• Σχόλιο του χρήστη 'Αθανασία Ντόβα' | 18 Ιουλίου 2016, 12:56

    Στην παράγραφο 2 του άρθρου 3, δεν διευκρινίζεται ο τρόπος απόκτησης των εσόδων, ως εκ τούτου, εάν αυτά δεν έχουν προκύψει από δωρεά, επιχορήγηση, κλπ, θα έχουν προκύψει από παραγωγή προϊόντων ή παροχή υπηρεσιών και με το δεδομένο ότι δεν υπάρχουν εργαζόμενοι, τίθεται ξεκάθαρα το θέμα της εργασίας από τα μέλη. Μετά από ένα περίπου χρόνο υπηρεσίας στο Μητρώο, έχει υποπέσει στην αντίληψή μου ότι το θέμα της εργασίας από τα μέλη αποτελεί το πλέον γκρίζο θέμα κατά την εφαρμογή του ν. 4019/2011, καθώς στρεβλά πιστεύεται από πολλούς (ή ακόμη χειρότερα εφαρμόζεται;) ότι το ισχύον θεσμικό πλαίσιο επιτρέπει σιωπηρά την ανασφάλιστη εργασία από τα μέλη. Και τούτο λόγω της πρόβλεψης στον ν. 4019/2011 της εφαρμογής του άρθρου 713 επ. Α.Κ., αλλά και της με αριθμ πρωτ. ΔΙΑΣΦ/Φ5/50/604022/16-10-2012 εγκυκλίου του ΟΑΕΕ. Κατά τη γνώμη μου, αυτό δεν ισχύει, καθώς σύμφωνα καταρχήν με το άρθρο 713 επ. Α.Κ.: «Με τη σύμβαση της εντολής ο εντολοδόχος έχει υποχρέωση να διεξαγάγει χωρίς αμοιβή την υπόθεση που του ανέθεσε ο εντολέας». Ο ν. 4019/2011, δηλαδή, δίνει τη δυνατότητα της μη αμειβόμενης εργασίας και όχι της ανασφάλιστης εργασίας. Επίσης, δεν ισχύει και για την ΔΙΑΣΦ/Φ5/50/604022/16-10-2012 εγκύκλιο του ΟΑΕΕ, με την οποία: «…τα μέλη-εταίροι της ΚοινΣΕπ με μόνη την ιδιότητα του μέλους, απαλλάσσονται από κάθε ασφαλιστική υποχρέωση…», δηλαδή, σε καμία περίπτωση δεν απαλλάσσονται από ασφαλιστικές υποχρεώσεις τα μέλη που φέρουν την ιδιότητα του εντολοδόχου. Κατόπιν των παραπάνω αναφερομένων, παρακαλώ για την αλλαγή της διατύπωσης στην παράγραφο 2 στο άρθρο 3, όπου θα αναφέρεται ρητά ότι δεν νοείται ανασφάλιστη εργασία από τα μέλη, με δεδομένο ότι ο νέος νόμος θα πρέπει να ξεκαθαρίζει τις γκρίζες ζώνες που δημιουργήθηκαν κατά την εφαρμογή του ισχύοντος νόμου.