• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος' | 31 Οκτωβρίου 2012, 03:53

    Κατανοώντας την ανάγκη της Ελληνικής Συντεταγμένης Πολιτείας να καλύψει άμεσα τις υπάρχουσες κενές θέσεις υπαλλήλων, τόσο στα υπάρχοντα, όσο και στα νέα καταστήματα κράτησης, που πρόκειται να λειτουργήσουν, καθώς και την ανάγκη κάλυψης των κενών διοικητικών θέσεων, αλλά και των κενών θέσεων της Σωφρονιστικής Υπηρεσίας, επαινώ και στηρίζω την προσπάθεια ανεύρεσης μιας γρήγορης και οικονομικά συμφέρουσας λύσης. Όντας μάχιμος υπάλληλος εξωτερικής φρούρησης επί 12 έτη και 3 μήνες (1η σειρά), αλλά και ταυτόχρονα κάτοχος πανεπιστημιακών και άλλων τίτλων που στο σύνολό τους αποκτήθηκαν μετά την πρόσληψή μου στην Υπηρεσία Εξωτερικής Φρούρησης, ήτοι δύο πτυχίων ΑΕΙ (ο ένας απόλυτα συναφής [Προεδρικό Διάταγμα Υπ.Αριθμ.159 (ΦΕΚ 199 01.10.2009, Τεύχος Α)] με το σωφρονιστικό σύστημα, αλλά και το γενικότερη διοίκηση του δημόσιου τομέα (ΠΕ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ, πτυχίο που σύμφωνα με το ανωτέρω Π.Δ., δίνει πρόσβαση σε θέσεις ΠΕ Σωφρονιστικού ή ΠΕ Συμβούλου Φυλακών ή ΠΕ Διοικητικού/Οικονομικού, αλλά και στα δικαστήρια όλων των βαθμίδων, ως σύμβουλοι για την ανάλυση κοινωνικών προβλημάτων των διαδίκων, στα σωφρονιστικά ιδρύματα της χώρας, δημόσια και ιδιωτικά, ως σύμβουλοι και αναλυτές, σε δημόσιους, ιδιωτικούς και κοινωνικούς φορείς, ως σύμβουλοι κοινωνικής επανένταξης αποφυλακισμένων, ή σε μονάδες αποτοξίνωσης και κοινωνικούς φορείς) και δύο μεταπτυχιακών τίτλων ΑΕΙ, (ο ένας από Οικονομικό Πανεπιστήμιο, σχετικός με τον τομέα της Διοίκησης Νοσοκομείων, όπως αυτά που υπάρχουν και στις φυλακές και πρόκειται σύντομα να αναβαθμισθούν με αξιέπαινη πρωτοβουλία της ηγεσίας του Υπουργείου και ο άλλος σχετικός με τα θέματα ισότητας του Φύλου και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τομέα τον οποίο καλύπτει και ο ίδιος ο τίτλος του Υπουργείου του οποίου είμαι υπάλληλος, συν δύο ξένες γλώσσες, Αγγλικά, Ιταλικά, επίσημα πιστοποιημένες σε άριστο επίπεδο, συν επίσημα πιστοποιημένη γνώση Η/Υ, συν πιστοποιημένη συμμετοχή ως εισηγητής και σύνεδρος σε διεθνή και εγχώρια συνέδρια για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας και της ανθρώπινης εκμετάλλευσης, αλλά και ψυχολογίας, καθώς και διοίκησης, συν δημοσιεύσεις σε πρακτικά συνεδρίων, συν πιστοποίηση εξειδίκευσης για θέση ΠΕ Συμβούλου από έτερο ελληνικό ανώτατο ίδρυμα), έχω να θέσω κάποιες γόνιμες προτάσεις, αλλά και ορισμένες εποικοδομητικές ενστάσεις: 1.