• 5. Άρθρο 31 «Καθολική εφαρμογή του προγράμματος Προσωπικού Βοηθού για Άτομα με Αναπηρία» -Ο τίτλος του άρθρου να τροποποιηθεί ως ακολούθως: «Άρθρο 31 – Καθολική Εφαρμογή της Υπηρεσίας Προσωπικού Βοηθού για Άτομα με Αναπηρία». -Οι παρ. 1 και 2 να τροποποιηθούν/συμπληρωθούν ως ακολούθως: «1. Τα συγκεντρωτικά στοιχεία, τα καταγραφέντα προβλήματα, τα εξαχθέντα συμπεράσματα και οι σχετικές εισηγήσεις από την υλοποίηση του πιλοτικού προγράμματος του άρθρου 30 υποβάλλονται από τη Γενική Γραμματεία Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας και τη Διεύθυνση Αναπηρικών Επιδομάτων και Οικονομικών Ενισχύσεων της Γενικής Διεύθυνσης Παροχών του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) στον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την αξιολόγησή τους ενόψει της καθολικής εφαρμογής της Υπηρεσίας. Η καθολική εφαρμογή της Υπηρεσίας χρηματοδοτείται από εθνικούς και ενωσιακούς πόρους. Οι αναγκαίες πιστώσεις προέρχονται από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και για τον σκοπό αυτό επιχορηγείται ο ΟΠΕΚΑ. 2. Κατόπιν της αξιολόγησης της παρ. 1, με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και των κατά περίπτωση συναρμόδιων Υπουργών, και σε συνεργασία με την Ε.Σ.Α.μεΑ., εξειδικεύεται το περιεχόμενο του προγράμματος του Προσωπικού Βοηθού του άρθρου 27 και καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις απόκτησης της ιδιότητας αυτής, οι όροι εργασίας και ασφάλισής του, ο τρόπος κατάρτισης του μητρώου Παρόχων Υπηρεσίας Προσωπικού Βοηθού για Άτομα με Αναπηρία, το περιεχόμενο της υπηρεσίας του Προσωπικού Βοηθού, η διαδικασία επιλογής των υποψήφιων δικαιούχων και αξιολόγησης των αναγκών για τη χορήγηση της υπηρεσίας του Προσωπικού Βοηθού, η διαδικασία ένστασης των αιτούντων, τα κριτήρια αξιολόγησης και προτεραιοποίησης των υποψήφιων δικαιούχων, καθώς και τα προς τούτο εργαλεία, οι όροι και οι προϋποθέσεις παροχής της υπηρεσίας του Προσωπικού Βοηθού, οι αρμόδιοι φορείς και υπηρεσίες, ο έλεγχος και η εποπτεία της παρεχόμενης υπηρεσίας, οι προδιαγραφές λειτουργίας των υποστηρικτικών πληροφοριακών συστημάτων, καθώς και κάθε άλλο ειδικό, τεχνικό και λεπτομερειακό θέμα για την υλοποίησή του». -Να προστεθεί νέα παρ. 3 ως ακολούθως: «3. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων συστήνεται Επιτροπή Παρακολούθησης και Αξιολόγησης της πορείας εφαρμογής της Υπηρεσίας του Προσωπικού Βοηθού για τα Άτομα με Αναπηρία, στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι του Υπουργείου, της Ε.Σ.Α.μεΑ…….. Στην Επιτροπή δεν μπορούν να συμμετέχουν άτομα που δραστηριοποιούνται στον τομέα Παροχής Υπηρεσιών Προσωπικού Βοηθού για Άτομα με Αναπηρία». Αιτιολόγηση: Για τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας αυτού του νέου και καινοτόμου θεσμού απαιτείται η συνεχής παρακολούθηση και αξιολόγησή του από Επιτροπή Παρακολούθησης, στην οποία πρέπει να διασφαλίζεται η συμμετοχή εκπροσώπων του αναπηρικού κινήματος, όπως άλλωστε η παρ. 3 του άρθρου 4 «Γενικές Υποχρεώσεις» της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες επιβάλλει. Ο προτεινόμενος περιορισμός στη συμμετοχή στην Επιτροπή Παρακολούθησης και Αξιολόγησης εξασφαλίζει την αποφυγή σύγκρουσης συμφερόντων.