• Σχόλιο του χρήστη 'Ζαχαριάδης Ανδρέας' | 21 Μαρτίου 2022, 13:09

    Α) Από την παράγραφο 1α, δεν προβλέπεται η χορήγηση των επιδομάτων/βοηθημάτων του ΟΑΕΔ που απορρέουν από τον ν. 1836/89 (αποφυλακισμένων, επίσχεσης εργασιών εργοδότη, διαθεσιμότητας, τρίμηνης παραμονής στα μητρώα ανέργων και μετά τη λήξη τακτικής επιδότησης). Δεδομένων: i. Της αναγκαιότητας οικονομικής βοήθειας ως μέτρο κοινωνικής επανένταξης που συμβάλλει στην εργασιακή επανένταξη των αποφυλακισμένων ii. Της πιθανής αναστάτωσης από την απότομη οικονομική διαφοροποίηση που προκαλείται από την επίσχεση εργασιών και τη βίαιη διαθεσιμότητα εργαζομένων iii. Των ήδη πολύ αυστηρών οικονομικών κριτηρίων (αυστηρότερων του άρθρου 2 της απόφασης υπό στοιχεία A. 1243/15.11.2021 (Β’ 5298)) που αφορούν το Ειδικό βοήθημα μετά την τρίμηνη παραμονή στο μητρώο ανέργων και το Ειδικό βοήθημα μετά τη λήξη της τακτικής επιδότησης ανεργίας iv. Της αναγκαιότητας οικονομικής βοήθειας ως εργαλείο για την επανένταξη των ανέργων στην αγορά εργασίας → Κρίνεται απαραίτητη η συνέχιση των βοηθημάτων αυτών και προτείνεται η προσθήκη τους στην παράγραφο 1α. Β) Τα επιδόματα και βοηθήματα στα οποία αναφέρεται η παράγραφος 4ε του άρθρου 3 και τα οποία δεν απαιτούσαν σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία διατήρηση δελτίου ανεργίας όπως η Ειδική Παροχή Προστασίας της Μητρότητας, το Συμπληρωματικό Επίδομα Μητρότητας, Ειδικά Εποχικά Βοηθήματα και άλλα βοηθήματα ειδικών εποχικών κλάδων καθώς και το επίδομα Αφερεγγυότητας είναι απαραίτητο να προστεθούν στο Άρθρο 20 σε μια νέα παράγραφο η οποία θα κατοχυρώνει τη διατήρηση της παροχής των βοηθημάτων αυτών τα οποία κρίνονται ως απαραίτητα για τη διατήρηση της ομαλής κοινωνικής και οικογενειακής ζωής. Γ) Το καταρτισμένο προσωπικό Εργασιακών Συμβούλων του ΟΑΕΔ είναι σε θέση να παρέχει υπηρεσίες εξατομικευμένης συμβουλευτικής και υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού. Οι συμβουλευτικές υπηρεσίες που προσφέρονται από τον ΟΑΕΔ γίνεται από υπαλλήλους που είναι κάτοχοι στην πλειοψηφία τους μεταπτυχιακών ή διδακτορικών τίτλων πάνω στο αντικείμενο με πολλά έτη σχετικής προϋπηρεσίας. Κατά συνέπεια η προώθηση της συμβουλευτικής σε ιδιωτικά κέντρα με μη πιστοποιημένους συμβούλους εργασίας καθίσταται κοστοβόρα και αμφίβολων ποιοτικών αποτελεσμάτων. → Προτείνεται η αντικατάσταση στην παράγραφο 1γ του όρου “προώθηση” με τον όρο “παροχή” Δ) Οι πράξεις που αφορούν την υποστήριξη των Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων υπερβαίνουν τα όρια της εξατομικευμένης συμβουλευτικής. Η επικοινωνία με τον εργοδότη, ο έλεγχος της επιχείρησης κτλ αποτελούν υπηρεσίες που παρέχουν τα Γραφεία ΕΚΟ του ΟΑΕΔ και θα πρέπει να περάσουν και στη ΔΥΠΑ. Εάν δε υπάρχει πρόβλεψη για ημι-υποστηριζόμενη εργασία ή υποστηριζόμενη εργασία από τα γραφεία ΕΚΟ θα πρέπει να καταγραφεί στο άρθρο 20 → Προτείνεται ο εμπλουτισμός του άρθρου με τις ειδικές υπηρεσίες που παρέχουν τα Γραφεία Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων και σχετίζονται με τη διαδικασία επιτυχούς σύζευξης Ε) Ο ΟΑΕΔ κατέχει επίσης ένα υψηλά ειδικευμένο προσωπικό Εργασιακών Συμβούλων Εργοδοτών (επίσης με κατοχή μεταπτυχιακού διπλώματος στην πλειοψηφία τους και μακρά προϋπηρεσία πάνω στο αντικείμενο). Οι σύμβουλοι παρέχουν υπηρεσίες που αφορούν συμβουλευτική επιχειρηματικότητας (έναρξη επιχείρησης), διάγνωση αναγκών αγοράς, αξιολόγηση δυναμικών επιχείρησης και στρατηγικών προσλήψεων κ.α. → Κατά συνέπεια χρειάζεται να προστεθεί ένα νέο άρθρο που θα αφορά τις υπηρεσίες της ΔΥΠΑ προς τις επιχειρήσεις και τους νέους επιχειρηματίες.