Προτείνω να εφαρμοστεί η οριζόντια και κάθετη κινητικότητα και στους Υπαλλήλους Εξωτερικής Φρούρησης, όπως προβλέπεται από τον νόμο για την Θέσπιση του Ενιαίου Μισθολογίου (Ν.4024/2011, Άρθρο 5). Από την υιοθέτηση και εφαρμογή της συγκεκριμένης ρύθμισης, θα ωφεληθούν πρωτίστως οι κάθε είδους Υπηρεσίες του Υπουργείου Δικαιοσύνης, όπως τα νέα καταστήματα κράτησης, οι οποίες θα επανδρωθούν σε δεινούς οικονομικά καιρούς από εξειδικευμένα και έμπειρα στελέχη, χωρίς περαιτέρω κόστος νέων προσλήψεων και δευτερευόντως, εξειδικευμένοι υπάλληλοι, όπως εγώ, οι οποίοι αγωνίστηκαν εργαζόμενοι την νύχτα στην σκοπιά και παρακολουθώντας όλη την επόμενη ημέρα επί σειρά ετών μαθήματα κοινωνιολογίας και εγκληματολογίας, ώστε να εξειδικευτούν ακόμη περισσότερο για την δουλειά τους με αποτέλεσμα, μάλιστα, να φθάσουν να αποφοιτήσουν πρώτοι των πρώτων, όπως και εγώ και παραμένουν παγιδευμένοι(για να μην πω και ακούσια αργόμισθοι απέναντι στο κράτος, που τους εκπαίδευσε για να του προσφέρουν τα βέλτιστα και όχι τα ελάχιστα), λόγω της παλιότερης απαγόρευσης μετάταξης των υπαλλήλων εξωτερικής φρούρησης. Σε αυτή την κατεύθυνση και στα πλαίσια της γόνιμης προσπάθειας της Κυβέρνησης για την αναδιοργάνωση, την μεταρρύθμιση και τον εκσυγχρονισμό του Κρατικού μηχανισμού , προτείνω, να γίνει πιο συγκεκριμένη η αόριστη έκφραση "και η κάλυψη των συνολικών αναγκών του σωφρονιστικού συστήματος" ήτοι να αντικατασταθεί από την έκφραση : " και η κάλυψη των συνολικών αναγκών των Υπηρεσιών του Υπουργείου Δικαιοσύνης" και να ακολουθηθεί με κόμα από την έκφραση " και πιο συγκεκριμένα η κάλυψη θέσεων ΠΕ Κοινωνιολόγων, ΠΕ Σωφρονιστικού Ενηλίκων και Ανηλίκων, ΠΕ και ΤΕ Διοικητικού/Οικονομικού, ΠΕ Εγκληματολόγων, ΠΕ Νομικών, ΠΕ Ψυχολόγων, ΠΕ και ΤΕ Υγείας-Πρόνοιας, ΤΕ Ηλεκτρονικών, ΤΕ Ηλεκτρολόγων, ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού της Κεντρικής Υπηρεσίας, των Δικαστηρίων, των Υποθηκοφυλακείων και των καταστημάτων κράτησης" . Σαφέστατα, για να μπορέσει να γίνει αυτό και πάντοτε σύμφωνα με τις επιταγές του Ν.4024/2011, θεωρώ αναγκαία και επιτακτική την προσθήκη ενός ακόμη Άρθρου στο παρόν Νομοσχέδιο που έχει τεθεί σε διαβούλευση και το οποίο θα προβλέπει και θα επιτρέπει ξεκάθαρα την μετάταξη των υπαλλήλων εξωτερικής φρούρησης σε προσωποπαγείς θέσεις ΠΕ-ΤΕ, ως ανωτέρω και με βάση τα κατοχυρωμένα και αναγνωρισμένα από το κράτος επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από τα κατεχόμενα από τους υπαλλήλους πτυχία και την συνάφεια αυτών με το αντικείμενο του Υπουργείου Δικαιοσύνης, για την κάλυψη τακτικών υπηρεσιακών αναγκών, για την εύρυθμη λειτουργία του σωφρονιστικού συστήματος. Λόγω της παλαιότερης απαγόρευσης του δικαιώματος της μετάταξης, η οποία προβλεπόταν στον ιδρυτικό νόμο της Υπηρεσίας Εξωτερικής Φρούρησης, ακόμη και η γενικευμένη αναφορά σε ανάληψη άλλων καθηκόντων ακούγεται, όπως παρατηρούν και άλλοι συνάδελφοι τουλάχιστον ανέφικτη, και ίσως πέρα από τα όρια του υπάρχοντος ιδρυτικού νόμου, ο οποίος και τίθεται υπό τροποποίηση με το παρόν νομοσχέδιο. Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο απαιτείται και ένα ακόμη Άρθρο (που θα τροποποιεί το παλαιότερο άρθρο που απαγορεύει τις μετατάξεις) στο παρόν νομοσχέδιο, το οποίο θα παρέχει το δικαίωμα μετατάξεως συμπληρώνοντας, μετά από τελεία :"Για το προσωπικό εξωτερικής φρούρησης, που κατέχει πτυχία ΠΕ και ΤΕ, συναφή με τα αντικείμενα των Υπηρεσιών του Υπουργείου Δικαιοσύνης, όπως αυτά περιγράφονται στο Άρθρο 99 του παρόντος νομοσχεδίου για τα ναρκωτικά και λοιπές διατάξεις,επιτρέπονται, κατ' εξαίρεση και κατόπιν αιτήσεως του υπαλλήλου, μετατάξεις σε προσωποπαγείς θέσεις ΠΕ και ΤΕ, για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών της Κεντρικής Υπηρεσίας, του Σωφρονιστικού Συστήματος, των Υποθηκοφυλακείων και των Δικαστηρίων της χώρας". Μόνο κατ' αυτό τον τρόπο δύνανται να καλυφθούν, με τον πλέον οικονομικό τρόπο, τα κενά τα οποία δημιουργούνται, λόγω της αποχώρησης των υπαλλήλων-στελεχών του Υπουργείου που συνταξιοδοτούνται, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση που περνά η χώρα και η οποία δεν επιτρέπει άμεσες νέες προσλήψεις, οι οποίες θα επέφεραν και επιπλέον κόστος στον κρατικό μηχανισμό.Μόνο, έτσι, εκείνοι που αποφοίτησαν πρώτοι από σχολές συναφείς με τις θέσεις στελεχών του Υπουργείου Δικαιοσύνης, θα εργάζονται στις πλέον ταιριαστές θέσεις και θα αποδίδουν τα βέλτιστα αναμενόμενα από την Πολιτεία και δεν θα παραμένουν ως παροπλισμένα πλοία στην σκοπιά. Σπεύδω να προσθέσω, μάλιστα, ότι η με τέτοιο τρόπο στελέχωση, τέτοιου είδους θέσεων, θα οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση του κόστους εργασίας στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, αφού οι συγκεκριμένοι μεταταγμένοι υπάλληλοι, θα απωλέσουν τα μηνιαία νυχτερινά τους και το επίδομα επικινδυνότητας, ποσό που σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνά τα 200 ευρώ μηνιαίως. Αυτό το τελευταίο, σε συνδυασμό με την απώλεια των ευεργετικών διατάξεων περί συνταξιοδοτήσεως, από την στιγμή που θα φύγει κάποιος από την εξωτερική φρουρά, θα αποτελέσει, βεβαίως, ανασταλτικό παράγοντα, για μια μαζική τάση φυγής και μετάταξης, κάτι που ούτως ή άλλως δεν θα παρατηρηθεί, αφού στο σύνολο των εξωτερικών φρουρών είναι ελάχιστοι εκείνοι που κατέχουν τέτοιου είδους πτυχία, δηλαδή συναφή με τα αντικείμενα ενασχόλησης του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Αυτό το αναφέρω, διότι σίγουρα πολλοί θα σπεύσουν να αναρωτηθούν πως θα λειτουργεί η εξωτερική φρουρά φυλακών, εάν φύγουν με μετάταξη ορισμένοι συνάδελφοί τους.