• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος' | 1 Νοεμβρίου 2012, 12:14

    Συνέχεια προτάσεων: 2.Για το δεύτερο τμήμα του παρόντος Άρθρου 99 έχω να σχολιάσω και να προτείνω τα ακόλουθα: Θεωρώ αδιανόητο για κάποιον, ο οποίος δεν μετατάσσεται επισήμως σε θέση ΔΕ-ΤΕ ή ΠΕ Διοικητικού, ΠΕ Σωφρονιστικού ή άλλη παρόμοια, να χάνει τις εξουσίες που του προσδίδει ο νόμος με τον οποίο προσελήφθη και να χρησιμοποιείται σε περισσότερους του ενός κλάδους. Επίσης, θεωρώ αδιανόητο το να αναγκάζεται ένας ολόκληρος ένστολος και ένοπλος κλάδος (ενός, έστω, ιδιαίτερου σώματος), χωρίς μετάταξη, να προσφέρει υπηρεσίες εντελώς ξένες από την εκπαίδευση (Υπηρεσιακή και άλλη) και τον αρχικό του προορισμό και μάλιστα με την μορφή πάρεργου (γιατί εκεί μοιάζει να παραπέμπει η λέξη υποστήριξη, η οποία πιθανόν, όπως φαίνεται και από τους προλαλήσαντες, αφήνει και χώρο για ερωτήματα και μομφές του τύπου: ποιος θα διαλέγει αυτόν που υποστηρίζει και με ποια κριτήρια και κάτω από ποιο καθεστώς). Ακόμη πιο άτοπο, ίσως και συνάμα εξαιρετικά επικίνδυνο μοιάζει αυτό που πιθανόν κρύβει η προσθήκη της λέξης Φύλαξη, η οποία κατ’ εμέ ερμηνεύεται ως χρήση των εξωτερικών φρουρών και ως εσωτερικών φυλάκων, δηλαδή σωφρονιστικών, κατά περίπτωση. Ο αληθινός κίνδυνος βρίσκεται στα όσα έχουν επισημάνει και άλλοι προλαλήσαντες συνάδελφοι: δεν γίνεται να είσαι την μία ημέρα επάνω στην σκοπιά ή στο νοσοκομείο ή στην μεταγωγή ένοπλος και να αποτελείς το αντίπαλο δέος για τον κρατούμενο και την άλλη ημέρα να βρίσκεσαι μέσα στις πτέρυγες άοπλος και να κλείνεις κελιά, περικυκλωμένος από εκείνους που σε μισούν θανάσιμα και φυσιολογικά θα έλεγα, αφού εσύ τους εμπόδισες εδώ και 12 χρόνια από την απόδραση και την ανάκτηση της ελευθερίας τους με αυτόν τον τρόπο. Για να τεκμηριώσω τα ανωτέρω, θα θυμίσω σε όλους μας τις περιπτώσεις ξυλοδαρμού συναδέλφων εξωτερικών φρουρών, εκτός ωρών υπηρεσίας, από ανθρώπους κρατουμένων, που είχαν φρουρήσει παλαιότερα σε νοσηλευτικά ιδρύματα. Εκτός αυτού, όμως, με τέτοιου είδους χρήση των εξωτερικών φρουρών, είναι πολύ πιθανόν να παρατηρηθούν φαινόμενα διαφθοράς σε ένα ειδικό (έστω) ένοπλο σώμα, το οποίο τα έχει καταφέρει με τον καλύτερο τρόπο, μέχρι σήμερα, εργαζόμενο με αυτοθυσία και αυταπάρνηση. Ένα άλλο ζήτημα τίθεται, ως προς το ποιον θα έχει προϊστάμενο και σε ποιου τις εντολές θα εκτελεί ο εξωτερικός φρουρός, όταν την μία μέρα θα ανήκει στον χώρο της δικαιοδοσίας του αρχιφύλακα της σωφρονιστικής υπηρεσίας και την άλλη ημέρα θα υπακούει στις εντολές του εκάστοτε τοποθετημένου αστυνομικού διοικητή. Θα γίνει άραγε «υπηρέτης δύο αφεντάδων»; Η λύση βρίσκεται και πάλι στις μετατάξεις .