• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΘΗΝΑ ΜΠΙΡΜΠΑΚΟΥ' | 4 Οκτωβρίου 2022, 11:32

    Με τον νόμο 3560/2007 (ΦΕΚ 103 Α΄/14.5.2007) κυρώνεται στην Ελλάδα η Σύμβαση ποινικού δικαίου για τη διαφθορά που υπογράφτηκε στο Στρασβούργο στις 27 Ιανουαρίου 1999 και του Πρόσθετου σ' αυτήν Πρωτοκόλλου ποινικού δικαίου για τη διαφθορά, που υπογράφτηκε στο Στρασβούργο στις 15 Μαΐου 2003. Με τη Σύμβαση αυτή το Συμβούλιο της Ευρώπης και τα άλλα κράτη που την υπογράφουν, αναγνωρίζουν ότι η διαφθορά συνιστά γενικότερη απειλή για το κράτος του δικαίου υπονομεύει τη χρηστή διοίκηση και την κοινωνική δικαιοσύνη. Στην Αμερική για να αντιμετωπίσουν το σκάνδαλο Watergate σχεδιάστηκε η κυβερνητική πολιτική θεσμικά, έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν ζητήματα διαφθοράς στους αξιωματούχους του υψηλού καπελού, σε ομοσπονδιακό επίπεδο. Στην Ευρώπη δεν διαθέτει τέτοιες δυνατότητες καθότι ο Νομοθέτης της Ε.Ε. αποτελείται από εκπροσώπους των εθνικών κυβερνήσεων, οι οποίοι τυγχάνει να είναι οι ίδιοι (ενδεχομένως) ύποπτοι τέλεσης άδικων πράξεων, κατά τα Εθνικά Δίκαια.(Βλ. Υπόθεση Νοvartis.) Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την απροθυμία των Εθνικών Κυβερνήσεων να θεσπίσουν κανόνες , οι οποίοι ενδεχομένως να αντίκειται στα προσωπικά τους ιδιοτελή συμφέροντα. Μια συνήθεις τακτική των υπόπτων του υψηλού κολάρου, είναι η ανάπτυξη σχέσεων μέσω πληρεξουσίων και μεσαζόντων ή μέσω προσωπικών επαφών. Το γεγονός αυτό δεν αφήνει περιθώρια έτσι ώστε να εξακριβωθεί ο ηθικός αυτουργός τέλεσης εγκλημάτων, διότι δεν αφήνουν αποτυπώματα που να συνδέονται άμεσα με την εκάστοτε κυβέρνηση. Λαμβάνοντας Υπόψη Ότι Σύμφωνα Με Τον Ν.4270 Το Άρθρο 14 Ορισμοί [Άρθρα 2 Και 6(2) Οδηγίας 2011/85/ΕΕ τίθενται ως όροι «χρέος της Γενικής Κυβέρνησης», «έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης» και «πλεόνασμα της Γενικής Κυβέρνησης» έχουν την έννοια που αποδίδεται σε αυτούς στο άρθρο 1 του Κανονισμού (ΕΚ) 479/2009 (ΕΕ L 145/1). Στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου θα πρέπει να συμπεριληφθούν υπόψη κατά τα υποσύνολα της Γενικής Κυβέρνησης , έτσι όπως αυτά αναφέρονται στον Ν.4270/2014, και το άρθρο 14 β. Γενική Κυβέρνηση: περιλαμβάνει τρία υποσύνολα, εφεξής αποκαλούμενα υλοτομείς: της Κεντρικής Κυβέρνησης, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) και των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης (ΟΚΑ), σύμφωνα με τους κανόνες και τα κριτήρια του Ευρωπαϊκού Συστήματος Λογαριασμών (ΕΣΟΛ) Φορείς δημόσιου τομέα : γ. Υποτομέας της Κεντρικής Κυβέρνησης: περιλαμβάνει την Κεντρική Διοίκηση και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου, καθώς και τις Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές που έχουν νομική προσωπικότητα, εφόσον τα παραπάνω περιλαμβάνονται στο Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης, αλλά δεν ανήκουν στους υποτομείς των ΟΤΑ και των ΟΚΑ. δ. Υποτομέας ΟΤΑ: περιλαμβάνει: (αα) τους ΟΤΑ, οι οποίοι αποτελούνται από τους Δήμους (OTA A΄ βαθμού) και τις Περιφέρειες (OTA B΄ βαθμού) και (ββ) τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου που ανήκουν, ελέγχονται ή χρηματοδοτούνται από τους ΟΤΑ. ε. Υποτομέας OKA: περιλαμβάνει Ασφαλιστικά Ταμεία, Οργανισμούς Απασχόλησης και Οργανισμούς Παροχής Υπηρεσιών Υγείας. στ. Κεντρική Διοίκηση ή Δημόσιο ή Κράτος: περιλαμβάνει την Προεδρία της Δημοκρατίας, τα Υπουργεία και τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, καθώς και τις Ανεξάρτητες Αρχές που δεν έχουν νομική προσωπικότητα. Για λόγους στατιστικής ταξινόμησης, η Βουλή των Ελλήνων περιλαμβάνεται και αυτή στην Κεντρική Διοίκηση, σύμφωνα με τον Κανονισμό της, ως προς τον προϋπολογισμό εξόδων και τον ισολογισμό-απολογισμό αυτής. Οι φορείς της Κεντρικής Διοίκησης και οι υποδιαιρέσεις τους σε ειδικούς φορείς είναι διοικητικές της μονάδες και μονάδες του προϋπολογισμού της, χωρίς αυτοτελή νομική προσωπικότητα. Αιτιολογία : Παρατηρείται όλο και συχνότερα η κατάχρηση αξιώματος από κρατικούς λειτουργούς, οι οποίοι χρησιμοποιούν την εξουσία που κατέχουν έτσι ώστε να διαμορφωθεί μια πολιτική η οποία τάσσετε υπέρ συμφερόντων συγκεκριμένων υπαλλήλων και λειτουργών όπου υπηρετούν σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (Για παράδειγμα Σχολικές Επιτροπές, Νομικά Πρόσωπα Ύδρευσης και Αποχέτευσης). Η κερδοσκοπική συμπεριφορά η οποία μπορεί να αναπτυχθεί από άτομα που κατέχουν αξιώματα και κατέχουν πληροφορίες μπορεί να αντιμετωπισθεί εάν η εφαρμογή του νόμου συμπεριλάβει και τους τρίτους εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους όπου αναλαμβάνουν για λογαριασμό του δημοσίου να διεκπεραιώσουν έργα αναθέσεις εργασιών (Π.Χ η τήρηση λογιστικών καταστάσεων του νομικού προσώπου) Κατά την Ποινική Διαδικασία, να υπάρχει η δυνατότητα εφαρμογής την προστασίας μαρτύρων από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, ειδικότερα για τα εγκλήματα τα οποία αφορούν Δικαστικούς Λειτουργούς οι οποίοι δέχονται επιρροές για την επιτυχή έκβαση υποθέσεων πολιτικών αξιωματούχων σε εθνικό επίπεδο.