• Σχόλιο του χρήστη 'ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ' | 23 Δεκεμβρίου 2011, 11:30

    Ενστάσεις: - 94§2 Συντάγματος: Οι ιδιωτικές διαφορές υπάγονται στα πολιτικά δικαστήρια (και άρα δεν είναι προϊόν συναλλαγής όπως μετατρέπονται με την παρούσα διάταξη) - Σε πολλά επαρχιακά πρωτοδικεία οι το σύνολο των Πρωτοδικών έρχονται από πάρεδροι ή έχουν μικρή εμπειρία, κατά συνέπεια το βάρος πέφτει αποκλειστικά στον Πρόεδρο Πρωτοδικών ή σε πρωτοδικές που δεν μπορούν να το "σηκώσουν". - Απαιτούνται τουλάχιστον 3 ακροάσεις (δύο ξεχωριστές και μία κοινή), γεγονός που σημαίνει ότι ο Πρόεδρος Πρωτοδικών δεν θα κάνει άλλη δουλεία από να κλείνει ραντεβού για ακροάσεις. - Δεν αποτρέπονται οξύτητες αφού η κάθε πλευρά θα υποστηρίξει την άποψή της με την ίδια ένταση που θα το έκανε και στα πλαίσια της δίκης. - Η οξύτητα δεν οφείλεται στη δίκη αλλά στο κοινωνικό και μορφωτικό επίπεδο των διαδίκων και των δικηγόρων. - Μειονέκτημα του μη έχοντος τη δυνατότητα να παρευρίσκεται στις διαπραγματεύσεις διαδίκου (πχ. κάτοικοι εξωτερικού) και αμφισβήτηση αν ο δικηγόρος έκανε καλά τη δουλειά του. - Διευκολύνονται οι συναλλαγές και ο επηρεασμός του δικαστή. Ο αδύναμος (οικονομικά – κοινωνικά) διάδικος θα είναι απροστάτευτος. Σε μια κοινωνία που αρέσκεται σε καταγγελίες, θεσμοθείται κατ' ιδίαν συναλλαγή πίσω από κλειστές πόρτες. Πρόβλεψη: Παταγώδης αποτυχία του θεσμού, όπως ακριβώς συνέβη με αυτόν της συμβιβαστικής επίλυσης. Πρόταση: Πλήρης κατάργηση του θεσμού ως ασύμβατου με την ελληνική πραγματικότητα και αναποτελεσματικού.