• Σχόλιο του χρήστη 'Α.Γ.' | 26 Δεκεμβρίου 2011, 14:53

    Το παρόν νομοσχέδιο χαρακτηρίζεται από καλές προθέσεις, οι οποίες όμως ευρίσκονται εκτός δικηγορικής, δικαστικής και διοικητικής πραγματικότητας. Οι τροποποιήσεις που επέρχονται στις διατάξεις του δικαίου της εκτελέσεως και των ασφαλιστικών μέτρων είναι απολύτως ισοπεδωτικές και απλώς φανερώνουν την πρόθεση του νομοθέτη να θυσιάσει στον βωμό της ταχύτητας την ορθότητα και την ποιότητα των δικαστικών αποφάσεων. Ενόψει του γεγονότος ότι ήδη το νομοσχέδιο αυτό έχει εγκριθεί από το υπουργικό συμβούλιο, κάθε συζήτηση ή διαβούλευση επ' αυτού μάλλον διαφαίνεται μάταιη. Πάντως, στις καταργούμενες διατάξεις, ευχής έργον θα ήταν να περιληφθεί και το άρθρο 70 του πρόσφατου νόμου 3994/2011, με το οποίο απαιτείται κατάθεση δικαστικού ενσήμου και στις αναγνωριστικές αγωγές. Τέτοιου είδους φοροεισπρακτικού χαρακτήρα μέτρα απαξιώνουν τον θεσμικό ρόλο της δικαιοσύνης και δεν μπορούν να περιστείλουν την άσκηση προπετών και αβάσιμων αγωγών (βλ. Αιτιολογική έκθεση του ν. 3994/2011). Άλλωστε, προκαταβολικώς καμία δικαστική ενέργεια δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί προπετής και αβάσιμη, η δε επιβάρυνση των αναγνωριστικών αγωγών με κατάθεση δικαστικού ενσήμου μόνον σε μείωση των αγωγικών κονδυλιών της ηθικής βλάβης μπορεί να οδηγήσει, κάτι που όμως μπορεί να επιτευχθεί και χωρίς τη λήψη του ως άνω προδήλως δυσανάλογου προς τον σκοπό που κατατείνει μέτρου. Είναι περιττό να ειπωθεί ότι η περιστολή των προδήλως αβασίμων αγωγών επιτυγχάνεται πρωτίστως με τη χρηστή άσκηση του δικηγορικού λειτουργήματος. Τη μη χρηστή άσκηση αυτού όμως δεν πρέπει να επιβαρύνεται ο ατυχής διάδικος...