• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΑΡΓΥΡΙΑΔΗΣ ΔΚΕ ΚΡΗΤΗΣ' | 19 Φεβρουαρίου 2013, 19:45

    Ως προς το άρθρο 24§4 του Σ/Ν: Σύμφωνα με αυτήν την διάταξη: "4..Το άρθρο 93 του Ν. 4052/2012 (Α΄41) αντικαθίσταται ως ακολούθως: « Άρθρο 93 Καμία κύρωση ή μέτρο δεν επιβάλλεται σύμφωνα με τα άρθρα 85 και 87 χωρίς προηγούμενη κλήτευση του εργοδότη προς παροχή εξηγήσεων. Η κλήση κοινοποιείται πέντε (5) εργάσιμες ημέρες πριν από την ημέρα της ακρόασης . Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις 1 και 2 του άρθρου 6 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 2690/1999 (Α΄ 45). Κατά της απόφασης με την οποία επιβάλλεται διοικητική κύρωση, χωρεί προσφυγή ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου εντός προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την κοινοποίησή της." Το άρθρο 85§§1,3 Ν. 4052/2011 έχει ως εξής: "1.α) Σε περίπτωση παράβασης της απαγόρευσης του άρθρου 79, επιβάλλεται στον εργοδότη, με τη διαπίστωσή της ή την κοινοποίησή της, από τους αρμόδιους Επιθεωρητές Εργασίας του Σ.ΕΠ.Ε., κατά δέσμια αρμοδιότητά τους, χρηματική κύρωση πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ ανά παράνομα απασχολούμενο πολίτη τρίτης χώρας. . Κατά της πράξης επιβολής χρηματικής κύρωσης ασκείται προσφυγή μέσα σε εξήντα (60) ημέρες από την κοινοποίησή της ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου. Μέσα στην ίδια προθεσμία η προσφυγή κοινοποιείται με μέριμνα του προσφεύγοντος και επί ποινή απαραδέκτου στην αρμόδια υπηρεσία του Σ.ΕΠ.Ε.. Η προθεσμία για την άσκηση της προσφυγής και η άσκηση αυτής δεν αναστέλλουν την εκτέλεση της πράξης επιβολής χρηματικής κύρωσης. Η αρμόδια υπηρεσία του Σ.ΕΠ.Ε. βεβαιώνει το ποσό του επιβληθέντος προστίμου. Οι παραπάνω χρηματικές κυρώσεις και τα έξοδα επιστροφής εισπράττονται με τη διαδικασία είσπραξης των δημοσίων εσόδων.". Από την αδιάστικτη διατύπωση των ανωτέρω διατάξεων προκύπτει πως με το άρθρο 24 του Σ/Ν η παράβαση του άρθρου 85 Ν. 4052 θα επιβάλλεται κατόπιν έγγραφων εξηγήσεων (άρα κατ' ενάσκηση διακριτικής ευχέρειας), χωρίς όμως να έχει τροποποιηθεί αναλόγως το άρθρο 85, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μεταξύ των διατάξεων αυτών λογική αντίφαση: Πρόκειται για άσκηση δέσμιας αρμοδιότητας ή διακριτικής ευχέρειας; Επίσης, το άρθρο 24§4 του Σ/Ν προβλέπει διαφορετική διαδικασίας άσκησης προσφυγής από αυτή του άρθρου 85§3 με αποτέλεσμα να υπάρχει και δεύτερη λογική αντίφαση: Πρέπει να κοινοποιηθεί επί ποινή απαραδέκτου στην αρμόδια υπηρεσία του Σ.ΕΠ.Ε. η προσφυγή του άρθρου 24§4; Έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα η άσκηση αυτής; Βεβαιώνεται και από ποιον το ποσό του προστίμου; Τέλος, τι γίνεται με το άρθρο 92 Ν. 4052/2012, όπου και εκεί προβλέπει επιβολή προστίμου κατά δέσμια αρμοδιότητα; "1. Σε περίπτωση μη τήρησης των υποχρεώσεων που προβλέπονται στις περιπτώσεις β΄και γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 80 επιβάλλονται στον εργοδότη οι χρηματικές κυρώσεις που προβλέπονται στη νομοθεσία που διέπει το ελεγκτικό όργανο. Στις περιπτώσεις που ο έλεγχος πραγματοποιείται από το αρμόδιο όργανο του Σ.ΕΠ.Ε. κατά δέσμια αρμοδιότητα αυτού, επιβάλλεται χρηματική κύρωση πεντακοσίων (500) ευρώ για κάθε μια υποχρέωση που δεν έχει τηρηθεί Ως εκ τούτου, προτείνονται τα εξής: α) Αν πρόκειται για άσκηση πλέον διακριτικής ευχέρειας ως προς την επιβολή του προστίμου, προτείνεται η τροποποίηση του άρθρου 85 ως εξής: "περίπτωση παράβασης της απαγόρευσης του άρθρου 79, επιβάλλεται στον εργοδότη, ύστερα από προηγούμενη πρόσκληση για παροχή έγγραφων εξηγήσεων, χρηματική κύρωση πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ ανά παράνομα απασχολούμενο πολίτη τρίτης χώρας.," ενώ στο άρθρο 24§4 να αντικατασταθεί η φράση "με τα άρθρα 85 και 87.." και να αντικατασταθεί με την φράση "με τα άρθρα 87 και 92...". β) Η διάταξη του άρθρου 85§3 Ν. 4052/2012 να παραμείνει ως έχει και το άρθρο 24§4 να έχει παρόμοια διατύπωση ως προς την προθεσμία και διαδικασία άσκησης προσφυγής με εκείνη του άρθρου 85§3 Ν. 4052/2012.