• Σχόλιο του χρήστη 'Χαρά Γαλανού' | 3 Σεπτεμβρίου 2021, 00:37

    Στο υπό στοιχείο (β) του άρθρου 1, θα ήθελα να δω να εντάσσονται και οι Δομές Παιδικής Προστασίας-Φιλοξενίας (;) ανηλίκων Γερμανών που λειτουργούν στην χώρα μας ήδη από το 1988 με εισήγηση και πρωτοβουλία των Γερμανικών Αρχών (!) ώστε και αυτές να αδειοδοτούνται, να λειτουργούν, να επαληθεύεται η καταλληλότητα και η ασφάλεια των χώρων τους, να πιστοποιούνται και να εποπτεύονται υπό τους ίδιους ακριβώς όρους με τα ημεδαπά Πλαίσια Παιδικής Προστασίας. Στο υπό στοιχείο (γ) του άρθρου 1, η ιδέα της συγκέντρωσης και καταγραφής των αναφορών περιστατικών κακοποίησης ανηλίκων μόνο ως θετική μπορεί να ιδωθεί. Ωστόσο προβληματίζει η εκ των έσω διαδικασία εξυγίανσης ενός Φορέα Παιδικής Προστασίας. Δεν νομίζω ότι είναι εύκολο ένα φυσικό πρόσωπο που ήδη υπηρετεί σε μια δομή να ασκεί έναν ελεγκτικό ρόλο απλούστατα διότι εάν ήταν τόσο εύκολο όλες οι καταγγελίες κακοποίησης ανηλίκων μέσα στη Δομή θα έφταναν στο φώς χωρίς να υπάρχει ανάγκη πρόβλεψης και θέσπισης του ρόλου του Υπευθύνου Προστασίας Ανηλίκων. Επίσης, σε αντίστοιχες ατυχείς περιπτώσεις διάπραξης κακοποιητικών πρακτικών και συμπεριφορών μέσα στα Ιδρύματα, η απροθυμία των Διοικήσεων να δράσουν προς το συμφέρον των παιδιών έχει, στην πλειοψηφία τους, αποδείξει το επιζήμιο της καθυστέρησης για την ψυχική και συναισθηματική υγεία των ανηλίκων. Ο εποπτικός και καταγγελτικός μηχανισμός θα πρέπει να είναι εξωτερικός και να εγγυάται και να διαφυλάττει το απόρρητο της διαδικασίας είτε οι καταγγελίες είναι ανώνυμες είτε επώνυμες. Επίσης οι καταγγελίες θα πρέπει να προέρχονται και από τα ίδια τα παιδιά εάν έχουν θεσπισθεί και εισαχθεί εκείνοι οι μηχανισμοί διατύπωσης και υποβολής παραπόνων μέσα στις Δομές Παιδικής Προστασίας που να ενθαρρύνουν και να εγγυώνται τη συμμετοχή και την ακρόαση των παιδιών στις διαδικασίες. Σε αυτήν την προϋπόθεση εμμένει σταθερά στις τελευταίες Εκθέσεις και Συστάσεις του το Συμβούλιο της Ευρώπης.