Αυτοί, που έχουν αυτά τα τυπικά προσόντα είναι ελάχιστοι, αλλά και απαραίτητοι σε όλες τις Υπηρεσίες του Υπουργείου, πιστεύω,σε τέτοιους χαλεπούς καιρούς. Ολοκληρώνοντας, θα προσθέσω, ότι κατ' αυτόν τον τρόπο θα αποκατασταθεί και η άνιση εις βάρος των πτυχιούχων εξωτερικών φρουρών μεταχείριση, σε σχέση με τους συναδέλφους τους σωφρονιστικούς υπαλλήλους, οι οποίοι δικαιούνται μετάταξη και απόλυτα δίκαια σπεύδω να προσθέσω, όπως θα έπρεπε να ΄συμβαίνει και στην δική μας ΥπηρεσίαΆλλωστε είμαστε κι εμεί πλέον κρατικοί υπάλληλοι, ενταγμένοι στο ενιαίο μισθολόγιο και ανέκαθεν διοικούμενοι με τον δημοσιουπαλληλικό κώδικα.Δεν είμαστε σώμα ασφαλείας, αλλά ένοπλο, ένστολο ιδιαίτερο σώμα, όπως μας περιγράφει ο νομοθέτης στον ιδρυτικό νόμο της Υπηρεσίας μας. 2.Για το δεύτερο τμήμα του παρόντος Άρθρου 99 έχω να σχολιάσω και να προτείνω τα ακόλουθα: Θεωρώ αδιανόητο για κάποιον, ο οποίος δεν μετατάσεται επισήμως σε θέση ΔΕ-ΤΕ ή ΠΕ Διοικητικου, ΠΕ Σωφρονιστικού ή άλλη παρόμοια, να χάνει τις εξουσίες που του προσδίδει ο νόμος με τον οποίο προσελήφθη και να χρησιμοποιείται σε περισσότερους του ενός κλάδους. Επίσης, θεωρώ αδιανόητο το να αναγκάζεται ένας ολόκληρος ένστολος και ένοπλος κλάδος (ενός, έστω, ιδιαίτερου σώματος), χωρίς μετάταξη, να προσφέρει υπηρεσίες εντελώς ξένες από την εκπαίδευση (Υπηρεσιακή και άλλη) και τον αρχικό του προορισμό και μάλιστα με την μορφή πάρεργου (γιατί εκεί μοιάζει να παραπέμπει η λέξη υποστήριξη, η οποία πιθανόν, όπως φαίνεται και από τους προλαλήσαντες,αφήνει και χώρο για ερωτήματα και μομφές του τύπου: ποιος θα διαλέγει αυτόν που υποστηρίζει και με ποια κριτήρια και κάτω από ποιο καθεστώς). Ακόμη πιο άτοπο, ίσως και συνάμα εξαιρετικά επικίνδυνο μοιάζει αυτό που πιθανόν κρύβει η προσθήκη της λέξης Φύλαξη, η οποία κατ' εμέ ερμηνεύεται ως χρήση των εξωτερικών φρουρών και ως εσωτερικών φυλάκων, δηλαδή σωφρονιστικών, κατά περίπτωση. Ο αληθινός κίνδυνος βρίσκεται στα όσα έχουν επισημάνει και άλλοι προλαλήσαντες συνάδελφοι: δεν γίνεται να είσαι την μία ημέρα επάνω στην σκοπιά ή στο νοσοκομείο ή στην μεταγωγή ένοπλος και να αποτελείς το αντίπαλο δέος για τον κρατούμενο και την άλλη ημέρα να βρίσκεσαι μέσα στις πτέρυγες άοπλος και να κλείνεις κελιά, περικυκλωμένος από εκείνους που σε μισούν θανάσιμα και φυσιολογικά θα έλεγα, αφού εσύ τους εμπόδισες εδώ και 12 χρόνια από την απόδραση και την ανάκτηση της ελευθερίας τους με αυτόν τον τρόπο. Για να τεκμηριώσω τα ανωτέρω, θα θυμίσω σε όλους μας τις περιπτώσεις ξυλοδαρμού συναδέλφων εξωτερικών φρουρών, εκτός ωρών υπηρεσίας, από ανθρώπους κρατουμένων, που είχαν φρουρήσει παλαιότερα σε νοσηλευτικά ιδρύματα. Εκτός αυτού, όμως, με τέτοιου είδους χρήση των εξωτερικών φρουρών,είναι πολύ πιθανόν να παρατηρηθούν φαινόμενα διαφθοράς σε ένα ειδικό (έστω) ένοπλο σώμα, το οποίο τα έχει καταφέρει με τον καλύτερο τρόπο, μέχρι σήμερα, εργαζόμενο με αυτοθυσία και αυταπάρνηση. Η λύση βρίσκεται και πάλι στις μετατάξεις.