεστώς» προς την ECOSOC του Ο.Η.Ε. Δηλαδή το νομοσχέδιο επιφυλάσσει το δικαίωμα παράστασης πολιτικής αγωγής μόνον στους συμβούλους του Ο.Η.Ε.

    Πρόκειται για μια προφανώς υπερβολική απαγόρευση του δικαιώματος πρόσβασης στο δικαστήριο, αφού τόσο αυστηρές προϋποθέσεις δεν προβλέπει ούτε η δικονομία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου για το δικαίωμα παράστασης των ΜΚΟ σε δίκες.

    Η διάταξη αυτή πρέπει να καταργηθεί. Και πρέπει να προστεθεί στη θέση της μια διάταξη που να προβλέπει ότι κάθε θύμα από εγκλήματα μίσους και κάθε οργάνωση που δραστηριοποιείται στον τομέα της προστασίας από διακρίσεις πρέπει να έχει δικαίωμα παράστασης πολιτικής αγωγής.

  • 25 Φεβρουαρίου 2011, 16:13 | Tina

    Άρα υπονοείτε ότι κάθε φορέας που δεν είναι εγκεκριμένος από το ΟΗΕ υπολείπεται φερεγγυότητας. Επίσης έμμεσα αναγνωρίζεται σε άλλους φορείς (π.χ. ΜΚΟ) μόνο συμβουλευτικός ρόλος (και εφόσον είναι αναγνωρισμένες – όπως είπαμε). Αναρωτιέμαι αν κινήματα όπως οι Madres de Plaza de Mayo στην Αργεντινή ήταν αναγνωρισμένες από τον ΟΗΕ…

  • 23 Φεβρουαρίου 2011, 15:11 | ΛΕ

    ΕΔΩ ΘΑ ΘΑ ΠΑΙΞΟΥΝ ΟΙ ΜΚΟ-ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΤΑ (ΑΠΟ)ΚΟΜΜΑΤΙΚΑ ΦΕΡΕΦΩΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ.ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ, ΚΑΙ ΕΝ ΠΑΣΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙ ΑΡΚΟΥΝ ΟΣΑ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Ο ΠΟΙΝΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ.
    ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΤΗ ΜΗ ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΑΛΛΑ ΕΠΙΒΟΛΗ ΜΟΝΟΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ ΣΕ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ.

  • Στο άρθρο 8 να προστεθεί η παρακάτω παράγραφος 1
    «Προσβαλλόμενο αγαθό είναι η προσωπικότητα του κάθε πολιτη, ο οποίος έχει δικαίμα προστασίας και παραστάσεως πολιτικης αγωγής, είτε προσβάλλεται ο ίδιος ειτε οποιοσδήποτε άλλος συνάνθρωπος του»