Αυτή την φορά, όμως, στις μετατάξεις άοπλου-μη αστυνομικού προσωπικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τις υπηρεσίες-οργανισμούς που συγχωνεύονται ή κλείνουν λόγω μνημονίου, προς την Σωφρονιστική Υπηρεσία. Δεν πρόκειται για νέες προσλήψεις που θα επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό. Αν δεν γίνεται και αυτό, τότε η λύση πρέπει να αναζητηθεί στην καλύτερη ανακατανομή του προσωπικού της αδελφής Υπηρεσίας (Σωφρονιστικής) και της απαλλαγής της, ίσως, από κάποια διοικητικά καθήκοντα, τα οποία θα αναλάβουν μετατασσόμενοι εξωτερικοί φρουροί. Μια ακόμη λύση θα ήταν η εφαρμογή, έστω και μετά από 12 έτη, αυτού που ισχύει σε όλο τον δημόσιο τομέα, αλλά και στα ένοπλα σώματα, δηλαδή, η δημιουργία θέσεων εξωτερικής φρούρησης ΠΕ-ΤΕ-ΔΕ και όχι μόνο ΔΕ, ώστε να υπάρχει και ιεραρχική εξέλιξη για όλους τους υπαλλήλους, όλων των βαθμίδων, μέχρι του σημείου που τους επιτρέπει το επίπεδο σπουδών τους και ο νόμος του ενιαίου μισθολογίου .Έτσι θα υφίσταται μόνο μία διοίκηση για τους εξωτερικούς φρουρούς και θα μπορέσουν κάποτε να αποδεσμευτούν και οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., οι οποίοι διοικούν αυτή την στιγμή την εξωτερική φρουρά, ως αποσπασμένοι. Θεωρώ, λοιπόν, ότι η λέξη φύλαξη πρέπει να διαγραφεί από όλα τα άρθρα του παρόντος νομοσχεδίου, άρα και από το άρθρο 99. Η όποια προσφορά της εξωτερικής φρουράς στο αποκαλούμενο φυλακτικό έργο πρέπει να περιορίζεται πάντα στους εξωτερικούς χώρους των φυλακών και ίσως και στις πύλες εισόδου των καταστημάτων κράτησης, από τις οποίες θα αποδεσμευτούν πολυάριθμοι συνάδελφοι της Σωφρονιστικής Υπηρεσίας και θα μπορούν να διατεθούν στην εσωτερική φύλαξη των πτερύγων .Έτσι θα βοηθήσουμε κι εμείς ενεργά την αδελφή Υπηρεσία, που, όντως, αντιμετωπίζει πρόβλημα αποχωρήσεων συναδέλφων και οφείλουμε να την στηρίξουμε. Εδώ, μάλλον, θα πρέπει να θυμίσω και κάτι που έρχεται σε αντίθεση με την λέξη φύλαξη και αφορά καθαρά στην λέξη φρούρηση και βρίσκεται στον ιδρυτικό νόμο της εξωτερικής φρουράς Ν. 2721/99, κεφ Ζ, Άρθρο 48, Παράγραφος 2): «Ως εξωτερική φρούρηση νοείται…..η προστασία των καταστημάτων από οποιαδήποτε εκτός αυτών προσβολή». Η λέξη «εκτός» είναι ξεκάθαρη και καθορίζει την έννοια της ύπαρξης της εξωτερικής φρουράς και περιγράφει σαφώς τα καθήκοντά της. Άλλο το εκτός και άλλο το εντός. Οι ερμαφρόδιτες καταστάσεις εγκυμονούν πιθανά προβλήματα και κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί για αυτές, όπως επισημαίνει τόσο η Ομοσπονδία μας, όσο και πολλοί εξαίρετοι συνάδελφοι. Η πρόταση μου λοιπόν είναι ξεκάθαρη: να γραφεί, αντί του «πλην των περιπτώσεων που ασκεί καθήκοντα για την διοικητική υποστήριξη και φύλαξη των Καταστημάτων Κράτησης», το εξής :»πλην των περιπτώσεων που έχουν μεταταχθεί σε θέσεις ΠΕ Σωφρονιστικού, ΠΕ Διοικητικού/Οικονομικού κλπ, όπως αυτές αναφέρονται στο παρόν Άρθρο 99, Παράγραφος 1″. Όσο για την φύλαξη που προτείνω να διαγραφεί, αντιπροτείνω μια περαιτέρω προσθήκη στην πρώτη παράγραφο του Άρθρου 99, περί φρουρήσεως και των πυλών των καταστημάτων κράτησης. Σας αφήνω εκφράζοντας απεριόριστο σεβασμό και συναδελφικούς χαιρετισμούς τόσο στους φίλους της εξωτερικής φρουράς, όσο και στους φίλους της αδελφής Σωφρονιστικής Υπηρεσίας και με την ελπίδα, ότι κάτι συνεισέφερα στην παρούσα διαβούλευση για τον εκσυγχρονισμό του Σωφρονιστικού Συστήματος. Χρήστος