• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωαννίδης Θεόδωρος Πρόεδρος Ο.Ε.Λ' | 4 Δεκεμβρίου 2023, 14:03

    Στα πλαίσια του σχεδίου νόμου «Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις», τα άρθρα 156 έως 167 αναφέρονται στο σύστημα διορισμού και προσλήψεων των εκπαιδευτικών της Δ.ΥΠ.Α. Η ΟΕΛ θεωρεί θετικό το γεγονός ότι μετά το 2007 που έγιναν οι τελευταίες προσλήψεις εκπαιδευτικών στη ΔΥΠΑ, ορίζονται τα κριτήρια και προγραμματίζονται προσλήψεις κατά τη διάρκεια του έτους 2024. Το οργανόγραμμα της ΔΥΠΑ, Π.Δ. 11/2022 (ΦΕΚ 25Α/15-2-2022), προβλέπει 738 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών: 448 θέσεις κλάδου ΠΕ, 256 κλάδου ΤΕ και 34 κλάδου ΔΕ σύνολο. Το 2022 καλύπτονταν οι 380 περίπου θέσεις του τακτικού εκπαιδευτικού προσωπικού, αυτή την περίοδο είναι ζήτημα αν καλύπτονται οι 340 με τάση μείωσης μέχρι το τέλους του 2024 στις 200. Ο αριθμός των προγραμματισμένων προσλήψεων διαφαίνεται να μην είναι άνω των 35, πολύ μικρός για τις ανάγκες των Σχολών μας αλλά είναι μια αρχή. Ωστόσο πιστεύουμε ότι στα συγκεκριμένα άρθρα πρέπει να υπάρξουν σημαντικές αλλαγές και συγκεκριμένα: Στο άρθρο 159 “ Κριτήρια κατάταξης” με έκπληξή μας διαπιστώσαμε ότι τα κριτήρια είναι διαφορετικά από αυτά της ισχύουσας Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 3552/Β/03.08.2021) για την επιλογή ωρομισθίων και αναπληρωτών, που εκδόθηκε υπό την παρούσα διοίκηση της Δ.ΥΠ.Α(πρώην Ο.Α.Ε.Δ) και εγκρίθηκε από το Α.Σ.Ε.Π. Συγκεκριμένα στο παρόν σχέδιο νόμου, στο εδάφιο δ του άρθρου 159 που αφορά την εμπειρία αναφέρεται ότι η διδακτική εμπειρία θα αξιολογείται με: • 10 μονάδες/μήνα και μέχρι 120 μήνες (ανώτερο όριο 1200 μόρια) προσμετρώντας και την εμπειρία στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση που αποτελεί κατάρτιση και όχι εκπαίδευση • 12 μονάδες/μήνα και μέχρι 120 (ανώτατο όριο 1440 μόρια), αν έχει πραγματοποιηθεί σε φορείς που εφαρμόζουν το δυικό σύστημα εκπαίδευσης . Στο ίδιο εδάφιο αναφέρεται ότι η εργασιακή εμπειρία θα αξιολογείται με: • 15 μονάδες/μήνα και μέχρι 120 μήνες (ανώτατο όριο 1800 μόρια) χωρίς να αναφέρεται πουθενά ότι είναι απαραίτητη η προηγούμενη διδακτική εμπειρία και ότι δεν θα πρέπει κατά τη διάρκεια του ίδιου χρονικού διαστήματος να συνυπάρχουν τόσο η διδακτική όσο και επαγγελματική εμπειρία, αλλά και να μην συνυπολογίζεται διδακτική εμπειρία που αντιστοιχεί σε περισσότερες ώρες από αυτές που προβλέπονται για τον αντίστοιχο κλάδο του πρωτοδιόριστου εκπαιδευτικού ανά εβδομάδα σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Αν τελικά ισχύσει η παραπάνω μοριοδότηση, θα οδηγήσει στον διορισμό ως μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, ατόμων με επαγγελματική εμπειρία που δεν θα έχουν καθόλου διδακτική εμπειρία και επιπλέον καμία γνώση σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των σχολών της ΔΥΠΑ ή ατόμων που εργάστηκαν ελάχιστα στις δομές εκπαίδευσης της ΔΥΠΑ. Η εμπειρία των εκπαιδευτικών που δουλεύουν συνεχόμενα και μάλιστα τα τελευταία τουλάχιστον 7 χρόνια ως αναπληρωτές και έχουν αξιολογηθεί με κριτήρια στα πρότυπα του Α.Σ.Ε.Π., αποτελεί ένα άυλο διδακτικό και εργασιακό προσόν που δεν προσμετράται, αν και αυτοί οι εκπαιδευτικοί διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία των Σχολών, αφού εκτός από το διδακτικό τους έργο εφαρμόζουν άριστα το θεσμό της μαθητείας και εκτελούν μεταξύ άλλων και διοικητικό έργο (έκδοση βεβαιώσεων, μισθοδοσία έκτακτων εκπαιδευτικών, σίτιση-στέγαση, οικονομική τακτοποίηση προγράμματος μάθησης στο χώρο εργασίας). Είναι λοιπόν επιβεβλημένο να αντικατασταθούν τα κριτήρια στο σχέδιο νόμου με αυτά που υπήρχαν στην τελευταία υπουργική απόφαση ΦΕΚ 3552/Β/03.08.2021,δηλαδή: • διδακτική εμπειρία 10 μονάδες/μήνα , (ανώτατο όριο 1600 μονάδες) • να μην προσμετράται η διδακτική εμπειρία στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση • επαγγελματική εμπειρία 0,25 μονάδες/ημέρα (ανώτατο όριο 900 μονάδες). Διαφορετικά θα χαθεί η εμπειρία