Αυτή την φορά, όμως, στις μετατάξεις άοπλου-μη αστυνομικού προσωπικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τις υπηρεσίες-οργανισμούς που συγχωνεύονται ή κλείνουν λόγω μνημονίου, προς την Σωφρονιστική Υπηρεσία.Δεν πρόκειται για νέες προσλήψεις που θα επιβαρύνουν τον προυπολογισμό. Αν δεν γίνεται και αυτό, τότε η λύση πρέπει να αναζητηθεί στην καλύτερη ανακατανομή του προσωπικού της αδελφής Υπηρεσίας (Σωφρονιστικής) και της απαλλαγής της, ίσως, από κάποια διοικητικά καθήκοντα, τα οποία θα αναλάβουν μετατασόμενοι εξωτερικοί φρουροί. Θεωρώ, λοιπόν, ότι η λέξη φύλαξη πρέπει να διαγραφεί από όλα τα άρθρα του παρόντος νομοσχεδίου, άρα και από το άρθρο 99. Η όποια προσφορά της εξωτερικής φρουράς στο αποκαλούμενο φυλακτικό έργο πρέπει να περιορίζεται πάντα στους εξωτερικούς χώρους των φυλακών και ίσως και στις πύλες εισόδου των καταστημάτων κράτησης, από τις οποίες θα αποδεσμευτούν πολυάριθμοι συνάδελφοι της Σωφρονιστικής Υπηρεσίας και θα μπορούν να διατεθούν στην εσωτερική φύλαξη των πτερύγων.Έτσι θα βοηθήσουμε κι εμείς ενεργά την αδελφή Υπηρεσία, που, όντως, αντιμετωπίζει πρόβλημα αποχωρήσεων συναδέλφων και οφείλουμε να την στηρίξουμε. Εδώ, μάλλον, θα πρέπει να θυμίσω και κάτι που έρχεται σε αντίθεση με την λέξη φύλαξη και αφορά καθαρά στην λέξη φρούρηση και βρίσκεται στον ιδρυτικό νόμο της εξωτερικής φρουράς Ν. 2721/99, κεφ Ζ, Άρθρο 48, Παραγραφος 2): "Ως εξωτερική φρούρηση νοείται.....η προστασία των καταστημάτων από οποιαδήποτε εκτός αυτών προσβολή". Η λέξη "εκτός" είναι ξεκάθαρη και καθορίζει την έννοια της ύπαρξης της εξωτερικής φρουράς και περιγράφει σαφώς τα καθήκοντά της. Άλλο το εκτός και άλλο το εντός.Οι ερμαφρόδιτες καταστάσεις εγκυμονούν πιθανά προβλήματα και κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί για αυτές, όπως επισημαίνει τόσο η Ομοσπονδία μας, όσο και πολλοί εξαίρετοι συνάδελφοι. Η πρόταση μου λοιπόν είναι ξεκάθαρη: να γραφεί, αντί του "πλην των περιπτώσεων που ασκεί καθήκοντα για την διοικητική υποστήριξη και φύλαξη των Καταστημάτων Κράτησης", το εξής :"πλην των περιπτώσεων που έχουν μεταταχθεί σε θέσεις ΠΕ Σωφρονιστικού, ΠΕ Διοικητικού/Οικονομικού κλπ, όπως αυτές αναφέρονται στο παρόν Άρθρο 99, Παραγραφος 1". Όσο για την φύλαξη που προτείνω να διαγραφεί, αντιπροτείνω μια περαιτέρω προσθήκη στην πρώτη παράγραφο του Άρθρου 99, περί φρουρήσεως και των πυλών των καταστημάτων κράτησης. Σας αφήνω εκφράζοντας απεριόριστο σεβασμό και συναδελφικούς χαιρετισμούς τόσο στους φίλους της εξωτερικής φρουράς, όσο και στους φίλους της αδελφής Σωφρονιστικής Υπηρεσίας και με την ελπίδα, ότι κάτι συνεισέφερα στην παρούσα διαβούλευση για τον εκσυγχρινισμό του Σωφρονιστικού Συστήματος. Χρήστος