• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Γέμελος' | 2 Ιουλίου 2025, 20:50

    Παρατηρήσεις επί του άρθρου 75 του σχεδίου νόμου. Με την προτεινόμενη τροποποίηση του άρθρου 722 του ΚΠολΔ, δεν επέρχεται καμιά ουσιαστική βελτίωση στις διατάξεις της συντηρητικής κατάσχεσης πλοίων ή αεροσκαφών (713 ΚΠολΔ) και ακινήτων (714 ΚΠολΔ), αφού διατηρείται η ίδια διαδικασία επιβολής τους (επίδοση αντιγράφου της απόφασης που την διατάζει με προσδιορισμό στην παραγγελία του πλοίου, του αεροσκάφους ή του ακινήτου, καθώς και του ποσού για το οποίο επιβάλλεται), χωρίς να έχει προηγηθεί η ορθή διαδικασία (σύνταξη έκθεσης συντηρητικής κατάσχεσης και επίδοση περίληψής της ή αντιγράφου της ) που ακολουθείται στη συντηρητική κατάσχεση κινητών (711 ΚΠολΔ). Το εδάφιο που αναφέρεται στη σύνταξη αποσπάσματος (αποσπάσματος τίνος άραγε;) σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 995, τυγχάνει ανεφάρμοστη για τους εξής λόγους: Η σύνταξη αποσπάσματος προϋποθέτει: α) αποστολή εντολής ανάθεσης και σύνταξη έκθεσης εκτίμησης από τον εκτιμητή, β) έκδοση πιστοποιητικού βαρών από το Υποθ/κειο ή ΚΓ, για να ενσωματωθούν στο απόσπασμα τα βάρη και να κοινοποιηθεί αυτό στους ενυπόθηκους δανειστές. Ακόμα και αν υποθέσουμε λοιπόν ότι ένα «εφεύρημα» μιας διαδικασίας που θα περιέχει στοιχεία της κατασχετήριας έκθεσης (επιτόπια μετάβαση για την περιγραφή του ακινήτου, εκτίμηση πιστοποιημένου εκτιμητή, ορισμό ημερομηνίας και υπαλλήλου του πλειστηριασμού ονομαστεί «απόσπασμα», παραμένει ακατανόητος ο λόγος που μέσα σε πέντε ημέρες από την παρέλευση των τριών ημερών από την επίδοση της επιταγής πρέπει αυτό να συνταχθεί, αφού μέσα στην αυτή προθεσμία των 5 ημερών θα πρέπει ο υποθ/κας ή ο προϊστάμενος του κτηματολογίου να εκδώσει το πιστοποιητικό βαρών, και ο πιστοποιημένος εκτιμητής να παραδώσει την εκτίμηση. Και αν ακόμα υποθέσουμε ότι τα παραπάνω με κάποιον τρόπο γίνονται, φτάνουμε στην κατάθεση των εγγράφων στον υπάλληλο του πλειστηριασμού, όπου πρέπει να κατατεθεί μια «έκθεση συντηρητικής κατάσχεσης που δεν έχει συνταχθεί ποτέ (πως άραγε;) και μια έκθεση περιγραφής που ως όρος εισάγεται πρώτη φορά στις διατάξεις είτε της συντηρητικής είτε της αναγκαστικής κατάσχεσης. Οι όροι λοιπόν «αποσαφήνιση και εξειδίκευση» και «Με τη ρύθμιση εισάγεται σαφές και ολοκληρωμένο διαδικαστικό πλαίσιο» που αναφέρονται στην αιτιολογική έκθεση του άρθρου, δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Στο πλαίσιο της διαβούλευσης και της συνέχισης της συζήτησης καλό θα ήταν, το Υπουργείο να επανεξετάσει τις προτάσεις της Ομοσπονδίας δικαστικών επιμελητών, να προβεί στις απαιτούμενες βελτιώσεις για το άρθρο 722, να εξετάσει την τροποποίηση των άρθρων 713 και 714 και γενικά να επανακαθορίσει τη στάση του και για τις υπόλοιπες προτάσεις της ΟΔΕΕ που αφορούν τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.