• Σχόλιο του χρήστη 'Δημιουργική Συμμαχία Πυροσβεστών Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας' | 1 Φεβρουαρίου 2020, 10:21

    Δημιουργική Συμμαχία Πυροσβεστών Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Θεσσαλονίκη, 31 Ιανουαρίου 2020 ΘΕΜΑ: «Συνταξιοδοτικό Προσωπικού Σωμάτων Ασφαλείας» Γενικές Διαπιστώσεις: Το νομοσχέδιο σωστά προωθεί μέσω του προγράμματος «ΑΤΛΑΣ» (Άρθρο 17. ψηφιακός μετασχηματισμός) την ομογενοποίησα και ηλεκτρονική καταγραφή των δικαιούχων. Στη σωστή κατεύθυνση στρέφεται και για το e-ΕΦΚΑ, επιτυγχάνοντας μικρότερους χρόνους καταβολής των συντάξεων. Μοναδική παρένθεση στο όλο εγχείρημα είναι η διασφάλιση (ρητά) του προσωπικού απορρήτου των υπαλλήλων, για το οποίο υπάρχουν προβληματισμοί (Άρθρο 16. Κεφ. Β). Επίσης, η απλοποίηση για τους ένστολους της διαδικασίας μέσω του ΔΑΥΚ (Δελτίο Ατομικής και Υπηρεσιακής Κατάστασης), είναι μια θετική ενέργεια (Άρθρο 17.3). Αναλυτικές παρατηρήσεις και προτάσεις: Άρθρο 24. 2. α. Ως συντάξιμες αποδοχές για τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους σύνταξης κύριας ασφάλισης εξ ιδίου δικαιώματος, ανικανότητας ή κατά μεταβίβαση λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος μηνιαίων αποδοχών του ασφαλισμένου καθ’ όλη τη διάρκεια του ασφαλιστικού του βίου. Ο μέσος αυτός όρος υπολογίζεται ως το πηλίκο της διαίρεσης του συνόλου των μηνιαίων αποδοχών δια του συνολικού χρόνου ασφάλισής του. Ο χρόνος υπολογισμού των αποδοχών να υπολογίζεται με το μέσο όρο της τελευταίας δεκαετίας και όχι όλων των ετών εργασίας. Άρθρο 24. β. Για το χρόνο ασφάλισης που αναγνωρίζεται πλασματικά, κατόπιν καταβολής του προβλεπόμενου ποσού εξαγοράς, ως συντάξιμες αποδοχές ορίζεται το ποσό που θα αποτελούσε τον ασφαλιστέο μηνιαίο μισθό-εισόδημα αν εκλαμβανόταν ως μηνιαία εισφορά το ποσό που καταβλήθηκε για την εξαγορά κάθε μήνα ασφάλισης. Η πλασματική 5ετία είναι δεδουλευμένη εργασία και όχι αναγνώριση διπλάσιου χρόνου, για τα Σώματα Ασφαλείας. Κατά συνέπεια, αφενός δεν πρέπει να χρεώνεται καθόλου, αφετέρου, πρέπει να λογίζεται συνταξιοδοτικά ως ποσό που αφορά τον μέσο όρο των ετών εργασίας. Να δοθεί το δικαίωμα σε υπαλλήλους (3ετείς αλλά και 5ετείς) να αναγνωρίσουν τα χρόνια αυτά χωρίς χρονικούς περιορισμούς. Επαναφορά του Νόμου Κονδύλη. Το Νομοσχέδιο του Κατρούγκαλου το είχε άδικα καταργήσει. Σύμφωνα λοιπόν, με τα προβλεπόμενα στο Π.Δ 169/2007, «Κώδικας Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων» και κατ’ επέκταση του Α.