• Σχόλιο του χρήστη 'Homo Digitalis' | 22 Νοεμβρίου 2022, 11:55

    Α. Άρθρο 34, παρ.2 του παρόντος Σχ. Νόμου: Η Homo Digitalis χαιρετίζει τη διαγραφή του ορισμού για την έννοια “ειδικές κατηγορίες προσωπικών δεδομένων” (περ. ιδ του άρθρου 44 όπως ισχύει σήμερα). Ο εν λόγω ορισμός δεν βρίσκεται σε απόλυτη συμφωνία με το άρθρο 10 της Οδηγίας 2016/680 που αναφέρεται περιγραφικά στις ειδικές κατηγορίες προσωπικών δεδομένων, ενώ σχετικός ορισμός δεν υπάρχει στο Άρθρο 4 της Οδηγίας 2016/680. Σε κάθε περίπτωση, η εν λόγω προτεινόμενη αναθεώρηση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αποδοχή της προτεινόμενης αναθεώρησης του Άρθρου 46 του ν. 4624/2019 (βλέπετε άρθρο 37 του παρόντος Σχ. Νόμου), καθώς έτσι μόνο εξασφαλίζεται η περιγραφή της έννοιας “ειδικές κατηγορίες προσωπικών δεδομένων” στο πλέον αναθεωρημένο Άρθρο 46. Β. Άρθρο 34, παρ.2 του παρόντος Σχ. Νόμου: Το Σχ.Νόμου προτείνει τη δημιουργία ορισμού για την έννοια “Αρμόδια Αρχή” (ιδα), όπως προβλέπεται στο άρθρο 3, περιπτ. 7 της Οδηγίας 2016/680, με πρόσθετη πρόβλεψη να περιλαμβάνονται στον ορισμό αυτόν αρμόδιες αρχές για την προστασία από απειλές κατά της δημόσιας ασφάλειας και της αποτροπής τους. Η Homo Digitalis χαιρετίζει τη πρόσθετη αυτή πρόβλεψη, καθώς και την δημιουργία ορισμού για την έννοια “Αρμόδια Αρχή” (ιδα). Γ. Άρθρο 34, παρ.2 του παρόντος Σχ. Νόμου: Το Σχ.Νόμου προτείνει τη δημιουργία και δεύτερου συμπληρωματικού ορισμού για την έννοια “Αρμόδια Αρχή” (ιδβ) με την οποία επιπροσθέτως ορίζεται ως τέτοια “ κάθε άλλος οργανισμός ή φορέας στον οποίο ανατίθενται ρόλος δημόσιας αρχής και η εκτέλεση δημοσίων εξουσιών για τους σκοπούς της πρόληψης, της ανίχνευσης ή της δίωξης ποινικών αδικημάτων ή της εκτέλεσης ποινικών κυρώσεων, περιλαμβανομένων της προστασίας από απειλές κατά της δημόσιας ασφάλειας και της αποτροπής τους”. Η Homo Digitalis δεν αντιλαμβάνεται πως κάποιος άλλος οργανισμός ή φορέας θα μπορούσε να αναλάβει ρόλο δημόσιας αρχής και να εκτελεί δημόσιες εξουσίες για τους σκοπούς της πρόληψης, της ανίχνευσης ή της δίωξης ποινικών αδικημάτων ή της εκτέλεσης ποινικών κυρώσεων περιλαμβανομένων της προστασίας από απειλές κατά της δημόσιας ασφάλειας και της αποτροπής τους. Επομένως, προτείνεται είτε να αποσαφηνιστεί περαιτέρω ο ορισμός αυτός ή η διαγραφή του. Δ. Άρθρο 34, παρ.3 του παρόντος Σχ. Νόμου: Το Σχ.Νόμου προβλέπει την αναθεώρηση της έννοιας “εποπτική αρχή” και την ταύτιση αυτής εντός της ελληνικής έννομης τάξης με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (και εκτός της ελληνικής έννομης τάξης με τη κάθε ανεξάρτητη διοικητική αρχή, η οποία έχει συσταθεί από έκαστο Κράτος Μέλος της ΕΕ σύμφωνα με το άρθρο 41 της Οδηγίας 2016/680). Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη ότι το Κεφ. ΣΤ του νόμου 4624/2019 εφαρμόζεται για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, και ότι η εν λόγω επεξεργασία ενδέχεται να αφορά επικοινωνίες, ο ρόλος και η εξουσίες της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών παραγκωνίζονται κατά αυτόν τον τρόπο. Επομένως, η Homo Digitalis προτείνει να διατηρηθεί ένας ορισμός για την έννοια «εποπτική αρχή», ο οποίος να μπορεί να συμπεριλαμβάνει και τις δύο Συνταγματικά κατοχυρωμένες εποπτικές αρχές, προκειμένου να γίνεται απόλυτα σεβαστός ο εκ του Συντάγματος προβλεπόμενος ρόλος τους και οι σχετικές τους αρμοδιότητες και να εξασφαλίζεται η συνεργασία τους σε επιμέρους ζητήματα που αφορούν τις επικοινωνίες και την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων. E. Άρθρο 34, παρ.3 του παρόντος Σχ. Νόμου: H Homo Digitalis χαιρετίζει την προτεινόμενη διαγραφή της έννοιας “συγκατάθεση”, στην περ. ιζ), του άρθρου 44 του ν. 4624/2019. Η συγκεκριμένη έννοια δεν υπάρχει στις διατάξεις των άρθρων της Οδηγίας 2016/680, και η διαγραφή αυτή είναι σύμφωνη με τις προτάσεις της Homo Digitalis στο πλαίσιο της καταγγελίας που είχαμε υποβάλει ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 2019 για τη μη προσήκουσα μεταφορά των διατάξεων της Οδηγίας 2016/680 στην ελληνική έννομη τάξη (βλέπετε περισσότερα στο σχόλιο της Homo Digitalis στο άρθρο 32 της παρούσας δημόσιας διαβούλευσης).