τόσων ετών των εκπαιδευτικών που εργάζονται στις σχολές. Εάν, όπως φαίνεται ότι ο στόχος των νέων κριτηρίων, είναι να αντικατασταθεί η συντριπτική πλειοψηφία του σημερινού έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού, που καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες, η εύρυθμη λειτουργία των Σχολών θα επηρεαστεί. Το σχέδιο νόμου έρχεται να “τιμωρήσει” όλους τους εκπαιδευτικούς που στηρίζουν για πολλά χρόνια τη λειτουργία των σχολείων μας παρόλο που η εκπαιδευτική τους προϋπηρεσία στη ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) δεν αναγνωρίζεται στους πίνακες του Υπουργείου Παιδείας, επομένως δεν έχουν και αυτή τη διέξοδο. Το άρθρο 161 “Διενέργεια ατομικής δομημένης συνέντευξης” ζητούμε να καταργηθεί: • Τυπικά δεν υπάρχει ανάλογη διαδικασία που να εφαρμόζεται στο Υπουργείο Παιδείας, δεδομένου ότι η δομημένη συνέντευξη εφαρμόζεται μόνο όταν πρόκειται να αξιολογηθούν τακτικοί εκπαιδευτικοί σε θέσεις ευθύνης και όχι ως προαπαιτούμενο προσόν για διορισμό • Ουσιαστικά η διαδικασία αυτή και μάλιστα από επιτροπή πλήρως ελεγχόμενη από τη Διοίκηση της Δ.ΥΠ.Α. (3μελής 2 ΔΥΠΑ-1ΑΣΕΠ) ακυρώνει τα τυπικά προσόντα και τις διαδικασίες που προβλέπει ο κώδικας δημοσίων υπαλλήλων στις προσλήψεις και στην αξιολόγηση για οριστική τοποθέτηση σε οργανική θέση. Στο άρθρο 163 “Αποκλεισμός από την διαδικασία επιλογής” θα πρέπει να τονιστεί ότι θα αποκλείονται και όσοι έχουν ποινή κατά το σχολικό έτος 2023 – 2024. Στο άρθρο 166 “Μητρώο προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών της Δ.ΥΠ.Α.” Οι παράγραφοι 4 και 5 που αφορούν διαδικασίες δομημένης συνέντευξης για ένταξη στο μητρώο προτείνεται να καταργηθούν, και οι πίνακες να επικαιροποιούνται με βάση τα τυπικά προσόντα ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Προτείνουμε επίσης να υπάρξει πρόβλεψη για υποβολή ενστάσεων και αίτησης θεραπείας κατά των πινάκων του μητρώου. Στο άρθρο 168 “Λοιπές Διατάξεις άρθρο 11Β) Ξενόγλωσσα τμήματα Η διάταξη είναι ασαφής. Ως χώρα μέλος της Ε.Ε., αν πρόκειται για πρόσφυγες, μετανάστες έχουμε υποχρεώσεις που αναφέρονται στο διεθνές δίκαιο. Η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας αποτελεί σημαντικό βήμα ένταξης των αλλοδαπών στην αγορά εργασίας. Οι αλλοδαποί μαθητές πρέπει να γνωρίζουν άριστα την ελληνική γλώσσα για να ανταπεξέρχονται στις απαιτήσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας τόσο στο χώρο του σχολείου όσο και στο χώρο της μαθητείας. Συνεπώς διαφωνούμε με τη συγκεκριμένη διάταξη και ζητούμε να συμπληρωθεί ότι για τα ξενόγλωσσα τμήματα, η εκμάθηση αφορά την ελληνική γλώσσα και όχι γενικώς και αόριστα. Στο άρθρο 169 “Αρμοδιότητα ελέγχου των προγραμμάτων μάθησης σε εργασιακό χώρο” Διαφωνούμε με τη μεταφορά της αρμοδιότητας ελέγχου του προγράμματος μάθησης στον εργασιακό από την σχολική μονάδα στην Επιθεώρηση Εργασίας. Το σχολείο αλληλοεπιδρά με το χώρο εργασίας και αυτό αποτελεί βασική παράμετρο πολλαπλασιαστικής μάθησης για τους μαθητευόμενους και διεργασία μάθησης, που μόνο το σχολείο ως δομή και λειτουργία μπορεί να παρακολουθήσει και να ελέγξει. Η επιθεώρηση εργασίας μπορεί να ελέγχει τις συνθήκες εργασίας και την τήρηση των όρων της σύμβασης μαθητείας κατόπιν υποδείξεων σχολείου, μαθητευομένων εργοδοτών. Συμπερίληψη Διατάξεων. Επιπρόσθετα να συμπεριληφθεί διάταξη με την οποία θα αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία των ωρομίσθιων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών της.Δ.ΥΠ.Α (πρώην Ο.Α.Ε.Δ.) από το Υπουργείο Παιδείας και έτσι θα μπορούν κι αυτοί να εντάσσονται με βάση αυτή την προϋπηρεσία στους πινάκες διοριστέων του Α.Σ.Ε.Π. Τέλος, να συμπεριληφθεί διάταξη με την οποία, οι εκπαιδευτικοί που έχουν θετικές δικαστικές αποφάσεις σε οποιοδήποτε βαθμό της ελληνικής δικαιοσύνης να καταλαμβάνουν κενές οργανικές θέσεις ή να συστήνονται προσωποπαγείς. ΟΜΟΦΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΏΝ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Δ.