• Σχόλιο του χρήστη 'Αθανάσιος Μαγλαράς' | 5 Φεβρουαρίου 2020, 20:51

    Αξιότιμε κύριε Υπουργέ Από τα ποσοστά αναπλήρωσης ανά έτος, όπως παρουσιάζονται στους σχετικούς πίνακες του άρθρο 24 παράγραφος 5 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, προκύπτει το διάγραμμα 1, όπου παρουσιάζονται παραστατικά και από κοινού για σύγκριση τα ποσοστά του νόμου 4387/16 (Κατρούγκαλου) και τα ποσοστά του νέου νομοσχεδίου, καθώς και η μεταξύ τους διαφορές. Αξιότιμε κύριε Υπουργέ Από τα ποσοστά αναπλήρωσης ανά έτος, όπως παρουσιάζονται στους σχετικούς πίνακες του άρθρο 24 παράγραφος 5 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου προκύπτει ότι: α) Το ποσοστό αναπλήρωσης ανά έτος του νόμου 4387/16 αυξάνεται με ομαλό ρυθμό μέχρι τα 40 συντάξιμα χρόνια και μετά μένει σταθερό στο ανώτατο ποσοστό 2%. β) Με το νέο νομοσχέδιο ενώ το ποσοστό αυξάνεται με μεγαλύτερο σχετικά ρυθμό από τα 30 μέχρι τα 40 συντάξιμα χρόνια, μετά τα 40 χρόνια μειώνονται απότομα. Για όσους έχουν 30 έως 40 συντάξιμα χρόνια υπάρχουν αυξήσεις στα ποσοστά ανά έτος από 0,55% έως 0,91%, ενώ σε όσους έχουν περισσότερα από 40 χρόνια το ποσοστό αναπλήρωσης ανά έτος μειώνεται απότομα κατά 1,5% (δηλαδή από 2% γίνεται 0,5%). Αυτό στερείται αντικειμενικής λογικής, αποτελεί άνιση μεταχείριση σε βάρος συνταξιούχων με περισσότερα συντάξιμα χρόνια και είναι πολλαπλά άδικο για όσους έχουν πάνω από 40 συντάξιμα χρόνια διότι: 1) Όσοι έχουν πάνω από 40 συντάξιμα χρόνια πλήρωσαν και αναλογικά περισσότερες ασφαλιστικές εισφορές. 2) Η μεγάλη πλειοψηφία από αυτούς συνταξιοδοτήθηκε σε ηλικία πάνω από 65 ετών, ενώ είχαν τη δυνατότητα να συνταξιοδοτηθούν πολύ νωρίτερα, με συνέπεια να επιβαρύνουν τα ταμεία λιγότερα χρόνια, διότι είναι μειωμένος ο συνταξιοδοτικός βίος (σύμφωνα με το προσδόκιμο όριο ζωής), ενώ είναι σημαντικά αυξημένος ο εργασιακός βίος. 3) Οι περισσότεροι από αυτούς και ιδιαίτερα αυτοί που έχουν πολύ περισσότερα από 40 χρόνια (43,44, 45 κλπ) συνταξιοδοτήθηκαν μετά το 2010, με αποτέλεσμα να έχουν χάσει το 38-55% του εφάπαξ και να έχουν πάρει μόνο περικομμένες συντάξεις σε σχέση με εκείνους που συνταξιοδοτήθηκαν πριν το 2010, λόγω των μνημονιακών περικοπών συντάξεων και μισθών του 2011, αλλά κυρίως του 2012, οι οποίες ως γνωστόν έκαναν μεγαλύτερες περικοπές στις μεγαλύτερες συντάξεις και άρα και στις συντάξεις αυτών που είχαν περισσότερα συντάξιμα χρόνια. Αυτό θα μπορούσαν να το είχαν αποφύγει αν είχαν επιλέξει να συνταξιοδοτηθούν νωρίτερα. Δημιουργείται η αίσθηση ότι αδικούνται ή ίσως και τιμωρούνται όσοι επέλεξαν να εργαστούν περισσότερα χρόνια. 4) Πιστεύω ότι για λόγους δικαιοσύνης θα έπρεπε να καθιερωθεί ένας συντελεστής σχετικός με την ηλικία συνταξιοδότησης του καθενός. Ένας τέτοιος συντελεστής, θα αποκαθιστούσε μερικώς την αδικία που έγινε σε όσους συνταξιοδοτήθηκαν σε μεγάλη ηλικία ενώ θα μπορούσαν να είχαν φύγει νωρίτερα. 5) Το συνολικό ποσοστό αναπλήρωσης για κάποιον που είχε πάνω από 43 συντάξιμα χρόνια ήταν πάνω από 90% (όπως στη δική μου περίπτωση). Τώρα με το νέο νομοσχέδια το σύνολο του ποσοστού που προκύπτει από το ανταποδοτικό μέρος, αλλά και την εθνική σύνταξη είναι αρκετά μικρότερο, ανάλογα με τις συντάξιμες αποδοχές.