• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΓΓΕΛΗ ΒΑΡΒΑΡΑ' | 28 Μαρτίου 2022, 17:19

    Άρθρο 45 1. Ο τίτλος της δράσης θα πρέπει να διορθωθεί γιατί στα βρέφη και στα μικρά παιδιά η επιστημονική κοινότητα μιλάει για αγωγή και όχι για φύλαξη. Φύλαξη κάνουμε σε κάποιον χώρο όχι σε ανθρώπινες οντότητες. Η αγωγή προέρχεται από την λέξη άγω δηλ. οδηγώ και εμπεριέχει τόσο την έννοια της παιδαγωγικής όσο και της φροντίδας. Βασική επιδίωξη της Πρώιμης αγωγής είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη των βρεφών και των μικρών παιδιών στους χώρους υποδοχής τους και όχι η φύλαξη τους. 2. Στην αγωγή βρεφών και μικρών παιδιών (πρώιμη παιδική ηλικία) εργάζονται αποκλειστικά επαγγελματίες των Βρεφονηπιοκόμων ΤΕΙ, ΑΕΙ στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία , των Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων των ΕΠΑΛ, ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ, ΙΕΚ και ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα γιατί είναι αυτοί που έχουν τα κατάλληλα προσόντα, γνώσεις και εκπαίδευση για να μπορούν να συμβάλουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των βρεφών και των μικρών παιδιών. Θα πρέπει να διαγραφούν οι “λοιπές ειδικότητες” ‘η «συναφείς ειδικότητες» από την προσχέδιο νόμου γιατί δεν έχουν και δεν καλύπτουν το επιστημονικό επίπεδο που σχετίζεται με τα βρέφη και τα μικρά παιδιά. Άρθρο 47 Οργάνωση και Λειτουργία 1. Η αγωγή στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία εδώ και τουλάχιστον τριάντα χρόνια έχει εκσυγχρονιστεί από τις αναχρονιστικές απόψεις για φύλαξη, διατροφή και απασχόληση με τις υποδείξεις του γονέα στα πλαίσια αγωγής βρεφών και μικρών παιδιών. Οι σύγχρονοι παιδαγωγοί πρώιμης παιδικής ηλικίας με τις διεπιστημονικές τους γνώσεις συμβάλουν σημαντικά στην ολόπλευρη ανάπτυξη των βρεφών και των μικρών παιδιών και χαίρουν εκτιμήσεως των γονέων τόσο για την υψηλή επιπέδου αγωγή που προσφέρουν σε βρέφη και μικρά παιδιά όσο και για τις επιστημονικές συμβουλές και την συνεργασία με τους γονείς . Στους φορείς υποδοχής βρεφών και μικρών παιδιών οι παιδαγωγοί οργανώνουν και συμμετέχουν στην καθημερινότητα του φορέα με βάση τις επιστημονικές γνώσεις που διαθέτουν βασισμένοι πάντα στην ποιοτική αγωγή των βρεφών και μικρών παιδιών και όχι σε εντολές και οδηγίες από τρίτους. Επιστημονικά είναι κοινά αποδεκτό ότι δυο είναι οι άξονες που καθορίζουν ποιοτική αγωγή στην πρώιμη παιδική ηλικία α) η Ποιότητα της δομής που περιέχει την αναλογία παιδαγωγού- παιδιών, τον αριθμό των παιδιών σε κάθε ομάδα, την εκπαίδευση και την επαγγελματική εμπειρία του προσωπικού , την οργάνωση του χώρου και β) η Ποιότητα της διαδικασίας που παραπέμπει τόσο στη σύσταση του προγράμματος δραστηριοτήτων όσο και στις καθημερινές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των παιδιών, του παιδαγωγικού προσωπικού, των γονέων. Θα πρέπει να γίνει διόρθωση στο προσχέδιο νόμου του άρθρου 47 παράγραφος 1 λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω. Άρθρο 45 1. Ο τίτλος της δράσης θα πρέπει να διορθωθεί γιατί στα βρέφη και στα μικρά παιδιά η επιστημονική κοινότητα μιλάει για αγωγή και όχι για φύλαξη. Φύλαξη κάνουμε σε κάποιον χώρο όχι σε ανθρώπινες οντότητες. Η αγωγή προέρχεται από την λέξη άγω δηλ. οδηγώ και εμπεριέχει τόσο την έννοια της παιδαγωγικής όσο και της φροντίδας. Βασική επιδίωξη της Πρώιμης αγωγής είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη των βρεφών και των μικρών παιδιών στους χώρους υποδοχής τους και όχι η φύλαξη τους. 2. Στην αγωγή βρεφών και μικρών παιδιών (πρώιμη παιδική ηλικία) εργάζονται αποκλειστικά επαγγελματίες των Βρεφονηπιοκόμων ΤΕΙ, ΑΕΙ στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία , των Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων των ΕΠΑΛ, ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ, ΙΕΚ και ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα γιατί είναι αυτοί που έχουν τα κατάλληλα προσόντα, γνώσεις και εκπαίδευση για να μπορούν να συμβάλουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των βρεφών και των μικρών παιδιών. Θα πρέπει να διαγραφούν οι “λοιπές ειδικότητες” ‘η «συναφείς ειδικότητες» από την προσχέδιο νόμου γιατί δεν έχουν και δεν καλύπτουν το επιστημονικό επίπεδο που σχετίζεται με τα βρέφη και τα μικρά παιδιά. Άρθρο 47 Οργάνωση και Λειτουργία 1. Η αγωγή στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία εδώ και τουλάχιστον τριάντα χρόνια έχει εκσυγχρονιστεί από τις αναχρονιστικές απόψεις για φύλαξη, διατροφή και απασχόληση με τις υποδείξεις του γονέα στα πλαίσια αγωγής βρεφών και μικρών παιδιών. Οι σύγχρονοι παιδαγωγοί πρώιμης παιδικής ηλικίας με τις διεπιστημονικές τους γνώσεις συμβάλουν σημαντικά στην ολόπλευρη ανάπτυξη των βρεφών και των μικρών παιδιών και χαίρουν εκτιμήσεως των γονέων τόσο για την υψηλή επιπέδου αγωγή που προσφέρουν σε βρέφη και μικρά παιδιά όσο και για τις επιστημονικές συμβουλές και την συνεργασία με τους γονείς . Στους φορείς υποδοχής βρεφών και μικρών παιδιών οι παιδαγωγοί οργανώνουν και συμμετέχουν στην καθημερινότητα του φορέα με βάση τις επιστημονικές γνώσεις που διαθέτουν βασισμένοι πάντα στην ποιοτική αγωγή των βρεφών και μικρών παιδιών και όχι σε εντολές και οδηγίες από τρίτους. Επιστημονικά είναι κοινά αποδεκτό ότι δυο είναι οι άξονες που καθορίζουν ποιοτική αγωγή στην πρώιμη παιδική ηλικία α) η Ποιότητα της δομής που περιέχει την αναλογία παιδαγωγού- παιδιών, τον αριθμό των παιδιών σε κάθε ομάδα, την εκπαίδευση και την επαγγελματική εμπειρία του προσωπικού , την οργάνωση του χώρου και β) η Ποιότητα της διαδικασίας που παραπέμπει τόσο στη σύσταση του προγράμματος δραστηριοτήτων όσο και στις καθημερινές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των παιδιών, του παιδαγωγικού προσωπικού, των γονέων. Θα πρέπει να γίνει διόρθωση στο προσχέδιο νόμου του άρθρου 47 παράγραφος 1 λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω.