• Σχόλιο του χρήστη 'Homo Digitalis' | 22 Νοεμβρίου 2022, 11:39

    Α. Άρθρο 3, στοιχείο α) του παρόντος Σχ. Νόμου: Ο προτεινόμενος ορισμός επιδιώκει να αποσαφηνίσει το περιεχόμενο της έννοιας των λόγων εθνικής ασφάλειας (τους οποίους μνημονεύει το Άρθρο 19 του Συντάγματος), η επίκληση των οποίων επιτρέπει περιορισμό του δικαιώματος απορρήτου των επικοινωνιών. Ωστόσο, θεωρείται άστοχη η αναφορά στην «προστασία από ανθρωπιστική κρίση» ως έναν από τους «λόγους εθνικής ασφάλειας». Μια κατάσταση ανθρωπιστικής κρίσης απαιτεί τη παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας. Αντιθέτως, ο όρος «προστασία από» προσδίδει μια διάσταση απειλής στην «ανθρωπιστική κρίση». Συνεπώς, προτείνεται η διαγραφή του όρου «προστασία από ανθρωπιστική κρίση» ή η αντικατάστασή της «προστασίας» από πιο προσήκουσα και εύστοχη έκφραση. Διαφορετικά, ευάλωτες κοινωνικά ομάδες οι οποίες θα βρίσκονται στο επίκεντρο της ανθρωπιστικής αυτής κρίσης, αλλά και δικηγόροι που υπερασπίζονται τα δικαιώματα υποκειμένων των ομάδων αυτών ή άλλοι εργαζόμενοι σε οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών που παρέχουν ανθρωπιστική βοήθεια, ενδέχεται κατά αυτόν τον τρόπο να αποτελέσουν αντικείμενο παρακολούθησης για λόγους εθνικής ασφάλειας. Τέλος, ο ορισμός είναι αρκετά ευρύς με αποτέλεσμα εντέλει να μην αποσαφηνίζεται η έννοια των λόγων εθνικής ασφάλειας, αλλά αντιθέτως να δημιουργείται ένας μακροσκελής κατάλογος σχετικών λόγων. Αντιθέτως, θα ήταν προτιμότερο ο ορισμός να μην περιλαμβάνει τον σχετικό κατάλογο παραδειγμάτων λόγων εθνικής ασφάλειας και να ολοκληρώνεται πριν την παράθεση αυτών, ως εξής: “Λόγοι εθνικής ασφάλειας» είναι οι λόγοι που συνάπτονται με την προστασία των βασικών λειτουργιών του κράτους και των θεμελιωδών συμφερόντων του κοινωνικού συνόλου και περιλαμβάνουν την πρόληψη και την καταστολή δραστηριοτήτων ικανών να επιφέρουν πλήγμα στις συνταγματικές, πολιτικές, οικονομικές ή κοινωνικές δομές της χώρας.”