• Σχόλιο του χρήστη 'Νότης Θεόδωρος' | 1 Νοεμβρίου 2012, 06:58

    «Αυτοί που γράφουν ξεκάθαρα έχουν αναγνώστες. Αυτοί που γράφουν δυσνόητα, έχουν σχολιαστές». Almper kamy Nobel λογοτεχνίας 1957. Ορμώμενος και από αυτή τη ρήση θα ήθελα και εγώ να σχολιάσω με τη σειρά μου τα υπό κατάθεση στην Βουλή και άρα τα προς ψήφιση άρθρα 99,100. Είναι τουλάχιστον απορίας άξιο (μιας και δεν υπάρχει καμία προφανής εξήγηση) ποιος ιθύνων νους και κάτω από πιο σκεπτικό, αποφάσισε να προβεί σε τροποποιήσεις ενός Π.Δ. για το οποίο σπαταλήθηκαν τουλάχιστον έξι (6) χρόνια ώστε να φτάσει στην τελική του μορφή και να δημοσιευτεί, καθορίζοντας δικαιώματα και υποχρεώσεις στον εργασιακό χώρο, μιας ειδικής υπηρεσίας με συγκεκριμένο σκοπό και αποστολή. Απορίας άξιο είναι επίσης (μιας και ούτε αυτό είναι προφανές) το τι ακριβώς σημαίνει η εκάστοτε προσθήκη τόσο στο άρθρο 99 όσο και στο άρθρο 100. Αυτό που σίγουρα είναι προφανές είναι η σύγχυση που θα επιφέρει σε ένα ήδη ταλανιζόμενο Σωφρονιστικό σύστημα, τις υπηρεσίες που το απαρτίζουν και κατ΄ επέκταση στην ίδια την κοινωνία. Είναι παρακινδυνευμένο να κάνουμε τον παραμικρό σχολιασμό για κάτι που δεν ξέρουμε ακόμα, μα αν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου μας σκέφτηκε πως η εξωτερική φρουρά δεν «βοηθάει» όσο πρέπει στην εν γένει λειτουργία του Σωφρονιστικού συστήματος, να υπενθυμίσουμε σε όλους πως η υπηρεσία μας κάνει ακριβώς αυτό που προβλέπεται στο Π.Δ. 215/06 και σε όλες τις νομοθετικές διατάξεις που διέπουν την φύση της εργασίας της, αποδεικνύοντας καθημερινά και με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο πως παρά τις 50% και πλέον κενές οργανικές θέσεις και εργαζόμενοι με αυτές τις συνθήκες για περισσότερο από 12 χρόνια, επί 24ωρου βάσεως δεν αφήνουμε να φανεί το υπαρκτό αυτό πρόβλημα.! Αν πάλι το υπουργείο εννοεί πως θα πρέπει (λόγω συνταξιοδότησης κάποιων σωφρονιστικών υπαλλήλων) να συνδράμουμε περισσότερο καλό θα ήταν να μας εξηγήσει και το πώς.. Δεν χρειάζεται να έχει τελειώσει κάποιος το London School of Economics and Political Science για να αντιληφθεί ότι το άθροισμα δύο (2) ελλειμματικών σε προσωπικό υπηρεσιών, θα φέρει ως αποτέλεσμα μία ακόμα ελλειμματική σε προσωπικό υπηρεσία.!! Πως αλήθεια περιμένει το υπουργείο να συνδράμουμε τη γενικότερη λειτουργία του Σωφρονιστικού συστήματος (αν αυτός είναι και ο σκοπός των άρθρων 99,100) όταν η ίδια μας η υπηρεσία στερείται το 50% των οργανικών της θέσεων ? Πως αλήθεια περιμένει το υπουργείο να συνδράμουμε τη γενικότερη λειτουργία του Σωφρονιστικού συστήματος (αν αυτός είναι και ο σκοπός των άρθρων 99,100) όταν εδώ και χρόνια έχουμε μετατρέψει την ανάγκη σε φιλοτιμία, δουλεύοντας ακατάπαυτα για να καλύψουμε κάθε υπηρεσιακή ανάγκη τακτική ή έκτακτη, ώστε να μην εκθέσουμε εαυτούς ή και την ίδια μας την υπηρεσία ? Πόσο μεγάλο πια είναι το οικονομικό όφελος για το Υπουργείο Δικαιοσύνης, αν οι ίδιοι υπάλληλοι (δηλαδή οι Εξωτερικοί φρουροί), καταλάβουν άλλες θέσεις π.χ. διοικητικές, εντός του καταστήματος Κράτησης, όταν για κάθε αποχώρηση του υπαλλήλου από την υπηρεσία, δημιουργείται παράλληλα εκ νέου έλλειμμα σε προσωπικό αλλά και σε εμπειρία??? Τι παραπάνω να δώσουμε σε μια υπηρεσία, όταν σε καθημερινή βάση δίνουμε από το υστέρημα μας σε επιχειρησιακό εξοπλισμό, ρουχισμό, ακόμα και σε καύσιμα για τα υπηρεσιακά οχήματα μας, όταν είμαστε εμείς που πάντα καλύπτουμε υπηρεσιακές ανάγκες αλλάζοντας για το καλό της υπηρεσίας ακόμα και αυτή τη σχέση εργασίας μεταξύ εργοδότη και εργαζόμενου μιας και η αμοιβή μας είναι πολλές φορές οφειλόμενα ρεπό ?? Έχει καταρτιστεί ποτέ από το υπουργείο