• Σχόλιο του χρήστη 'Κανδυλιάρης Δανιήλ' | 14 Μαρτίου 2011, 11:53

    Επι χρόνια πάρα πολλά, όταν οι δικαστές δικάζουν απαιτήσεις ποσών απο αμοιβές μελετών μηχανικών, όταν τα ποσά απαιτούνται απο Δημόσιο, ΟΤΑ, ΝΠΔΔ, η για τυπικούς λόγους κυριολεκτικά αστείους απορρίπτουν τις όποιες απαιτήσεις, η όταν το δίκαιο του ιδιώτη είναι εξώφθαλμο, συνήθως δεν τολμάνε να βγάλουν απόφαση και ορίζουν επιτροπή Πραγματογνωμόνων απο Δημοσίους Υπαλλήλους γραφειοκράτες. Αυτοί πάλι σε πολλές περιπτώσεις πάλι δεν τολμάνε να βγάλουν πόρισμα, κρατάνε την υπόθεση 3-5 χρόνια!!! για μελέτη τάχα και μετά δηλώνουν οτι αδυνατούν να βγάλλουν πόρισμα λόγω φόρτου εργασίας!!! με δήλωση τους στο Δικαστήριο και έτσι ο αδικηθείς μηχανικός πρέπει να κάνει νέα δίκη (να ξαναπληρώσει όλα τα σχετικά έξοδα), πάλι θα ορισθεί νέα επιτροπή, και υπάρχουν περιπτώσεις που επαναλαμβάνεται τα ίδια για άλλες 2-4 φορές!!! και έτσι υπάρχουν περιπτώσεις που δικαιοσύνη μετά απο 20 και πάνω χρόνια απόφαση δεν βγαίνει!!!. Αλλά στα 20 χρόνια φυσικό κάποιοι θα έχουν πεθάνει, άρα θα έχουμε ΒΙΑΙΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ, οπότε διακόπτεται η δίκη για να την ξαναξεκινήσουν εξ αρχής οι κληρονόμοι, αν συμφωνήσουν, γιατι ήδη θα πρέπει να πλήρώσουν και τα σχετικά έξοδα παλιά και νέα, και ο Θεός βοηθός, γιατί υπάρχει και η παραγραφή μετά την 20ετία. Πρόταση: 1. Δεν θα είναι δίκαιο να τιμωρούνται οι πραγματογνώμονες αν μέσα σε 1 μήνα απο τον ορισμό τους δεν δηλώνουν το κώλημα τους; 2. Δεν θα πρέπει να υπάρχει δέσμευση χρόνου για την σύνταξη και παράδοση του πορίσματος της επίτροπής; πχ 4 μήνες με ποινή για την παράδοση της; 3. Πώς ορίζεται η αμοιβή της Επιτροπής Πραγματογνωμόνων; Δεν πρέπει να είναι ανεξάρτητη απο το ποσό που απαιτεί ο ιδιώτης; 4. Πότε θα πρέπει να καταβάλεται η αμοιβή και απο ποιόν; Αν είναι να πληρώνεται απο τον ιδιώτη πρην απο την κατάθεση του πορίσματος στο Δικαστήριο, αυτή η διαδικασία δεν είναι μάλλον εκβιαστική ίσως και πασαρεύσιμη και εις βάρος της ακεραιότητας και της αντικειμενικότητας του πορίσματος; 5. Οταν ορίζονται δικαστές ως μέλη επιτροπών τέτοιων που είναι άσχετοι στο βάθος των τεχνικών γνώσεων που απαιτείται προφανώς να κατέχει κάθε μέλος τέτοιας επιτροπής, αυτό δεν είναι σε βάρος της ποιότητας του πορίσματος; 6.Τέτοια δικαιοσύνη βλέπουμε εδώ και πολλά χρόνια. Αυτό έχει περάσει στο πετσί των συναλλασομένων με τον Δημόσιο Τομέα. Με βάση την απαράδεκτη αυτή κατάσταση δεν είναι προφανές οτι κάποιοι θα προασπαθήσουν να λαδώσουν με 10-15% της όποιας αμοιβής κυρίως κατά την αρχική συζήτηση με τους υπηρεσιακούς παράγοντες για να μην ταλαιπωρηθούν ως άνω; 7. Οι υπηρεσιακοί παράγοντες που τα ξέρουν όλα αυτά και στις λεπτομέρειες τους, βλέπουμε δυστυχώς όχι και λίγες φορές επίτηδες να κάνουν αφθαίρετες και μη νόμιμες περικοπές τις ελάχιστες νόμιμες αμοιβές των μηχανικών, ΜΗ ΔΕΧΌΜΕΝΟΙ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΑ ΤΙΣ ΣΑΦΕΙΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΕΦΕΤΕΙΩΝ, ΣτΕ ΚΑΙ Α.Π. ΓΙΑ ΤΑ ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ; 8. Σείς δεν θα πρέπει να κάνεται μία κωδικοποίηση όλων των σχετικών δικαστικών αποφάσεων να τις επεξεργαστείται και με εγκύκλιο σας να υποχρεώσετε τις Κρατικές Υπηρεσίες να τις δέχονται; Το ΤΕΕ που έχει τις περισσότερες εξ αυτών προφανώς θα μπορούσε να σας βοηθήσει σε αυτή την κωδικοποίηση. Η ζητήστε απο όλους του μηχανικούς να σας στείλουν τις αποφάσεις αυτές για μπορέσετε να έχετε την ύλη που πρέπει για να γίνει η δουλειά της κωδικοποίησης.