• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΚΕΚ ΑΜΕΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ' | 3 Δεκεμβρίου 2023, 13:22

    Η εργασία στο χώρο της Ειδικής Αγωγής και συγκεκριμένα στην Εκπαίδευση και Επαγγελματική Κατάρτιση νέων με αναπηρία είναι επιλογή μας καθώς πιστεύουμε σε μια συμπεριληπτική κοινωνία, στην οποία οι σπουδαστές και οι σπουδάστριες μας με κατάλληλη εκπαίδευση και υποστήριξη θα μπορέσουν να εργαστούν και να ζήσουν με αξιοπρέπεια. Το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου εισηγείται ένα νέο σύστημα διορισμού και προσλήψεων που απαξιώνει εμάς και το έργο μας. Πιο συγκεκριμένα: • Δεν αναφέρει καθόλου τις Σχολές Επαγγελματικής κατάρτισης ΑμεΑ της Δ.Υ.Π.Α., δεν εισηγείται ένα σαφές πλαίσιο λειτουργίας τους, δεν τις κατατάσσει σε κάποια διαβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος (τελικά αποτελούν δομές της τυπικής ή της μη τυπικής εκπαίδευσης;) • Εξαγγέλλει τη δημιουργία ενός ενιαίου μητρώου προσωρινών αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών για όλες τις σχολές Δ.Υ.Π.Α. και όχι ένα ξεχωριστό μητρώο εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής. Έτσι, υποβαθμίζει τους/τις εκπαιδευτικούς των Σχολών μας και την εξειδίκευση/εμπειρία τους στην Ειδική Αγωγή. • Προτάσσει την εργασιακή εμπειρία έναντι της διδακτικής, παραβλέποντας το γεγονός πως η Εκπαίδευση και Επαγγελματική Κατάρτιση ΑμεΑ απαιτεί εξειδικευμένη γνώση και διδακτική εμπειρία στο πεδίο. • Δεν αναφέρει την πιστοποίηση του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., την μόνη αναγνωρισμένη πιστοποίηση εκπαιδευτικής επάρκειας εκπαιδευτών ενηλίκων (στη μη τυπική εκπαίδευση). • Εισηγείται και μοριοδοτεί την ατομική συνέντευξη, η οποία ευτελίζει την προϋπηρεσία και τα ακαδημαϊκά προσόντα, υπονομεύει την αξιοκρατία και διαφάνεια στη διαδικασία των διορισμών και προσλήψεων και αφήνει περιθώρια για τη δημιουργία πελατειακών σχέσεων. Με βάση τα παραπάνω προτείνουμε και αιτούμαστε: 1. Να διασαφηνιστεί το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των δύο Σχολών μας που ως τώρα παραμένουν αδιαβάθμιτες. 2. Να δημιουργηθεί ένα ξεχωριστό Μητρώο Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, ανάλογο του Υπουργείου Παιδείας. 3. Να αυξηθεί η μοριοδότηση της διδακτικής εμπειρίας έναντι της εργασιακής. 4. Να προβλεφθεί για τους/τις εκπαιδευτικούς που στελεχώνουν τις Σχολές μας επί πολλά έτη η επιπλέον μοριοδότησή τους, όπως συνέβη με εκπαιδευτικούς σε Μουσικά Σχολεία, Εκκλησιαστικά Ναυτικά και Αθλητικά Λύκεια, σε ΟΤΕΚ και σε προγράμματα Ολυμπιακής Παιδείας. 5. Να αναγνωριστούν ως εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή τα Επιμορφωτικά Σεμινάρια Ειδικής Αγωγής (400 ωρών) που εποπτεύονται από Ανώτατο Δημόσιο Εκπαιδευτικό Φορέα και να μοριοδοτούνται στο σύνολο των ωρών τους. 6. Να αναγνωριστεί και να μοριοδοτηθεί η πιστοποίηση του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. 7. Να προσμετρηθεί η πρότερη διδακτική εμπειρία των εκπαιδευτικών που αναβάθμισαν τα πτυχία τους από ΔΕ σε ΤΕ ή ΠΕ στην ίδια ειδικότητα. 8. Να προκηρυχθούν οργανικές θέσεις για μόνιμο προσωπικό, ανάλογες σε αριθμό με τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες των Σχολών μας. Οι διορισμοί να ξεκινήσουν από τους υπάρχοντες πίνακες και τους/τις ήδη εργαζόμενους-ες στις Σχολές μας, εκπαιδευτικούς. 9. Να αποσυρθεί η ατομική συνέντευξη ως κριτήριο κατάταξης και μέσο «διαπίστωσης της καταλληλότητας» μας. Η «καταλληλότητα» μας αποδεικνύεται από το σύνολο των προσόντων μας και του διδακτικού μας έργου. Συντασσόμαστε με τα δίκαια αιτήματα των αναπληρωτών και ωρομίσθιων συναδέλφων μας στις υπόλοιπες εκπαιδευτικές δομές της Δ.Υ.Π.Α.