Ν. 1854/51 (εξ ου και τα 3 χρόνια του Κονδύλη) και συγκεκριμένα στο άρθρο 42 παράγραφος 3, …η σύνταξη των μόνιμων Ανθυπασπιστών και οπλιτών των Ένοπλων Δυνάμεων, της Χωροφυλακής και του Λιμενικού Σώματος της Αστυνομίας Πόλεων, καθώς και αυτών που δεν εξομοιώνονται με ορισμένους βαθμοφόρους του στρατεύματος στρατιωτικών νοσοκόμων, προσαυξάνεται κατά 3/35 του μηνιαίου συντάξιμου μισθού τους, εφόσον έχουν συμπληρώσει 20ετή πραγματική συντάξιμη υπηρεσία. Η προσαύξηση αυτή, παρέχεται με τις ίδιες προϋποθέσεις και στους υπαλλήλους του Πυροσβεστικού Σώματος από το βαθμό του Πυρονόμου και κάτω. Να εξαιρεθεί ο χρόνος στράτευσης από τα διπλά χρόνια και να μην χρεώνεται στους υπαλλήλους των Σωμάτων Ασφαλείας, εφόσον πρόκειται για υποχρεωτικό προσόν για την εισαγωγή τους στο Σώμα. Άρθρο 24. 8.5 πίνακες. Το ποσοστό αναπλήρωσης πρέπει να φτάνει το 5% στα 40 συντάξιμα χρόνια. Από τα 40+ χρόνια πρέπει να παραμείνει στο 2% για κάθε επιπλέον χρόνο. Το συνολικό ποσοστό αναπλήρωσης εν ολίγοις πρέπει να φτάνει από το 42,8% (ή 50%) στο 65%. Στο πλαίσιο της συνταγματικής ισότητας των πολιτών δεν μπορεί να καταβάλλεται διαφορετική σύνταξη σε πολίτες που έχουν συνταξιοδοτηθεί πριν από το νόμο 4387/2016 από αυτούς που συνταξιοδοτούνται μετά, σειρές 1990 – 1992 (κατηγορία παλαιών ασφαλισμένων). Το ύψος της σύνταξης παλαιών και νέων συνταξιούχων δεν πρέπει να διαφέρει όταν υφίστανται οι ίδιες προϋποθέσεις (ασφαλιστικά έτη και καταβαλλόμενες εισφορές). Μειώνοντας το ποσοστό ανταποδοτικότητας από 2.00% σε 0,5%, μειώνεται η σύνταξή τους από 30% έως 50% σε σχέση με το ισχύον συνταξιοδοτικό σύστημα. Σε οικονομικά μεγέθη παρατηρείται μείωση από 300 έως 600 ευρώ το μήνα μεσοσταθμικά. (Στελέχη τα οποία υπηρετούν σε Υπηρεσίες όπως είναι η ΕΜΑΚ ή των Εναέριων Μέσων του Σώματος). Παράδειγμα 1 με Νόμο Κατρούγκαλου Υπάλληλος με 40 χρόνια υπηρεσίας από τα οποία τα 25 τελευταία ως δύτης που υπηρετεί στην ΕΜΑΚ (διπλάσιος χρόνος), έχει έως σήμερα 40χρόνια + 25 διπλα = 65 χρόνια συντάξιμης υπηρεσίας. Έτσι εάν αποφασίσει να συνταξιοδοτηθεί πριν την 30-9-2019, σύμφωνα με τον νόμο ν.4387/2016 ( Κατρούγκαλου πίνακας 1) θα πάρει ποσοστό αναπλήρωσης 42,8% για τα πρώτα 40 χρόνια και 25 *2%=50% για τα υπόλοιπα 25. Δηλαδή 42,8% + 50% = 92,8% αναπλήρωση επί των συντάξιμων αποδοχών. Αν δηλαδή ο Μ.Ο. συντάξιμων αποδοχών είναι 2000 ευρώ θα λάβει 2000*92,8%=1856,00 ευρώ. Παράδειγμα 2 με Νέο Νόμο Βρούτση Στην αντίθετη περίπτωση με υπολογισμό και σύμφωνα με το προς ψήφιση νομοσχέδιο (πίνακας 2) θα πάρει ποσοστό αναπλήρωσης 50,01% για τα πρώτα 40 χρόνια και (25 χρόνια *0,5% ) =12,5% για τα υπόλοιπα 25. Δηλαδή 50%+12,5%= 62,5% αναπλήρωση επί των συντάξιμων αποδοχών. Αν δηλαδή ο Μ.Ο. συντάξιμων αποδοχών είναι 2000 ευρώ θα λάβει 2000*62,5%=1250,00 ευρώ. Παρατηρούμε δηλαδή ότι για τον ίδιο άνθρωπο υπάρχει μια πολύ μεγάλη μείωση της τάξεως των 606,00 ευρώ παρότι έχει καταβάλει πολύ μεγάλες εισφορές δηλαδή 25χρονια *12 μήνες* 6,67% επί των μεικτών αποδοχών. Αρκετά μεγάλο ποσόν συν το 13,33% του εργοδότη. Άρθρο 25. 