• Στο παρόν Άρθρο θα πρέπει να αναφέρεται και να αναγνωρίζεται το Εθνικό Σχέδιο Καταπολέμησης των Εξαρτήσεων (ΕΣΚΕ) το οποίο εκπόνησε η Διυπουργική Επιτροπή Συντονισμού Καταπολέμησης των Εξαρτήσεων (ΔΕΣΚΕ, συστήθηκε τον Ιούλιο του 2010) και υπέβαλλε στον Πρωθυπουργό τον Ιανουάριο του 2011. Επίσης, στο προτεινόμενο Νομοσχέδιο το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Πληροφόρησης για τα Ναρκωτικά (ΕΚΤΕΠΝ, www.ektepn.gr) αναφέρεται μόνο στο παρόν Άρθρο ως μέλος της Εθνικής Επιτροπής Σχεδιασμού και Συντονισμού για την Αντιμετώπιση των Ναρκωτικών. Θα πρέπει να γίνει αναφορά και στο ρόλο του ΕΚΤΕΠΝ, ως τον αρμόδιο φορέα για τη συλλογή και επεξεργασία επίσημων αντιπροσωπευτικών στοιχείων για το ζήτημα των ναρκωτικών στην Ελλάδα. Το ΕΚΤΕΠΝ λειτουργεί στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Παρακολούθησης των Ναρκωτικών και της Τοξικομανίας (EMCDDA, www.emcdda.europa.eu), καθώς αποτελεί ένα από τα Εθνικά Κέντρα που λειτουργούν στα 27 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στη Νορβηγία, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στις υποψήφιες προς ένταξη χώρες. H δημιουργία και η λειτουργία του Εθνικού Κέντρου του Ευρωπαϊκού Κέντρου στην Ελλάδα έχει ανατεθεί από το Υπουργείο Υγείας από το 1993 στο Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής (ΕΠΙΨΥ, www.epipsi.gr). Ως γενικό σχόλιο, το προτεινόμενο Νομοσχέδιο αποτελεί ένα σημαντικό βήμα ως προς την αναγνώριση και την κατοχύρωση του δικαιώματος των χρηστών για θεραπεία, ενώ αναμένεται να ανατρέψει την αντιμετώπιση των χρηστών αποκλειστικά μέσω του συστήματος δικαιοσύνης. Τα αντίστοιχα Κεφάλαια και Άρθρα αποτελούν και τα δυνατά σημεία του Νομοσχεδίου και πρότασή μας αποτελεί η αναδρομική ισχύς του Νομοσχεδίου ώστε να επανεξεταστούν όλοι οι φυλακισμένοι που έχουν καταδικαστεί για παραβάσεις του ν. Περί Ναρκωτικών. Ωστόσο, στα αδύνατα σημεία του Νομοσχεδίου περιλαμβάνεται το Κεφάλαιο ΣΤ΄ όπου επιχειρείται μια συνοπτική περιγραφή στους φορείς σχεδιασμού, συντονισμού και υλοποίησης της πολιτικής στον τομέα των ναρκωτικών. Βλ. επίσης σχόλια ΕΚΤΕΠΝ στα Άρθρα 52 και 61.