• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΟΣΙΠΣ-Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών' | 29 Μαρτίου 2022, 15:12

    Το μεγαλύτερο πρόβλημα που εντοπίζεται στις επίμαχες διατάξεις, είναι το πνεύμα τους, ότι αποτελεί επαρκή κρατική πρόνοια η δημιουργία «χώρων φύλαξης βρεφών» που θα παρέχουν «βασική φροντίδα», και οι οποίοι θα λειτουργούν υποτυπωδώς από άποψη παροχών και ασφάλειας, ως πάρεργο του κυρίου αντικειμένου των ίδιων των ωφελούμενων επιχειρήσεων. Ο νομοθέτης, ενώ δεν επαναλαμβάνει το σφάλμα του ν. 4837/2021 (Πρόγραμμα «Κυψέλη») και προβλέπει την άσκηση πλήρους εποπτείας στους χώρους φύλαξης από τους ίδιους φορείς που εποπτεύουν τις μονάδες ΦΠΑΔ, εν τούτοις παραβλέπει και πάλι τη σημασία της οργανωμένης προσχολικής αγωγής, και αγνοεί τον κατεξοχήν θεσμό της, δηλαδή τις επίσημα αδειοδοτημένες από την πολιτεία και ήδη λειτουργούσες μονάδες ΦΠΑΔ. Αντ’ αυτού, επιλέγει ουσιαστικά να ανακαλύψει εκ νέου τον τροχό, με τη λειτουργία «δομών φύλαξης» εντός επιχειρήσεων, ενώ ο σκοπός της δράσης θα μπορούσε πολύ πιο αποτελεσματικά να υπηρετηθεί μέσω επιδότησης των δικαιούχων γονέων, ώστε να επιλέξουν τη δομή προσχολικής αγωγής της επιλογής τους. Σε κάθε περίπτωση κρίσιμο είναι να μη συνεχισθεί η υποβάθμιση του προνοιακού χαρακτήρα των δομών προσχολικής αγωγής με την προσφορά υπηρεσιών «βασικής» φροντίδας και αμφίβολης ποιότητας σε ανεπίσημους – μη αδειοδοδτημένους χώρους, όπως λαμβάνει χώρα ήδη με το θεσμό των «νταντάδων της γειτονιάς» του ν. 4837/2021. Ως εκ τούτου, οι διατάξεις του σχεδίου νόμου «περί χώρων φύλαξης βρεφών εντός επιχειρήσεων», τότε μόνο θα θεωρείται ότι συνάδει με τους σκοπούς της προσχολικής αγωγής και θα αποτελεί θετική εξέλιξη, εάν εξασφαλιστεί ότι θα ισχύουν οι ίδιες προδιαγραφές λειτουργίας, δυναμικότητας, στελέχωσης, εποπτείας και αδειοδοτήσεων που ισχύον που ισχύουν για τις ιδιωτικές μονάδες ΦΠΑΔ του ν. 2345/1995, και θα υπάγονται σε κοινό θεσμικό με αυτές.