• Σχόλιο του χρήστη 'Π.Ν.' | 22 Δεκεμβρίου 2011, 22:55

    Το εντυπωσιακότερο όλων είναι σε σχέση με το συγκεκριμένο πολυνομοσχέδιο ο τίτλος του: "Για τη δίκαιη δίκη και την αντιμετώπιση φαινομένων αρνησιδικίας". Ο ανωτέρω τίτλος, ως προς το πρώτο σκέλος του, σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα: Η κατάργηση του θεσμού της αυτοπρόσωπης εμφάνισης στο δικαστικό συμβούλιο (: για τη σωστή εφαρμογή του οποίου έχουμε ήδη καταδικαστεί από το ΕυρΔΔΑ για παραβίαση της δίκαιης δίκης!), η ρητή πρόβλεψη για μη ακρόαση του κατηγορουμένου από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο που αποφασίζει επί της διαφωνίας ανακριτή και εισαγγελέα για την προσωρινή κράτηση, η πρόβλεψη υπέρογκων παραβόλων για την κατάθεση εγκλήσεως ή την άσκηση διάφορων προσφυγών, η επαναπρόβλεψη (: μετά από 15 χρόνια) δυνατότητας προσωρινής κρατήσεως στα (τελούμενα κατ' εξακολούθηση) πλημμελήματα, η ίδρυση μονομελών εφετείων κακουργημάτων, αλλά και το γενικότερο πνεύμα που αποπνέει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, θα αποτελέσουν με μαθηματική ακρίβεια επαρκείς λόγους για νέες καταδίκες από το ΕυρΔΔΑ για παραβίαση της κατ' άρθρο 6 ΕΣΔΑ δίκαιης δίκης. ΣΥΝΕΠΩΣ Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΑΝΩΤΕΡΩ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ, ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΚΕΛΟΣ ΤΟΥ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΜΟΡΦΩΘΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ: ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΓΙΑ ΤΗΝ ... ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΔΙΚΗΣ". Εξάλλου, ως προς το δεύτερο σκέλος, του ο ανωτέρω τίτλος (: "για την αντιμετώπιση φαινομένων αρνησιδικίας") είναι εξαιρετικά προσβλητικός για το δικαστικό σώμα, αφού το εμφανίζει να κινείται με ραστώνη και απροθυμία για την εκδίκαση των υποθέσεων και να αποτελεί τον κύριο λόγο για την καθυστέρηση στην απονομή της δικαιοσύνης. Ωστόσο, όλοι γνωρίζουμε ότι το βασικό πρόβλημα στην απονομή της δικαιοσύνης είναι η έλλειψη υλικοτεχνικών συνθηκών (έλλειψη δικαστών, γραμματέων, αιθουσών δικαστηρίων, ακόμη και πετρελαίου θέρμανσης αλλά και γραφικής ύλης στα περισσότερα από αυτά) και όχι η δήθεν ... τεμπελιά των δικαστών, οι οποίοι καταβάλλουν καθημερινά φιλότιμες προσπάθειες για τη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους και με εμφανώς μειωμένες αποδοχές. ΣΥΝΕΠΩΣ ΑΣ ΜΗ ΓΕΛΙΟΜΑΣΤΕ: Το νομοσχέδιο που εισηγείται ο Υπουργός Δικαιοσύνης είναι ένα ακόμη -εκ των πραγμάτων αποτυχημένο- νομοσχέδιο για την θρυλική επιτάχυνση στην απονομή της δικαιοσύνης και έρχεται να προστεθεί σε μία λίστα περίπου τριάντα (ίσως και περισσότερων) κατά την τελευταία εικοσαετία τέτοιων πολυνομοθετημάτων, τα οποία απλώς περικόπτουν σημαντικά δικαιώματα διαδίκων (κατοχυρωμένα τις περισσότερες φορές στην ΕΣΔΑ), με σκοπό να ... κοντύνουν τις δικονομίες. Το αποτέλεσμα είναι η δικονομία (: είτε είναι πολιτική, είτε ποινική ή διοικητική) να υφίσταται ανεπανόρθωτες βλάβες στην ομοιογένειά της και να επέρχεται, αντί για την πολυπόθητη επιτάχυνση της διαδικασίας, σημαντική επιβράδυνση. Τρανό παράδειγμα η κατάργηση της αυτοπρόσωπης εμφάνισης, που μόλις πέρυσι είχε γίνει με νόμο της ίδιας κυβερνήσεως (3904/2010) υποχρεωτική και τώρα χωρίς ουσιαστική αιτιολογία καταργείται. Σκέφθηκε κανείς στο Υπουργείο ότι όλες αυτές οι υποθέσεις, που μπορεί στα πλαίσια της διαδικασίας των δικαστικών συμβουλίων να σταματούσαν με την έκδοση ενός απαλλακτικού βουλεύματος, τι θα γίνει όταν θα παραπέμπονται συλλήβδην πλέον στο ακροατήριο, χωρίς την ανάπτυξη προφορικού και ζωντανού αντιλόγου από την πλευρά του κατηγορουμένου. Μπορεί, λοιπόν, κανείς να κάνει τελικά λόγο για "επιτάχυνση" ή για "επιβράδυνση" της διαδικασίας; Για "δίκαιη δίκη" ή για "παραβίαση της δίκαιης δίκης"; Υ.Γ. Αλλάξτε τουλάχιστον τον τίτλο του συγκεκριμένου νομοσχεδίου... Έτσι για να μην κοροϊδεύουμε τον κοσμάκη...