• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΙΧΑΛΗΣ Φ.' | 30 Ιανουαρίου 2020, 19:08

    Το σχέδιο νόμου δυστυχώς χαρακτηρίζεται είναι όχι για το περιεχόμενο των διατάξεων που έχουν τεθεί προς διαβούλευση, αλλά για τις βασικές διεκδικήσεις που δεν περιλαμβάνονται σε αυτό. Κατόπιν τούτου, για να μην πάει χαμένη ακόμη μια ευκαιρία για τον κλάδο, συμμεριζόμενος απόλυτα τις απόψεις - σκέψεις πολλών σχολιαστών που προηγήθηκαν (θα περίμενα πολλούς περισσότερους για να είμαι ειλικρινής) , προτείνω τις ακόλουθες προσθήκες διατάξεων: 1. Η παράγραφος 2α του άρθρου 8 του ν. 4387/2016 να τροποποιηθεί ως εξής: «2α. Ως συντάξιμες αποδοχές για τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους σύνταξης κύριας ασφάλισης εξ ιδίου δικαιώματος, ανικανότητας ή κατά μεταβίβαση λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος μηνιαίων αποδοχών του ασφαλισμένου, κατά την τελευταία δεκαετία ασφάλισής του εφόσον έχει ασφαλιστεί σε κύριο φορέα ασφάλισης μέχρι της ισχύος του παρόντος και καθ’ όλη τη διάρκεια του ασφαλιστικού του βίου για ασφαλισμένους, εφεξής της ισχύος του παρόντος. Ο μέσος αυτός όρος υπολογίζεται ως το πηλίκο της διαίρεσης του συνόλου των μηνιαίων αποδοχών δια των ετών ασφάλισης που αναλογούν, κατά τις ως άνω περιπτώσεις. Ως σύνολο μηνιαίων αποδοχών που έλαβε ο ασφαλισμένος νοείται το άθροισμα των μηνιαίων αποδοχών που υπόκεινται σε εισφορές, κατά το διάστημα ασφάλισης που λαμβάνεται υπόψη, σύμφωνα με τα ως άνω διαλαμβανόμενα. 2. Αναγνώριση πρόσθετης συντάξιμης υπηρεσίας (τριετίας) της παραγράφου 4 του άρθρου 22 του Ν.3865/2010, ως εξής: «Προκειμένου για τα στελέχη των ΕΔ, ο χρόνος πρόσθετης συντάξιμης υπηρεσίας των τριών (3) ετών, που καθορίζεται με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 22 του Ν.3865/2010, αναγνωρίζεται ως συντάξιμος με την καταβολή του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών ασφαλισμένου/ης και εργοδότη, από τους ενδιαφερόμενους. Οι ανωτέρω εισφορές υπολογίζονται επί της αποζημίωσης που λαμβάνεται ως βάση διαμόρφωσης για το Επίδομα Ειδικών Συνθηκών, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4472/2017 (ΦΕΚ 74 Α’) και παρακρατούνται κατά το χρόνο καταβολής του ως άνω επιδόματος, κατ’ ανώτατο όριο για μια τριετία.» 3. Αποκατάσταση των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων που κατετάγησαν τα έτη 1990-92 (παλαιοί ασφαλισμένοι), με την ένταξή τους στις μεταβατικές διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 20 του Ν.3865/2010, επί της βάσης της Αρχής της Αναλογικής Ισότητας, για την αποκατάσταση της Συνταγματικής τάξης και του περί δικαίου αισθήματος. 4. Ο προσδιορισμός του ποσοστού της σύνταξης των στρατιωτικών να γίνεται, όπως προγενέστερα του Ν.4387/2016, επί των συνολικών αποδοχών του βαθμού που φέρουν και με τις οποίες μισθοδοτούνται, κατ’ αντιστοιχία, οι εν ενεργεία στρατιωτικοί (με βάση τα κλιμάκια του Ν.4472/2017), ώστε να επιτευχθεί η επανασύνδεση της σύνταξης με τις αποδοχές ενεργείας, εφόσον ως σύνταξη νοείται η περιοδική παροχή που καταβάλλεται, στο πλαίσιο της ειδικής νομικής σχέσης των στελεχών των ΕΔ με το Κράτος, αντί μισθοδοσίας και ως συνέχεια αυτής, μετά την αποχώρηση από την ενεργό υπηρεσία