• Σχόλιο του χρήστη 'Χατζηάστρου' | 29 Νοεμβρίου 2023, 11:40

    Στο Άρθρο 159 - Παράγραφος 1/δα & δ/β το να αντικαταστήσουμε τους σημερινούς εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΣ, με εργαζομένους που βρίσκονται στις επιχειρήσεις, αναμένεται να αυξήσει την ανεργία (πρέπει να είναι μοναδική παγκόσμια πρωτοτυπία αυτό για μια ΔΥΠΑ), καθώς μεταφέρει εργατικό δυναμικό από τον ιδιωτικό τομέα στο δημόσιο και πετά στην ανεργία τους επί δεκαετίες συμβασιούχους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΣ που προσέφεραν στο θεσμό. Παράλληλα, είναι αντιπαραγωγικό και αναξιοκρατικό, γιατί οι σημερινοί εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΣ συνήθως έχουν και κάποια επαγγελματική εμπειρία, ενώ οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις που ευνοούνται στη μοριοδότηση, έχουν σχεδόν μηδενική διδακτική εμπειρία. Προφανώς είναι και ηθικά μεμπτό για του σημερινούς εκπαιδευτικούς, ως επί το πλείστον άνω των 50, που εργάστηκαν επί σειρά ετών σε έναν οργανισμό και τον στήριξαν, και που αφενός δεν τους δόθηκε ποτέ η δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τη διδακτική εμπειρία ως προσόν σε άλλους οργανισμούς (όπως π.χ. το Υπ. Παιδείας), και αφετέρου, σήμερα έρχεται το ίδιο το Υπ. Εργασίας και ΑΚΥΡΩΝΕΙ (!) την διδακτική τους εμπειρία στις ΕΠΑΣ, οδηγώντας τους στο περιθώριο και την ανεργία. Για να μη συμβεί αυτό πρέπει να επαναδιατυπωθεί το άρθρο ως εξής: «δα) Διδακτική εμπειρία, η οποία υπολογίζεται με δέκα (10) μονάδες ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας έως κατ’ ανώτατο όριο εκατόν είκοσι (120) μήνες. Στην περίπτωση που η προϋπηρεσία έχει πραγματοποιηθεί σε φορείς που εφαρμόζουν το δυϊκό σύστημα εκπαίδευσης, σύμφωνα με την περ. δ’ της παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 4763/2020 (Α’ 254), ο υπολογισμός των μονάδων προσαυξάνεται κατά δέκα (10) μονάδες, οπότε και υπολογίζεται με είκοσι (20) μονάδες ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας έως κατ’ ανώτατο όριο εκατόν είκοσι (120) μήνες. δβ) Εργασιακή εμπειρία για ειδικότητες ΠΕ, η οποία υπολογίζεται με πέντε (5) μονάδες ανά μήνα πραγματικής προϋπηρεσίας έως κατ’ ανώτατο όριο εκατόν είκοσι (120) μήνες». Στο Άρθρο 159 - Παράγραφος 1/αβ, συμφωνώ με αυτούς που προτείνουν το Δεύτερο πτυχίο Α.Ε.Ι., να υπολογίζεται με τριακόσιες (300) μονάδες, υπό μια προϋπόθεση όμως: το δεύτερο πτυχίο να προέρχεται από Σχολές Θετικών Επιστημών ή Πολυτεχνικών Σχολών. Προφανώς και δεν μπορεί το Δεύτερο πτυχίο Α.Ε.Ι. τέτοιων σχολών να υπολογίζεται μόνο με εβδομήντα (70) μονάδες και η πιστοποιημένη γνώσης χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή με ένα απλό σεμινάριο να δίνει ογδόντα (80) μονάδες ή τα συχνά άσχετα Μεταπτυχιακά ακόμη και με ένα χρόνο φοίτησης να λαμβάνουν διακόσες (200) μονάδες. Για το λόγο αυτό πρέπει να επαναδιατυπωθεί το άρθρο με έμφαση στο επιστημονικό υπόβαθρο του δεύτερου πτυχίου ως εξής: «αβ) Το Δεύτερο πτυχίο Α.Ε.Ι. Σχολών Θετικών Επιστημών ή Πολυτεχνικών Σχολών, το οποίο υπολογίζεται με τριακόσιες (300) μονάδες».