• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΡΗΣΤΟΣ ΖΑΒΡΑΚΑΣ' | 6 Φεβρουαρίου 2020, 21:31

    Άρθρο 24 Αξιότιμε κύριε Υπουργέ Από τα ποσοστά αναπλήρωσης ανά έτος, όπως παρουσιάζονται στους σχετικούς πίνακες του άρθρο 24 παράγραφος 5 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, προκύπτει ότι: α) Το ποσοστό αναπλήρωσης ανά έτος του νόμου 4387/16 αυξάνεται με ομαλό ρυθμό μέχρι τα 40 συντάξιμα χρόνια και μετά μένει σταθερό στο ανώτατο ποσοστό 2%. β) Με το νέο νομοσχέδιο ενώ το ποσοστό αυξάνεται με μεγαλύτερο σχετικά ρυθμό από τα 30 μέχρι τα 40 συντάξιμα χρόνια, μετά τα 40 χρόνια μειώνονται απότομα. Για όσους έχουν 30 έως 40 συντάξιμα χρόνια υπάρχουν αυξήσεις στα ποσοστά ανά έτος από 0,55% έως 0,91%, ενώ σε όσους έχουν περισσότερα από 40 χρόνια το ποσοστό αναπλήρωσης ανά έτος μειώνεται απότομα κατά 1,5% (δηλαδή από 2% γίνεται 0,5%). Αυτό στερείται αντικειμενικής λογικής, αποτελεί άνιση μεταχείριση σε βάρος συνταξιούχων με περισσότερα συντάξιμα χρόνια και είναι πολλαπλά άδικο για όσους έχουν πάνω από 40 συντάξιμα χρόνια διότι: 1) Όσοι έχουν πάνω από 40 συντάξιμα χρόνια πλήρωσαν και αναλογικά περισσότερες ασφαλιστικές εισφορές. 2) Η μεγάλη πλειοψηφία από αυτούς συνταξιοδοτήθηκε σε ηλικία πάνω από 65 ετών, ενώ είχαν τη δυνατότητα να συνταξιοδοτηθούν πολύ νωρίτερα, με συνέπεια να επιβαρύνουν τα ταμεία λιγότερα χρόνια, διότι είναι μειωμένος ο συνταξιοδοτικός βίος (σύμφωνα με το προσδόκιμο όριο ζωής), ενώ είναι σημαντικά αυξημένος ο εργασιακός βίος. 3) Πιστεύω ότι για λόγους δικαιοσύνης θα έπρεπε να καθιερωθεί ένας συντελεστής σχετικός με την ηλικία συνταξιοδότησης του καθενός. Ένας τέτοιος συντελεστής, θα αποκαθιστούσε μερικώς την αδικία που έγινε σε όσους συνταξιοδοτήθηκαν σε μεγάλη ηλικία ενώ θα μπορούσαν να είχαν φύγει νωρίτερα. 4) Το συνολικό ποσοστό αναπλήρωσης για κάποιον που είχε πάνω από 43 συντάξιμα χρόνια ήταν πάνω από 90% (όπως στη δική μου περίπτωση). Τώρα με το νέο νομοσχέδια το σύνολο του ποσοστού που προκύπτει από το ανταποδοτικό μέρος, αλλά και την εθνική σύνταξη είναι αρκετά μικρότερο, ανάλογα με τις συντάξιμες αποδοχές.