• Σχόλιο του χρήστη 'Ζαχαριάδης Ανδρέας' | 16 Μαρτίου 2022, 19:51

    Α) Στο νομοσχέδιο δεν παρουσιάζεται διαφοροποίηση μεταξύ των όρων "άνεργος" και "αναζητών/ούσα εργασία". Έτσι οι δύο όροι φαίνεται να ταυτίζονται στη συλλογιστική του νομοθέτη. Έτσι έχουμε το εξής πρόβλημα: -> Ο ορισμός αναζητούντων εργασία (που στο συλλογισμό του νομοθέτη ταυτίζεται με τον ορισμό του ανέργου) της παρ. αδ "είναι ήδη εργαζόμενος και επιθυμεί να αναζητήσει διαφορετική θέση είτε στην επιχείρηση που εργάζεται είτε σε άλλη επιχείρηση" αντιτίθεται στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 1897/2000 και ως εκ τούτου καθίσταται άκυρος και πρέπει να αφαιρεθεί ή να προσδιοριστούν με διακριτό τρόπο οι έννοιες άνεργος/η και αναζητών/ούσα εργασία. Β)Στον προσδιορισμό της "κατάλληλης εργασίας" του αρ. 17 του παρόντος νομοσχεδίου, σε σχέση με τον προηγούμενο προσδιορισμό -όπως αυτός προέκυπτε από την απόφαση ΔΣ ΟΑΕΔ (Φ. 1236/Β/4-4-2018) απουσιάζουν τα στοιχεία i) το ύψος της αμοιβής όπως αυτό είχε καθοριστεί στο Ατομικό Σχέδιο Δράσης. ii)Ο προσδιορισμός της ¨"γεωγραφικής περιοχής" σε χιλιομετρικές αποστάσεις. iii) Η ύπαρξη συγκοινωνιακού δικτύου και η μέτρηση της απόστασης με ώρες iv)Οι σωματική καταλληλότητα του ανέργου σε σχέση με την άσκηση της εργασίας v)Τα ωράρια εργασίας σε σχέση με τις υποχρεώσεις του ανέργου (λ.χ. φροντίδα εξαρτώμενων μελών κτλ) -> Η αφαίρεση των παραπάνω από τον προσδιορισμό της κατάλληλης εργασίας δεν φαίνεται να προάγουν την βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών και την προάσπιση της ομαλής οικογενειακής ζωής. Ως εκ τούτου η παραπάνω παράγραφος αντικρούει στη φιλοσοφία του Συντάγματος και των Ευρωπαϊκών Οδηγιών και Κανονισμών και πρέπει να εμπλουτιστεί με τα παραπάνω στοιχεία Γ) Στον προσδιορισμό της "αναζήτησης εργασίας" έχει αφαιρεθεί όλο το περιεχόμενο της απόφασης ΔΣ ΟΑΕΔ (Φ. 1236/Β/4-4-2018)το οποίο ήταν μια μεταφορά στην διοικητική πράξη του Ευρωπαϊκού κανονισμού 1897/2000 σύμφωνα με τα οποία η αναζήτηση εργασίας αποδεικνύεται από πράξεις όπως: i) Επαφή με δημόσιο γραφείο απασχόλησης με σκοπό την εξεύρεση εργασίας. ii) Αποστολή αίτησης πρόσληψης απευθείας σε εργοδότες. iii) Επαφή με ιδιωτικό γραφείο ευρέσεως εργασίας κ.λπ. με σκοπό την εξεύρεση εργασίας. iv) Διερεύνηση προοπτικών εργασίας μέσω συνδικάτων, επιμελητηρίων κ.λπ. v) Δημοσίευση έντυπων ή ηλεκτρονικών αγγελιών ή ανταπόκριση σε αγγελίες. vi) Συμμετοχή σε δοκιμασία, διαγωνισμό ή συνέντευξη που στοχεύει σε πρόσληψη. vii) Συμμετοχή σε προγράμματα συμβουλευτικής, επαγγελματικής κατάρτισης, ανάληψης επιχειρηματικών πρωτοβουλιών ή σε άλλες δράσεις ανάπτυξης επιχειρηματικών δεξιοτήτων. viii) Ενέργειες για την εξασφάλιση επαγγελματικών αδειών, άλλων αδειών ή χρηματοδοτικών πόρων στο πλαίσιο ανάληψης επιχειρηματικών πρωτοβουλιών ή άλλων δράσεων ανάπτυξης επιχειρηματικών δεξιοτήτων. -> Η αφαίρεση των στοιχείων αυτών από το νομοσχέδιο αντιτίθεται στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 1897/2000 και ως εκ τούτου καθίσταται άκυρος και πρέπει να εμπλουτιστεί.