• Σχόλιο του χρήστη 'ΟΡΕΣΤΗΣ' | 11 Ιουλίου 2022, 22:25

    Με βάση το άρθρο 4 οι υπάλληλοι του πολιτικού τομέα είναι αρμόδιοι για: α) τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, προανάκρισης και ανακριτικών πράξεων κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας ή παραγγελίας του ανακριτή. β) την παροχή επιστημονικής και τεχνικής συνδρομής στους δικαστικούς και εισαγγελικούς λειτουργούς επί θεμάτων των οποίων η μελέτη και ανάλυση απαιτεί ειδικές γνώσεις. γ) την υποβοήθηση των αρμοδίων δικαστικών και εισαγγελικών αρχών στην εκτέλεση αιτημάτων δικαστικής συνδρομής. Ωστόσο,στο στάδιο της γραπτής εξέτασης οι υποψήφιοι υποβάλλονται σε δύο (2) γραπτές δοκιμασίες, η μία εκ των οποίων συνίσταται στη σύνταξη ενός δοκιμίου γενικής παιδείας. Η γραπτή εξέταση σε δοκίμιο ελάχιστα ανταποκρίνεται τόσο στο γνωστικό αντικείμενο όσο και στις απαιτήσεις της συγκεκριμένης θέσης, όπως αυτές συνάγονται από τις προαναφερόμενες αρμοδιότητές των υπαλλήλων του πολιτικού τομέα, από τη στιγμή που πρόκειται για θέση που για την πλήρωσή της απαιτείται η βαθιά θεωρητική και πρακτική γνώση εξειδικευμένων γνωστικών αντικειμένων, κατά βάση νομικών. Μάλιστα βαθμολογείται με συντελεστή δύο (2), γεγονός που θα έχει σημαντική επίδραση στην τελική βαθμολογία και κατάταξη των υποψηφίων. Είναι κρίμα να πληρωθούν αυτές οι νευραλγικές και λειτουργικές θέσεις με κριτήριο την επίδοση σε ένα μάθημα, το οποίο είναι γνωστό ότι βαθμολογείται από τους εξεταστές με τα πλέον ''υποκειμενικά'' κριτήρια, γεγονός που αδιαμφισβήτητα θα οδηγήσει σε αδικίες κατά την αξιολόγηση και κατάταξη των υποψηφίων. Επομένως, θα ήταν χρήσιμο να επανεξεταστεί η σκοπιμότητα της καθιέρωσης της γραπτής εξέτασης σε δοκίμιο γενικής παιδείας ή τουλάχιστον να μειωθεί ο συντελεστής βαθμολόγησής της από δύο (2) σε μηδέν κόμμα πέντε δέκατα (0,5). Επιπλέον - για τους υπαλλήλους του πολιτικού τομέα - θα ήταν ωφέλιμο και λειτουργικό να προβλέπεται και η γραπτή εξέταση σε μία ξένη γλώσσα είτε ως υποχρεωτική είτε ως προαιρετική δοκιμασία.