2β. Από 1.1.2019, αν το καταβαλλόμενο ποσό των συντάξεων αυτών είναι μεγαλύτερο εκείνου που προκύπτει από τον υπολογισμό τους σύμφωνα με την παράγραφο 1, το επιπλέον ποσό εξακολουθεί να καταβάλλεται στον δικαιούχο, συμψηφιζόμενο κατ` έτος και μέχρι την πλήρη εξάλειψή του, με την εκάστοτε αναπροσαρμογή των συντάξεων, όπως αυτή προκύπτει κατ` εφαρμογή της παραγράφου 4, όπως ισχύει. γ. Αν το καταβαλλόμενο ποσό των συντάξεων είναι μικρότερο από αυτό που προκύπτει από τον υπολογισμό τους βάσει της παραγράφου 1, τότε αυτό προσαυξάνεται, από την 1.1.2019, κατά 1/5 της διαφοράς σταδιακά και ισόποσα εντός πέντε (5) ετών. Από τις διατάξεις αυτές προκύπτει ότι οποιαδήποτε αύξηση της σύνταξης, λόγω αναπροσαρμογής, ως υποχρέωση συμμόρφωσης με το ΣτΕ, θα δοθεί υπό μορφή προσωπικής διαφοράς. Σε περίπτωση που ο ασφαλισμένος υπέβαλλε αίτηση μετά τις 12/5/2016 και είχε ήδη κατοχυρώσει και θεμελιώσει το συνταξιοδοτικό του δικαίωμα πριν την ημερομηνία αυτή σύμφωνα με τη γενική αρχή περί ασφάλειας δικαίου, ο ασφαλιστικός φορέας υποχρεούται να εφαρμόσει αυτεπαγγέλτως τις ευμενέστερες προϋποθέσεις, είτε είναι νεότερες είτε παλαιότερες. Άρθρο 26. Το νομοσχέδιο διατηρεί την στρέβλωση του νόμου Κατρούγκαλου, για τον συνυπολογισμοί διαδοχικής ασφάλισης. Πολλοί συνάδελφοι πυροσβέστες έχουν ένσημα οδηγού στον ιδιωτικό τομέα, που πληρώθηκαν με μεγαλύτερες εισφορές. Το νομοσχέδιο δεν τα λαμβάνει υπόψη με αποτέλεσμα να μειώνεται η ανταποδοτική σύνταξη που δικαιούνται. Άρθρο 27. Το άρθρο 20 του ν. 4387/2016 αντικαθίσταται ως ακολούθως: «Άρθρο 20. Απασχόληση συνταξιούχων α. Στους εξ ιδίου δικαιώματος συνταξιούχους του Ε.Φ.Κ.Α., οι οποίοι έχουν ήδη αναλάβει η αναλαμβάνουν από της δημοσιεύσεως του νόμου εργασία ή αποκτούν ιδιότητα ή δραστηριότητα υποχρεωτικώς υπακτέα στην ασφάλιση του Ε.Φ.Κ.Α., οι ακαθάριστες συντάξεις κύριες, επικουρικές και προσυνταξιοδοτικές παροχές καταβάλλονται μειωμένες σε ποσοστό 30% για όσο χρονικό διάστημα απασχολούνται ή διατηρούν την ιδιότητα ή την δραστηριότητα. Να δύναται στους συνταξιούχους που επιθυμούν να εργαστούν στον ιδιωτικό ή τον δημόσιο τομέα, χωρίς να χάνουν από την μηνιαία σύνταξή τους. Παράλληλα, να είναι απαλλαγμένο το ημερομίσθιό τους από κρατήσεις για περίθαλψη, σύνταξη κ.α. από την στιγμή που αυτά τα ποσά έχουν ήδη παρακρατηθεί, τα προηγούμενα χρόνια. Θα καταβάλλουν όμως, τις καθορισμένες από τον Νόμο φορολογικές εισφορές. Με αυτό τον τρόπο συνταξιούχοι των Σωμάτων, θα μπορούν να εργαστούν στις Υπηρεσίες από τις οποίες προήλθαν, κάτω από προϋποθέσεις, απασχολούμενοι σε γραφεία ή σε δευτερεύοντα καθήκοντα (μη μάχιμα). Έτσι, θα γίνει εξοικονόμηση χρημάτων αφού θα είναι απαλλαγμένος ο εργοδότης και ο εργαζόμενος από εισφορές. Αυτά εφαρμόζεται στο εξωτερικό (Γερμανία) χρόνια τώρα, ενισχύοντας έτσι οικονομικά τον συνταξιούχο. Με εκτίμηση Τα Μέλη της Δημιουργικής Συμμαχίας Πυροσβεστών Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.