• Σχόλιο του χρήστη 'dara' | 10 Φεβρουαρίου 2013, 00:04

    Δεν είναι δυνατόν να χάνει αυτοδίκαια και να αποβάλει την ιδιότητά του ως δικηγόρος εκείνος που διορίζεται ή κατέχει οποιαδήποτε έμμισθη θέση με σύμβαση εργασιακής ή υπαλληλικής σχέσης σε δημόσια υπηρεσία ή ή ΟΤΑ, ενώ για εκείνους που διορίζονται σε θέσεις περιφερειαρχών ή δημαρχών ή στους κατέχοντες έμμισθες θέσεις σε διεθνείς οργανισμούς ή υπηρεσίς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στους διευθυντές νομικών προσώπων του ευρύτερου δημόσιου τομέα να προβλέπεται κατά το άρθρο 33 του παρόντος σχεδίου νόμου αναστολή της δικηγορικής ιδιότητας. Ποια η διαφορά στους κατέχοντες έμμισθες θέσεις σε υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τους κατέχοντες έμμισθες θέσεις σε υπηρεσία του Ελληνικού Δημοσίου;Ποια η διαφορά ενός διευθυντή νομικού προσώπου του ευρύτερου δημόσιου τομέα με το διευθυντή μιας δημόσιας υπηρεσίας του στενού δημόσιου τομέα ή ΟΤΑ? Όταν ένας δήμαρχος ή περιφερειάρχης που εκλέγεται για 5ετή θητεία (και ίσως επανεκλεγεί για ακόμα μια 5ετία) μπορεί να ασκεί ξανά το δικηγορικό λειτούργημα μετά την παρέλευση 5ετίας ή και 10ετίας χωρίς να χρειάζεται να αποδείξει καθήκοντα συναφή με τη νομική επιστήμη και πρακτική (όπως αξιώνει η ρύθμιση της παρ.2 του άρθρου 29 του παρόντος σχεδίου νόμου για το δημόσιο διοικητικό υπάλληλο) και χωρίς να προβλέπεται 5ετή απαγόρευση άσκησης δικηγορίας εντός της εφετειακής περιφέρειας όπου ασκούσαν τα καθήκοντά τους κατά το χρόνο λήξης της θητείας τους (όπως προβλέπει το άρθρο 29 παρ. 3 εδ. γ του παρόντος σχεδίου νόμου για το δημόσιο διοικητικό υπάλληλο).Θα έπρεπε να προστεθεί στο άρθρο 33 του παρόντος σχεδίου νόμου ότι αναστέλλεται η δικηγορική ιδιότητα και όσων διορίζονται ή κατέχουν οποιαδήποτε έμμισθη θέση με σύμβαση εργασιακής ή υπαλληλικής σχέσης σε δημόσια υπηρεσία, δικαστική και ΟΤΑ. Είναι δε σχήμα οξύμωρο ένας εκπαιδευτικός ΠΕ13Νομικών να δύναται να ασκεί το δικηγορικό λειτούργημα και να μην έχει αυτή τη δυνατότητα ένας πτυχιούχος νομικής υπάλληλος σε μια άλλη δημόσια υπηρεσία. Σε άλλους κλάδους επιστημών, όπως Ιατρική και Κτηνιατρική, παρέχεται η δυνατότητα παράλληλα με την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου και εκτός ωραρίου εργασίας να λειτουργούν ιατρείο. Οι ρυθμίσεις του άρθρου 7 περ (γ), του άρθρου 29 παρ. 2 και παρ. 3 εδαφ.γ του παρόντος σχεδίου νόμου θα έπρεπε να διαγραφούν ως ενάντιες στα άρθρα 4, 5 και 22 του Συντάγματος. Με τις προβλεπόμενες αυτές ρυθμίσεις καθίσταται "αχρηστο" το πτυχίο Νομικής για έναν δημόσιο διοικητικό υπάλληλο,ο οποίος αποστερείται έτσι κατ' ουσίαν τις δυνατότητες αξιοποίησης του πτυχίου του. Ιδίως δε με τις μεταρρυθμίσεις στο δημόσιο τομέα, τις καταργήσεις θέσεων και τις απολύσεις, ένα σχέδιο νόμου θα έπρεπε να προβλέπει τη δυνατότητα επανόδου ενός δημοσίου διοικητικού υπαλλήλου στην ενεργό δικηγορία χωρίς χρονικούς περιορισμούς και χωρίς προϋποθέσεις απόδειξης συνάφειας των καθηκόντων του με τη νομική επιστήμη, αλλά με μόνη προϋπόθεση την προηγούμενη λύση της υπαλληλικής του σχέσης.