• Σχόλιο του χρήστη 'Ζ.' | 18 Δεκεμβρίου 2011, 03:34

    Πρόκειται πραγματικά για απαράδεκτη νομοθετική παλινωδία και οπισθοδρόμηση με εξαιρετικά ισχνή επιχειρηματολογία στην αιτιολογική έκθεση. Σε αντίθεση με τους πολλούς νομικούς που αναφέρει η έκθεση, η εμπειρία εφαρμογής της συγκεκριμένης διατάξεως τη χρονιά που πέρασε κατέδειξε ότι τα δικαστικά συμβούλια ακούγοντας τους διαδίκους επέδειξαν μεγαλύτερη προσοχή στις υποθέσεις και δεν αρκέστηκαν απλά στην εξ ολοκλήρου παραπομπή στην εισαγγελική πρόταση, με αποτέλεσμα να εκδοθούν πολλά απαλλακτικά βουλεύματα και να ελαφρυνθούν αντίστοιχα οι αίθουσες των δικαστηρίων. Ο λόγος είναι ότι δεν ασχολούνταν, όπως μέχρι το ν. 3904/2010, μόνο ένας δικαστής με την υπόθεση (ο εισηγητής του συμβουλίου) ή δύο (πιθανόν και ο πρόεδρος), αλλά άκουγε προσεκτικά την υπόθεση (μέσω της ακρόασης των διαδίκων) και το τρίτο μέλος της συνθέσεως και γινόταν διαλογική συζήτηση με σωστά και δίκαια αποτελέσματα. Σωστά όμως παρατηρεί ο Π.Ν.: έγινε μία στατιστική από το Υπουργείο για να αποδειχθεί αν η ρύθμιση ήταν ή όχι επιτυχής έστω στο σύντομο αυτό χρονικό διάστημα του ενός έτους που ίσχυσε; Ή ο καθένας πάει και λέει στο Υπουργείο τον καημό του και καταργούν θεσμούς που οι ίδιοι πέρυσι τους είχαν θεσπίσει ως πανάκεια για το σύστημα απονομής της δικαιοσύνης; Είναι εικόνα σοβαρού νομοθέτη αυτή; Ο κάθε υπουργός δικαιοσύνης να αλλάζει τον ΚΠΔ κατά το δοκούν χωρίς να προηγηθεί μία σοβαρή μελέτη των θεσμών; Μέχρι τώρα λέγαμε η κάθε κυβέρνηση που αλλάζει ότι έρχεται και τροποποιεί τον ΚΠΔ καταργώντας ρυθμίσεις της προηγούμενης κυβέρνησης. Είναι δυνατόν τώρα να βλέπουμε στα πλαίσια της ίδιας κυβέρνησης, μέσα σε ένα χρόνο, επειδή άλλαξε ο υπουργός να αλλάζει συλλήβδην η λειτουργία ενός θεσμού, όπως εκείνου της αυτοπρόσωπης εμφάνισης; Πόσο πιο χαμηλά θα φθάσουν τον πήχη της πολιτικής τους αξιοπρέπειας κάποιοι;