οργανόγραμμα με τις πραγματικές ανάγκες σε προσωπικό όλων των ειδικοτήτων, σε σχέση με τις δυνατότητες του κάθε Καταστήματος Κράτησης ? Έχει ζητηθεί ποτέ ανά Κατάστημα Κράτησης πίνακας με το υπάρχων προσωπικό, την ειδικότητα του καθενός και ποια θέση εντός του Καταστήματος καλύπτει ? Πως λοιπόν ελαφρά την καρδία προχωρείτε σε κάτι που φαίνεται εκ πρώτης όψεως τόσο πρόχειρο και ημιτελές, και που θα επιφέρει περισσότερα προβλήματα από όσα θα επιλύσει ? Τα νομοσχέδια (και εσείς αυτό το γνωρίζετε καλύτερα από εμάς) δεν είναι απλά χαρτιά που άγονται και φέρονται σε γραφεία εισηγητών και υπουργών, είναι δεσμεύσεις που δεσμεύουν για δεκαετίες οικογένειες και ανθρώπους που οι συνιστώσες τις εργασίας τους και κατά επέκταση της ζωής τους, θα αλλάξει από το επόμενο λεπτό όταν αυτά θα γίνουν νόμος. Δεν θα ζητήσω απλά να αποσύρετε τα άρθρα 99 και 100, το θεωρώ αυτονόητο, θα προτείνω παράλληλα να προχωρήσετε σε όλες εκείνες τις ενέργειες οι οποίες ενδεδειγμένα και σίγουρα, θα σας οδηγήσουν σε πιο ασφαλή συμπεράσματα όπως τον πλήρη διαχωρισμό διοικητικών και σωφρονιστικών υπαλλήλων μιας και σίγουρα με αυτό τον τρόπο θα πετύχετε: • το σωστό επιμερισμό αρμοδιοτήτων στο Σωφρονιστικό προσωπικό, • την κατά κύρια απασχόληση του καθενός υπαλλήλου με το αντικείμενο για το οποίο προσελήφθηκε, • την ανάδειξη των πραγματικών αναγκών του καταστήματος σε προσωπικό και ειδικότητες, • τον σωστό καταμερισμό από πλευράς υπουργείου θέσεων και ειδικοτήτων σε περίπτωση νέων προσλήψεων, • την και αυθημερόν ακόμα ενίσχυση του Σωφρονιστικού προσωπικού, μιας και είναι ηλίου φαεινότερο πως βρίσκεις πολλούς Σωφρονιστικούς υπαλλήλους σε διοικητικές θέσεις μα κανένα διοικητικό υπάλληλο σε θέση σωφρονιστικού. • σε περίπτωση που υπάρχουν πλεονάζων θέσεις υπαλλήλων ανεξαρτήτων ειδικοτήτων, την μετάθεσή τους σε άλλο κατάστημα που έχει τις ανάλογες ελλείψεις, • την απορρόφηση διοικητικών υπαλλήλων από άλλες δημόσιες υπηρεσίες ως πλεονάζων προσωπικό (π.χ. ΔΕΚΟ) • την παραμονή έμπειρων εξωτερικών φρουρών στην θέση τους, ώστε να μην παρατηρηθεί στην Φρουρά έλλειμμα σε αριθμό υπαλλήλων και σε εμπειρία. Καλό είναι κάποια στιγμή να ακούσετε και εκείνους που εργάζονται σε θέσεις που θέλετε να επιφέρετε τις αλλαγές, όχι απαραιτήτως να υιοθετήσετε τις θέσεις μας , απλά να τις ακούσετε. Μία από τις επτά "ασυμβατότητες" του κόσμου μας, σύμφωνα με τον ΓΚΑΝΤΙ, (Ινδός πολιτικός και στοχαστής) είναι η «Πολιτική χωρίς αρχές», γι’ αυτό λοιπόν αυτοί που παίρνουν αποφάσεις και επηρεάζουν την εξέλιξη της υπηρεσίας μας και κατ΄επέκταση της κοινωνίας είναι υπεύθυνοι για τις πράξεις και τις παραλείψεις τους, και οφείλουν παράλληλα να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες και τις εναλλακτικές επιλογές που έχουν. Η υπηρεσία της Εξωτερικής Φρουράς είναι και θα είναι πάντα στην θέση της, εκεί που η πολιτεία την τοποθέτησε, αποτελώντας το τελευταίο προπύργιο, όντως το μοναδικό ένοπλο σώμα του Υπουργείου Δικαιοσύνης, ικανό να προστατέψει την ευνομούμενη κοινωνία, από τα άτομα που έχουν ή περιμένουν να καταδικαστούν για έκνομες πράξεις τους. Δεν γνωρίζουμε τι αποτελεί και τι σημαίνει για κάποιους το να είναι υπάλληλοι σε Σωφρονιστικό Κατάστημα, μα για εμάς τους υπαλλήλους της Εξωτερικής Φρούρησης, που βάζουμε σε περίοπτη θέση την αξιοπρέπεια και τον αυτοσεβασμό, η υπηρεσία αυτή σημαίνει πολύ περισσότερα από όσα ίσως μπορείτε ακόμα και να φανταστείτε… Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητώ και εγώ με την σειρά μου ως υπάλληλος της εξωτερικής φρουράς του Γ.Κ.Κ. Α τύπου Άμφισσας, την απόσυρση των συγκεκριμένων άρθρων, 99 και 100.