Άρθρο 20 Μείωση ανταλλάγματος ή λύση της σύμβασης (παρ. 4 και 6 άρθρου 14 Οδηγίας 2019/770)

1. Ο λήπτης δικαιούται να μειώσει το αντάλλαγμα ή να λύσει τη σύμβαση, μόνο αν: α) ο προμηθευτής είτε αρνείται νομίμως να προβεί στην αποκατάσταση της έλλειψης ανταπόκρισης, είτε δηλώνει ή συνάγεται από τις περιστάσεις ότι δεν πρόκειται να προβεί ολοσχερώς και προσηκόντως στην αποκατάσταση της έλλειψης ανταπόκρισης, β) ο προμηθευτής δεν πραγματοποιεί ολοσχερώς και προσηκόντως την αποκατάσταση της έλλειψης ανταπόκρισης, γ) παρά την προσπάθεια εκ μέρους του προμηθευτή να αποκαταστήσει την έλλειψη ανταπόκρισης, εμφανίζεται εκ νέου η ίδια ή διαφορετική έλλειψη ανταπόκρισης, δ) η έλλειψη ανταπόκρισης είναι τόσο σοβαρή, ώστε να δικαιολογεί την άμεση μείωση του ανταλλάγματος ή τη λύση της σύμβασης.
2. Σε περίπτωση παροχής του ψηφιακού περιεχομένου ή της ψηφιακής υπηρεσίας έναντι ανταλλάγματος, ο λήπτης δικαιούται να λύσει τη σύμβαση μόνο αν η έλλειψη ανταπόκρισης είναι ουσιώδης. Η απόδειξη ότι η έλλειψη ανταπόκρισης δεν είναι ουσιώδης βαρύνει τον προμηθευτή.

  • 12 Αυγούστου 2022, 17:13 | NOVA-WIND

    Προτείνουμε να αναφερθεί σαφώς η «ανάλογη» μείωση του ανταλλάγματος, καθώς και να επαναδιατυπωθεί ο τρόπος άσκησης του σχετικού δικαιώματος: δηλαδή ότι ο λήπτης δικαιούται να λάβει, κατόπιν αιτήματός του, αναλογική μείωση, και όχι να μειώσει ο ίδιος το αντάλλαγμα, όπως υπονοείται, εσφαλμένως κατά τη γνώμη μας, από τη σχετική προτεινόμενη διάταξη. Περαιτέρω στην παρ. 1, περ. (α), προτείνουμε να προστεθεί και η παρακάτω φράση (με έντονη γραμματοσειρά), που αναφέρει η Οδηγία, στο άρ.14, παρ. 4 (α): «….. μόνο αν: α) ο προμηθευτής είτε αρνείται νομίμως να προβεί στην αποκατάσταση της έλλειψης ανταπόκρισης, είτε δηλώνει ή συνάγεται από τις περιστάσεις ότι δεν πρόκειται να προβεί ολοσχερώς και προσηκόντως στην αποκατάσταση της έλλειψης ανταπόκρισης είτε η αποκατάσταση της συμμόρφωσης του ψηφιακού περιεχομένου ή της ψηφιακής υπηρεσίας εκ μέρους του προμηθευτή ως τρόπος επανόρθωσης είναι αδύνατη ή δυσανάλογη, β)….»