• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΑΡΓΥΡΙΑΔΗΣ ΔΚΕ ΚΡΗΤΗΣ' | 18 Φεβρουαρίου 2013, 21:47

    Πρόταση για νέες διατάξεις στο άρθρο 23 του Σ/Ν. Η επιβολή διοικητικών κυρώσεων και η υποβολή μήνυσης ή μηνυτήριας αναφοράς είναι μόνο έμμεσα μέτρα πίεσης ως προς τον εργοδότη. Επίσης, διαπιστώνεται πως εργαζόμενοι που καθυστερούν να προσφύγουν στην Υπηρεσίας για να διεκδικήσουν την αποζημίωση απόλυσης, στερούνται της διαδικασίας των εργατικών διαφορών και αναγκαστικά προσφεύγουν στα δικαστήρια με την άσκηση αγωγής. Ακόμη, όμως, και αν δεν καθυστερήσουν, ο εργοδότης ενδέχεται να κωλυσιεργήσει σκόπιμα για να παρέλθει η προθεσμία προσφυγής στα δικαστήρια. Επίσης, οι εργαζόμενοι φοβούνται κατά τον έλεγχο να δηλώσουν την αλήθεια ως προς π.χ. τις ημέρες και ώρες εργασίας, ενώ αν το κάνουν απολύονται, ενώ η διαδικασία των εργατικών διαφορών ξεκινάει συνήθως από εργαζόμενους που έχουν ήδη αποχωρήσει. Για τον λόγο αυτό επιγραμματικά, προτείνονται τα εξής: 1) Από την υποβολή της αιτήσεως για διενέργεια εργατικής διαφοράς και καθόλη την διάρκεια της διαδικασίας έως και την οριστική λήξη ή ματαίωσή της για οποιονδήποτε λόγο, να διακόπτεται την παραγραφή και η αποσβεστική προθεσμία ασκήσεως των αξιώσεων 2) Το πρακτικό που συντάσσεται και εφόσον περιέχει συμφωνία των μερών για ύπαρξη αξίωσης που μπορεί να εκτελεσθεί αναγκαστικά να αποτελεί εκτελεστό τίτλο σύμφωνα με το άρθρο 904 παράγραφος 2 εδάφιο γ΄ΚΠολΔ. 3) Να καθιερωθεί για ένα χρόνο η ακυρότητα της απόλυσης εργαζομένου, ο οποίος είτε στα πλαίσια εργατικής διαφοράς είτε στα πλαίσια ελέγχου αναφέρει παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας. Τι επιτυγχάνεται. Γενικά, επιτυγχάνεται η ουσιαστική αναβάθμιση της διαδικασίας των εργατικών διαφορών και ενισχύεται ο ρόλος του Σ.ΕΠ.Ε. ως ουσιαστικός θεσμός διαμεσολάβησης. Ειδικότερα: Με το υπ' αρ. (1) επιτυγχάνεται να δίνεται η ευκαιρία και σε εργαζόμενους που βρίσκονται στα όρια της παραγραφής ή της παρέλευσης της αποσβεστικής προθεσμίας να προσφεύγουν στην Υπηρεσία Με το υπ' αρ. (2) επιτυγχάνεται η συντομότερη διεκδίκηση των αξιώσεων δια της αναγκαστικής εκτέλεσεως. Η καθιέρωση του πρακτικού της συμφωνίας ως εκτελεστού τίτλου συνεπάγεται την δυνατότητα μη επιβολής διοικητικής κύρωσης, αφού δεν θα χρειάζεται πλέον ως μέσό πίεσης. Επίσης, μειώνει τον χρόνο διεκδίκησης των συμφωνηθέντων, αφού ο εργαζόμενος δεν χρειάζεται να επιδοθεί σε έναν χρονοβόρο και δαπανηρό δικαστικό αγώνα για να επιτύχει την έκδοση τελεσίδικης δικαστικής απόφασης: Με την κατάθεση του πρακτικού στην γραμματεία του μονομελούς πρωτοδικείου της περιφέρειας, όπου διεξήχθη η διαφορά και την καταβολή ενός παραβόλου π.χ. 1% επί του ύψους της διαφοράς και σε κάθε περίπτωση όχι λιγότερο από 10€ μπορεί ο εργαζόμενος να ξεκινήσει την διαδικασία της αναγκαστικής εκτέλεσης (κατάσχεση κλπ.) Με το υπ' αρ (3) δίνουμε την δυνατότητα στους εργαζόμενους να αποκαλύπτουν την πραγματικότητα στην επιχείρηση χωρίς να φοβούνται την άμεση απόλυσή τους. Τέλος, γίνεται γνωστό πως: Για την υπ' αρ. (1) υπάρχει νομική τεκμηρίωση σε ανάλογη κοινοτική και εθνική νομοθεσία Για την υπ' αρ. (2) υπάρχει νομική τεκμηρίωση σε ανάλογη κοινοτική, εθνική και νομοθεσία άλλης Ευρωπαϊκής χώρας.