Άρθρο 18 Δικαιώματα λήπτη (παρ. 1 άρθρου 14 Οδηγίας 2019/770)

1. Όταν ο προμηθευτής ευθύνεται για έλλειψη ανταπόκρισης, ο λήπτης δικαιούται, σύμφωνα με τους όρους των επόμενων άρθρων να: α) απαιτήσει αποκατάσταση της ανταπόκρισης του ψηφιακού περιεχομένου ή της ψηφιακής υπηρεσίας, β) μειώσει το αντάλλαγμα, γ) λύσει τη σύμβαση και δ) απαιτήσει αποζημίωση.
2. Ο λήπτης μπορεί, αν διαπιστωθεί αργότερα και άλλη έλλειψη ανταπόκρισης, να ασκήσει εκ νέου τα δικαιώματά του.

  • 12 Αυγούστου 2022, 16:47 | NOVA-WIND

    Θεωρούμε ότι θα πρέπει να διευκρινισθεί ότι τα αναφερόμενα στο συγκεκριμένο άρθρο δικαιώματα του λήπτη μπορούν να ασκηθούν εναλλακτικά και όχι σωρευτικά (πλην του δικαιώματος αποζημίωσης), όπως ορίζει ρητά η παρ. 1 του άρ. 14 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/770 (στο εξής και «Οδηγία»). Περαιτέρω, θα πρέπει να ορίζεται ρητά ότι ο λήπτης δικαιούται να λάβει, κατόπιν σχετικού αιτήματος, τη μείωση του ανταλλάγματος, η οποία μείωση θα πρέπει να είναι αναλογική. Η διατύπωση του άρθρου, πέραν του ότι παραλείπει την αναφορά της «ανάλογης μείωσης», υποδηλώνει ότι ο λήπτης, εφόσον ασκήσει το δικαίωμα περί μείωσης, μειώνει ο ίδιος αυτοβούλως και κατά την διακριτική του ευχέρεια το αντάλλαγμα, κάτι το οποίο είναι πολύ πιθανό ότι θα δημιουργήσει σύγχυση, ανασφάλεια δικαίου και καταστρατήγηση των διατάξεων. Θεωρούμε ότι τα παραπάνω δεν συνάδουν με τις σαφείς διατάξεις της Οδηγίας.